Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Men om allt dåligt som sägs om honom (och jag är en kvinna) är sant, skall han dö för det? Kan han inte bara bli avskedad utan att hängas ut i media? Våldtäktsmän får samhällstjänst och han skall hetsas till döds? Vem är domaren? Vem är åklagaren? Media?
Jag tycker att svensk media är ond. Svensk MSM är samhällsfarlig bortsett från de som den dödar direkt.
Det är väl inte medias fel att ledningen låtit arbetsmiljön vara åt helvete i 15 år på en arbetsplats utan att göra något åt det? Det är Stadsteaterns lednings skyldighet att erbjuda en dräglig arbetsmiljö och också ytterst deras skuld att BF dog.
Stadsteatern verkar så genomkorrumperat sjuk att jag har beslutat mig för att sluta gå dit. Jag vill inte bidra till en arbetsplats som inte klarar av att ge sina anställda en dräglig arbetsmiljö.
Hela ledningen borde avgå om något förtroende för verksamheten ska kunna återupprättas i skattebetalarnas ögon.
Medias roll i detta är mer av katalyserande karaktär och av helt underordnad betydelse i det stora hela. Det sjuka hade fått pågå för länge under en inkompetent ledning.
Nej, jag jobbar inte på Aftonhoran och tycker som ni andra att de inte duger till mycket, men här känner jag att ni skäller uppför fel träd.