2009-02-23, 21:44
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Ah, höll på att bli galen. Jänkarna startade från Italien. 900 Mustang och Thunderbolt deltog.
Vid Dresdenbombningen? Åh fan, det trodde jag inte. Att de lyfte från Italien alltså. Norditalien var väl fortfarande tyskockuperat vid tillfället så det låter som en ordentlig flygsträcka att flyga från mellan/syditalien till (dåvarande) mellersta Tyskland. Vad var orsaken till detta? Hade amerikanerna inga flygfält i Frankrike?
Citera
2009-02-23, 22:17
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Vid Dresdenbombningen? Åh fan, det trodde jag inte. Att de lyfte från Italien alltså. Norditalien var väl fortfarande tyskockuperat vid tillfället så det låter som en ordentlig flygsträcka att flyga från mellan/syditalien till (dåvarande) mellersta Tyskland. Vad var orsaken till detta? Hade amerikanerna inga flygfält i Frankrike?
Linjen gick väl i höjd med La Spezia innan våroffensiven och jänkarna hade väl skitmycket grejor i Italien. Måhända var det svårare att flyga från Frankrike, man hade inte ens nåt fram till Rhen då. Jänkarna bombade ju längre österut samma dagar, Prag och nån järnvägsknut i Jugoslavien så materielen fanns.

Jag ska leta reda på källor och lite mer fakta, men det dröjer över natten...

Ryssarna begärde mycket riktigt att Dresden skulle bombas, dock hade Bomber Command redan bestämt att det skulle ske. Harris måste väl ha varit den kille som hade svårast att sova efter kriget av de allierade befälhavarna.
Citera
2009-02-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Harris måste väl ha varit den kille som hade svårast att sova efter kriget av de allierade befälhavarna.

Det tror jag inte. Som Remarque påpekade i något sammanhang: "Det är alltid fel människor som har dåligt samvete."
Citera
2011-02-28, 12:41
Medlem
FritzDaCats avatar
För en tid sedan gick en brittisk dramatisering om Churchill på TV. (SVT play )
I samband med bombraiden mot Dresden satt han vid middagsbordet och sörjde över alla offer för denna typ av dåd.

Men i en annan brittisk produktion (en dokumentär) som sändes för ca ett år sedan, så skulle han ha sagt ''låt tyskarna få smaka på sin egen medicin''.

Vilken version är den korrekta?
Citera
2011-02-28, 16:24
Medlem
tzjs avatar
Att bara posta länkar tillför ingenting i diskussionen. Lite högre ribba än så vill vi ha.
/mod.
Citera
2011-03-01, 00:08
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
För en tid sedan gick en brittisk dramatisering om Churchill på TV. (SVT play )
I samband med bombraiden mot Dresden satt han vid middagsbordet och sörjde över alla offer för denna typ av dåd.

Men i en annan brittisk produktion (en dokumentär) som sändes för ca ett år sedan, så skulle han ha sagt ''låt tyskarna få smaka på sin egen medicin''.

Vilken version är den korrekta?
Churchill var nog inte mindre galen än något annat statsöverhuvud vid denna tid.

I maj 1940 skrev han i ett brev till en viss Paul Reynard:
Citat:
"We shall starve Germany. We shall destroy its cities. We shall burn its crops and its forests."
Juli 1944 skickade Churchill ett memorandum till General Hastings Imay:
Citat:
"I want you to think over this question of asphyxiating gases very seriously...

"It is absurd to take morality into account in this affair when everyone has already made use of them (asphyxiating gases) during the last war, without there being any protest on the part of moralists or of the church. On the other hand, the bombing of open cities was regarded as taboo at the time; today, everyone does it as a matter of fact. It is only a question of fashion, comparable to the evolution in the length of women's hemlines...

"I want the question of how much it would pay to use asphyxiating gases to be examined coolly...We must not allow our hands to be bound by foolish principles... We could flood the cities of the Ruhr and many other cities in Germany in such a way that the majority of the population would be in constant need of medical help...We may have to wait a few weeks or even a few months before I ask you to flood Germany with asphyxiating gases and,if we do it,let's do it thoroughly. Meanwhile, I would like this question to be examined coolly by sensible people and not by a team of killjoy psalm-singers in uniform of the sort one crosses now and again."
Den brittiska ministern Lord Vansittart propagerade för terrorbombningar:
Citat:
"The only good Germans are dead Germans; so let the bombs rain down ! "
Bonus:
Citat:
Note : The United States produced almost 135,000 tons of toxic chemical agents during the war, Germany 70,000 tons, the United Kingdom 40,000 tons and Japan 7,500 tons.

Neither Churchill, nor Stalin, nor Truman had to face trial for war crimes at Nuremberg.
http://www.codoh.com/zionweb/zionmythgar2.html
Senast redigerad av BlizzardKing 2011-03-01 kl. 00:15.
Citera
2011-03-01, 00:14
Medlem
BlizzardKings avatar
David Irving förklarar hur han kommit fram till antalet dödade i Förintelsen av Dresden (OBS. VIDEO!):

http://www.youtube.com/watch?v=gXpPS7ishZc&feature=player_embedded

Boken är säkert värd en investering:

https://irvingbooks.com/xcart/product.php?productid=17517&cat=3&page=1

Stars and Stripes lär ha rapporterat om 350.000 dödade i Dresden i sitt majnummer 1945!
Citera
2011-03-01, 00:32
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Note : The United States produced almost 135,000 tons of toxic chemical agents during the war, Germany 70,000 tons, the United Kingdom 40,000 tons and Japan 7,500 tons.

Neither Churchill, nor Stalin, nor Truman had to face trial for war crimes at Nuremberg.

Men ställdes tyskarna inför rätta pga produktion av detta?
Låter märkligt. Att producera var väl inte så konstigt då, eller har jag fel?

/VV
Citera
2011-06-19, 17:07
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Men ställdes tyskarna inför rätta pga produktion av detta?
Låter märkligt. Att producera var väl inte så konstigt då, eller har jag fel?

/VV
Du hade ju vänligheten att ställa frågor om Dresden i Lite siffror på skjutna judar?-tråden och då det passar sig bättre i denna ber jag ödmjukast att få delge dig och läsarna följande material.

Den fullständigt onödiga terrorbombningen av Dresden natten mellan den 13-14 februari 1945 är väldokumenterad och historiskt belagd. Zionisthycklande kreatur försöker ju med alla till buds stående medel att minimera antalet dödsoffer för de allierades fosforbombning, men det råder ingen tvekan om att över ett hundratusen (minst) människoliv togs av daga denna dystra dag, lejonparten civila:

http://wn.com/Victims_of_genocide_in_Dresden_1945
Citera
2011-06-19, 19:05
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Du hade ju vänligheten att ställa frågor om Dresden i Lite siffror på skjutna judar?-tråden och då det passar sig bättre i denna ber jag ödmjukast att få delge dig och läsarna följande material.

Den fullständigt onödiga terrorbombningen av Dresden natten mellan den 13-14 februari 1945 är väldokumenterad och historiskt belagd. Zionisthycklande kreatur försöker ju med alla till buds stående medel att minimera antalet dödsoffer för de allierades fosforbombning, men det råder ingen tvekan om att över ett hundratusen (minst) människoliv togs av daga denna dystra dag, lejonparten civila:

http://wn.com/Victims_of_genocide_in_Dresden_1945

Det är inget bevis, .... det kan vara var som helst... fram med bevis nu.. så jag återupprepa vad VV sade..
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Kan du då visa mig till dessa bevis?
Jag är ute efter

a) Namnlistor
b) Kriminaltekniska bevis
c) Obduktionsprotokoll
d) Sist, men inte minst, budgeten.

Länka och visa mig dessa saker, annars har nog inte bombningarna skett med ditt eget synsätt på bevis.
Tack på förhand

/VV

Som det är det enda som duger, enligt er själva, allt annat räknas inte.

De måste finnas namnlistor
Sedan man ha gjort grundliga vetenskapliga undersökningar, annars kan man ju bara hitta på, för att få ut skadestånd...
Obduktionsprotokoll, så man fastsälla vilken orsak de dog av, så de inte dog av andra åtkommer.
Man kan ju inte genomföra saker utan ett kostnadsberäkning, allt kostar ju..

Så vad är bevisen?? Annars hände ingen bombning av dresden, för det finns inga bevis...

Jag vet detta är löjligt, men vill visa vilken medecin ni försöker på oss.
Citera
2011-06-25, 09:38
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
[/b]

Det är inget bevis, .... det kan vara var som helst... fram med bevis nu.. så jag återupprepa vad VV sade..

Som det är det enda som duger, enligt er själva, allt annat räknas inte.

De måste finnas namnlistor
Sedan man ha gjort grundliga vetenskapliga undersökningar, annars kan man ju bara hitta på, för att få ut skadestånd...
Obduktionsprotokoll, så man fastsälla vilken orsak de dog av, så de inte dog av andra åtkommer.
Man kan ju inte genomföra saker utan ett kostnadsberäkning, allt kostar ju..

Så vad är bevisen?? Annars hände ingen bombning av dresden, för det finns inga bevis...

Jag vet detta är löjligt, men vill visa vilken medecin ni försöker på oss.
Namnlistor finns, vilket mina länkar tydligt exemplifierar.

Hur många kriminaltekniska bevis behövs för en väldokumenterad händelse?

Hur många obduktionsprotokoll behöver du för att begripa att en dokumenterad händelse har inträffat?

Naturligtvis avsattes pengar för ändamålet. Skillnaden är att Dresdenterrorn skedde under blott ett dygn emedan gasningar påstås ha skett under flera års tid!
Citera
2011-06-27, 11:38
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Namnlistor finns, vilket mina länkar tydligt exemplifierar.
Gör du en Erleb?
Länkar till en sida och förväntar dig sedan att vi ska klicka vidare eller Googla.
Länka gärna direkt till alla namn.
Citat:
Hur många kriminaltekniska bevis behövs för en väldokumenterad händelse?
Enl ditt eget sätt att bedriva revisionism så behövs det.
En så viktig händelse och ett sådant brott mot mänskligheten kan knappast ha undgått folk att samla in bevis för.
Var är dom?
Citat:
Hur många obduktionsprotokoll behöver du för att begripa att en dokumenterad händelse har inträffat?
Alla dessa mordoffer måste naturligtvis ha obducerats.
Var är protokollen?
Citat:
Naturligtvis avsattes pengar för ändamålet. Skillnaden är att Dresdenterrorn skedde under blott ett dygn emedan gasningar påstås ha skett under flera års tid!
Larv. Bombningarna skedde under flera år.
Gasningarna skedde också under en kortare tid. Det tog ofta mindre än 30 minuter.
Var är budgeten?
Ingen budget, ingen bombning.

Naturligtvis är mitt resonemang ovan rena rama pajaserierna.
Det är en ren travesti på hur Blizzard King själv bedriver detta i andra trådar.
Han kan naturligtvis inte komma fram med de bevis han själv ställer på andra.
Något vi strax kommer att få se, eller ja inte se då eftersom han inga 'BlizzardKing-bevis' har för bombningarna i Dresden.

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in