2008-10-03, 04:50
Medlem
Drakmannens avatar
Hej allihopa därute i höstmörkret!

Tänkte beskriva en lite småkuslig grej som hände mig härom veckan. Jag och ett par polare var ute o rökte CB som vi brukar göra på vardagskvällarna. Vi hade fått i oss en hel del under kvällens gång och var rejält glada och bänga.

Efter att ha satt oss ner på en bänk vid en liten skog tittar jag upp på en av mina vänners ansikte och plötsligt set det ut som han har ett cirka 0.5cm tjock lager av stearin över själva ansiktet. Det såg "slemmigt" ut och hade en vit-grå färg. I de få (cirka 7-8) sekunderna jag stirrade in i min kompis ansikte bildades även vita små "spikar" som stack ut från ansiktet. Dessa hade samma färg som "stearinmasken".

Tittade därefter bort ett kort tag, och när jag tittade tillbaka var bilden som bortblåst.

Jag är inte säker på vad som försegick i min hjärna just den korta stunden, men det kändes och såg precis ut som en del hallucinationer jag fått på t.ex. Bromo-Dragonfly eller LSA.

Min fråga till er nu är; Var detta en syra flashback eller bara nåt skumt min hjärna hittade på i mitt bänga tillstånd? Om någon vart med om något liknande får ni gärna berätta.

Med nyfikna hälsningar,
//Draken
Citera
2008-10-03, 10:41
Medlem
Hmm..jag tror nog att det var gräset som busade med dig, det är ju trots allt lite hallucinogent, vad jag vet så är väl syraflashbacks riktiga flashbacks och inte rena hallucinationer som poppar upp på random liksom, men å andra sidan vet jag inte särskilt mycket om detta så jag bara gissar =P
Citera
2008-10-03, 14:54
Medlem
Läste nånstans att man kanske inte alltid kan integrera hela trippen för psyket liksom blockerade lite, så att när man dricker alkohol eller röker cb så är man liksom försvagad. Vet dock inte om detta stämmer helt.

Men när jag efter min senaste tripp rökte CB igen och blev dunderkickad så kändes det som ett rus på en låg dos svamp. Alla såg ut som dem lyste lätt och alla såg bleka ut, och även gräset va otroligt grönt.. antingen va det något sånt som du beskrev eller så va det bara jävligt bra grejer som röktes.
Citera
2008-10-03, 15:05
Medlem
Ar det bra gras som rokts, och helst inte utblandat med nagon tobak, finns val "risken" / chansen att man kan fa hallucinationer. Det aer iaf vad jag sjalv upplevt, fast da brukar jag behova va riiktigt javla skev innan.

Denna ligger val lite fel forresten? inte sa mkt till en tripprapport.
Citera
2008-10-03, 16:14
Medlem
Drakmannens avatar
hehe, det är ju en tripprapport på en potentiell flashback så det är väl inte heeelt fel ^^

det som röktes var svart affe, och mycket... har aldrig upplevt en sådan hallis på braj förut, men någon gång ska väl vara den första
Citera
2008-10-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakmannen
hehe, det är ju en tripprapport på en potentiell flashback så det är väl inte heeelt fel ^^

det som röktes var svart affe, och mycket... har aldrig upplevt en sådan hallis på braj förut, men någon gång ska väl vara den första

skummt men så kan det gå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in