2008-10-02, 00:17
Medlem
TKD_1337s avatar
När jag läste om Sveriges gränser kom jag att tänka på hur det måste känns för er etniska svenskar att stå utan ett militärt försvar.

Fyfan. Häng politikerna i Rosenbad!
Citera
2008-10-02, 00:25
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
När jag läste om Sveriges gränser kom jag att tänka på hur det måste känns för er etniska svenskar att stå utan ett militärt försvar.

Fyfan. Häng politikerna i Rosenbad!

Vi kanske inte VILL försvara oss. Vi kanske inte vill överleva som folk. Vi kanske redan har gett upp. Verkar inte mycket bättre. Hade vi haft sunda överlevnadsinstinkter hade vi helt spontant avvisat främlingarna, medelst bryska metoder om så hade erfordrats.
Citera
2008-10-02, 00:28
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Vi kanske inte VILL försvara oss. Vi kanske inte vill överleva som folk. Vi kanske redan har gett upp. Verkar inte mycket bättre. Hade vi haft sunda överlevnadsinstinkter hade vi helt spontant avvisat främlingarna, medelst bryska metoder om så hade erfordrats.

Precis så tänker politikerna. Därför kommer tiotusentals flyktingar hit varje år medan 20 000 människor i Sverige är hemlösa.

Som sagt, Sverige är fast i skiten.
Citera
2008-10-02, 00:56
Medlem
Logoss avatar
Typisk skolpropaganda. En god skola lär eleverna att ifrågasätta även PK propaganda. En god elev ifrågasätter propagandan på eget initiativ.

Sådant här material får mig att önska att jag fortfarande gick i skolan, av flera skäl.
Citera
2008-10-02, 01:49
Bannlyst
"Heja Sverige": ett fördomsbekämpande onlinespel.

Vägrar av princip att spela ett slikt skitspel. Det har dock varit roande att ta del av era erfarenheter av spelet i denna tråd. Förväntar mig knappast att det skall hålla högre kvalitet när det verkar vara skapat av batikhäxor. Förmodligen tycker dom själva att spelet är bra, bättre än CS och Resident Evil som väl hade fått kärringarna att gå i taket.
Citera
2008-10-02, 03:15
Medlem
volvo 240s avatar
Riktigt pinsamt. Vissa delar är ju så man vridersig av pinsamthet när det spelas upp.

Det luktar verkkligen statlig propaganda, eller nej. Det stinker.

Föresten var ju även indianerna invandrare från början.

Från vilket år är "spelet"

Fördomsproppar var ju väldigt lust8igt med.

Ta på dig öronproppar och bli totalt inskräkt från omvärlden och argument. Riktgit smart... Idioter

Frågan eller påståendet i slutet, Finns det en svensk kultur?

Jag känner mig kränkt och nedvärderad som svensk. Varför skulle inte vi ha en kultur?

Och det där i en av videorna om "fördomar" tvn i ankomsthallen. En norrlnning sm flytta till sthlm å begärde tömning av toan. ja han sket ju iaf i den troligtvis sittande vilket våra muslimska vänner verkar ha svårt att göra.

Usch kan hålla på att skriva om detta sjuka spel i evigheter. men jag slutar här. Hoppas få läsa lite analyser av klokt folk Som M_A_R, Gudmund etc
Senast redigerad av volvo 240 2008-10-02 kl. 03:19.
Citera
2008-10-02, 03:36
Medlem
volvo 240s avatar
Skickade ett mail till en av dom som ligger bakom programmet.

pelle.hoglund@framehouse.se

Citat:
Mailade till enav de som ligger bakom spelet

Vilket år gjorde ni programmet Heja Sverige?

Sitter och kollar igenom det nu och kan tyvärr inte släppa känslan av propaganda.

Tex även indianerna var ju invandrae från början, men ni försökte vinna en billig poäng.

Okej om ni hade kört detta för säg 2or i gymnasiet som har uttvecklat ett mer kritiskt tänkande och inte sväljer allt de ser.

Men att ha sånthär på årskurs sex och möjligen ännu längre ner är inte bra.

Att tillverka propaganda riktad mot barn borde det finnas nån form av straff på.

Goebbels däremot hade säkert gillat det om han sett det. Ja som propaganda då, Göoebbels var ju nazist.

Men han var enormt skicklig på propaganda och visste att barnen är de mest formbara och ville genast införa korrekt tysk undervisning i skolorna, Hitlerjudend var en annan grej där barnen blev indoktrinerade..

Han hade nog lett i sin grav om han hade sett vilket formidabelt verktyg för att idoktronera barn ni har skapat.

Men vad vill jag ha sagt med det här jo. MAN GÖR INTE PROPAGANDA RIKTAD MOT BARN!. Aldrig! och det har du gjort, så skäms.
Citera
2008-10-02, 07:33
Medlem
Spoke_islands avatar
Lova att du publicerar svar ASAP!!!! N.b, om du får något svar vilket jag starkt betvivlar.
Citera
2008-10-02, 09:04
Medlem
rambergsjesuss avatar
Skulle inte vilja kalla det spel, för taskig interaktion för det. Kan ju inte ens lappa till de inavlade bergsturkarna på flygplatsen en gång, nej FPS modell ultravåld maximus ska det vara.
Citera
2008-10-02, 09:23
Medlem
jamesbondes avatar
Programmets mål

"• Öka kunskapen och förståelsen för olika kulturer"

En film ur verkligheten (södertälje) för ökad förståelse
http://www.youtube.com/watch?v=DfMgsLCpP4w
Citera
2008-10-02, 09:53
Medlem
A-Hs avatar
Nej, det spelet har jag aldrig hört talas om. Fast jag är nog lite äldre än de flesta härinne.

Ett uppenbart propogandaverktyg tycker jag. Är dessutom spelet tråkigt så lär det väl motverka sitt eget syfte. Kom själv ihåg när jag gick i skolan och man fick se massa filmer från andra världskriget. Naturligtvis påpekade läraren alltid efter varje film att Hitler var en mycket hemsk och ond person.

Men istället för att bli förfärad av nazister blev man istället fascinerad.
Senast redigerad av A-H 2008-10-02 kl. 09:55.
Citera
2008-10-02, 10:25
Bannlyst
"Jag blir nog aldrig svensk, dem är så kalla, jag skulle aldrig kunna lämna de gamla på sjukhemmen, jag kan nog aldrig anpassa mig jag blir nog aldrig svensk"
Vilken inställning, dem låter t.o.m zigenare sitta och snacka skit om deras egna folk..
"Det är onaturligt och främmande med främmande barn på dagis, jag vill inte använda ordet ras men det är äckligt att se två svenska föräldrar med en mörk unge jämte sig" klockren!
"Jag tycker inte om svenska tjejer, fasten jag är född här i Sverige. Svenska tjejer sitter och ligger med 10 olika killar"
Så tar de fram massa vita tjejer som är med negrer på baren..
Sen sitter nån muslim som sitter och snackar skit om att Svenska killar är fega som bara vågar stöta på en när dem är fulla..

Det jobbigaste stället var när man åkte till Arabien..
Som jag skrev innan, riktigt dåligt spel. De som programmerade det hade ingen kunskap ihuvudtaget och spelet gick ut på att snacka skit om svensk kultur..
"Hur skulle du känna dig om du blev utsatt för nedsatt propaganda"
Vafan.. Detta programmet är till för att göra svenskar osäkra om sin kultur.
Sen valde jag att den berusade tjejen skulle överleva bilkrashen istället för forskaren som uppfann botemedel mot aids
Det är ju bara svarta som ger aids.
Sen så laggar spelet som inihelvete, skärmen blir svart och så får man starta om.. De kanske inte gillar mina val
Btw, han som pratar heter Börje Ahlstedt.
Detta programmet innehöll alldeles för mycket skit mot svenskar och man fick bara höra antingen liberala svenskar eller invandrare som hatar svenskar.

Som jag sa, ger spelet 1/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in