2015-02-03, 14:01
Medlem
magis avatar
-

Jag var med och fick 2.5 milj kr av alla fem drakar.
Men efter 2 månaders förhandlingar och möten hoppade alla av.

Men de ska tydligen ändå sända vår pitch.

Master of Science in Engineering Physics
Civilingenjör i teknisk fysik
LTH
Magnus

--
Citera
2015-02-03, 14:35
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magi
-

LTH
Magnus

--

Om det är sant, begår inte du någon form av avtalsbrott genom att berätta detta här och nu?

Att investeringar i Dragon's Den sen inte blir verklighet är ju ingen nyhet. Som om nån vettig människa skulle investera enbart baserat på den korta pitch de får inom ramen för programmet...
Citera
2015-02-03, 14:49
Medlem
framtands avatar
Grabben som tackade nej gjorde nog ett jävla misstag, han kändes lite mer säljare och drömmare än något annat. Hemsidan är snygg men jag är tveksam, lyckas han bredda sig så går det kanske för manschettknappar är nog inte produkten att hänga upp hela livet på.
Citera
2015-02-03, 17:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om det är sant, begår inte du någon form av avtalsbrott genom att berätta detta här och nu?

Det borde rimligen vara vid vite om minst 100 000:-.

Citat:
Att investeringar i Dragon's Den sen inte blir verklighet är ju ingen nyhet. Som om nån vettig människa skulle investera enbart baserat på den korta pitch de får inom ramen för programmet...

Korrekt. I den engelska upplagan följer de ju upp även sådant som drakarna valt att hoppa av. Det är ju en del av spelets regler att allt måste hålla. Därför är ju uppgörelsen i programmet mer att se som en intresseanmälan. Entreprenören kan ju också hoppa av.
Citera
2015-02-03, 18:09
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blorkum
Tycker det var bättre när det gick på SVT.
Kan vara jag som har dålig koll, men det känns inte som det är några tunga namn bland drakarna.

Investeringarna som gjordes i det första avsnittet tycker jag sätter en oseriös stämpel på programmet.

Saknar framför allt Hagströmer, Gabrielsson och Båge.

Har kollat ca 1/4 av programmet, tycker också att det var bättre när SVT sände det. Gabrielsson var riktigt härlig!
Citera
2015-02-03, 18:34
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Grabben som tackade nej gjorde nog ett jävla misstag, han kändes lite mer säljare och drömmare än något annat. Hemsidan är snygg men jag är tveksam, lyckas han bredda sig så går det kanske för manschettknappar är nog inte produkten att hänga upp hela livet på.
Honom missade jag, var han med i gårdagens program?
Citera
2015-02-03, 22:09
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Honom missade jag, var han med i gårdagens program?

Jag kollade med ett halvt öga på deras hemsida så jag vet inte riktigt när det sändes, men han var en av de stora inslagen så det är möjligt att det inte sänts på tv än om du missade det.
Citera
2015-02-06, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magi
-

LTH
Magnus

--

Rätt sjukt om det stämmer.
Det får mig att tro att dom inte är intresserad utan bara vill bättre på sin image
Citera
2015-02-06, 16:21
Medlem
Helt sjukt att dom som kommer dit även på den svenska versionen är sjukt oförberreda

Bara för man har jobbat i ett yrke i 30 år och vet att det finns efterfrågan. Det betyder inte att dom andra vet det.

Ni måste backa upp det med siffror och fakta for ffs som inte är tagna helt ur luften.
Citera
2015-02-07, 09:22
Medlem
Skulle vilja se mer unika svenska varor och tjänster:
  • Förskola där ungarna sätts på vatten och bröd för att spara pengar
  • Gymnasieskola där de får sitta och spela dataspel hela dagarna
  • Flyktingboende i övergiva fallfärdiga hus i någon avfolkningsbygd
  • Äldreboende där de får sitta i skiten rent bokstavligt.
  • Caféer och second handbutiker där arbetsförmedlingen står för hela personalkostnaden genom att kontakter inom den organisationen kan ordna så att fullt arbetsför arbetskraft klassas som handikappade.
  • Assistansföretag där specialutbildade simulanter rekryteras utomlands
Det är inom dessa områden de stora pengarna finns för en entreprenör i dagens sverige. Att låtsas som att hundgodis och bärselar skall bli något är amatörteater.
Citera
2015-02-09, 21:08
Moderator
Dr Kings avatar
Sixten med manschettknapparna har lillgammal skrivet i pannan och hans pitch var fylld av klyschor.
Citera
2015-02-09, 21:20
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Sixten med manschettknapparna har lillgammal skrivet i pannan och hans pitch var fylld av klyschor.

Han var även en kopia av Sherman från American Pie-filmerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in