2009-04-23, 22:41
Medlem
Tyckte det var en riktigt bra produktion. För min del hade tempot kunnat skruvas upp lite till, i övrigt inget att anmärka. Sven Hagström måste vara något av en drömsvärfar.
Citera
2009-04-23, 23:12
Medlem
Månsans avatar
Riktigt bra. Jag saknar dock den där bitchiga häxan som är med i den engelska versionen. Dom kunde gott varit lite taskigare mot fåntratten med riddarrollspel som affärsidé.
Citera
2009-04-23, 23:22
Medlem
buuuuu

Tycker den sista affären med Sören var äckligt gjort av drakarna.
Citera
2009-04-24, 01:01
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bam.Bam
Münchenbryggeriet vid Söder Mälarstrand i Stockholm.

Aha...tyckte det ekade lite när den första "innovatören" pratade.
Annars är jag väldigt imponerad, blev bättre än jag trodde.
Citera
2009-04-24, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magzarelli
Tycker den sista affären med Sören var äckligt gjort av drakarna.

Ja, där brast väl idèn med programmet lite. Som jag förstått de ska drakarna erbjuda kapital och kompetens för att entreprenören ska kunna flytta fram sina positioner och utveckla företaget. Att planera ett helt förvärv känns väl inte riktigt rätt, tror inte mannens ens visste vad han gick med på.
Citera
2009-04-24, 08:02
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson
Ja, där brast väl idèn med programmet lite. Som jag förstått de ska drakarna erbjuda kapital och kompetens för att entreprenören ska kunna flytta fram sina positioner och utveckla företaget. Att planera ett helt förvärv känns väl inte riktigt rätt, tror inte mannens ens visste vad han gick med på.

Ptjae, förhoppningen är ju att han har någon i bekantskapskretsen som kan hejda affären som den ser ut idag. Det där var riktigt fult gjort utav drakarna, att lura en aningslös äldre man är inte snyggt, framförallt inte att göra det i tv.
Citera
2009-04-24, 08:52
Medlem
Underbart premiärprograrm. Drakar med kvalitet.
Uppfinnarna höll klass och det borde bara bli bätttre uppfinigar om man gör en säsong två, för när det är ett nystartat program är det säkert många med bra ideér som inte vet att denna möjlighet finns.

Har alltid älskat svt o kommer alltid att göra. Vad var det på andra kanaler, 4an hade "japansk tv-show" som bara är trams utan tanke.(dessutom med 5 minuters reklamer var tredje sekundi den kanalen) Tur att svt finns så man kan se bra tv.
Citera
2009-04-24, 09:12
Medlem
Jag gillar Dragon´s Den på engelsk tv och såg fram emot Draknästet på SVT, helt klart godkänt, blev t.om imponerad av vissa av uppfinningarna.

Kommer helt klart titta på det igen.
Citera
2009-04-24, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson

Jag har för mig att något liknande har skett i dragons den där en av drakarna gjorde ett uppgörelse om att den skulle ha rätt att utöka sitt ägande om ett tag. Jag tror nog att gubben var väl förtrogen med reglerna och vad det innebär att draken ville ha en option att köpa resten av företaget.
Citera
2009-04-24, 09:39
Medlem
schabo-labos avatar
För övrigt hade jag förutfattade meningar om den kvinnliga draken, trodde hon inte hade nån kapacietet men hon var ju på hugget och var sugen på att investera hela tiden.

Jag kommer följa programmet, den får fyra solmogna apelsiner.
Citat:
Ursprungligen postat av Swedie765
Riktigt bra program!

Men tror att Sören gjorde en dålig affär.
Hade han hållit huvudet kallt och tackat nej hade han nog inte haft några problem att få in dom pengarna av andra investerare.
Förtjänsten lär ju också vara rätt bra.
Säg att 2 killar lägger ca 10 kvm/dag
Och han sa ju att dom tar 850kr/kvm
Det ger ju 85000 kr per dag.

Sen får man ju räkna bort material och personalkostnader men borde ju bli en schysst summa över i vinst per dag ändå.
Får man bara snurr på det men bra marknadsföring så lär det kunna rulla in kulor.
Hade gett han 2 mille om jag haft det själv!
Tror att hans största miss var att han gav dom option att köpa bolaget efter 5 år för fem miljoner..
Kul om bolaget efter 5 år är värt 50 miljoner och han måste sälja
Hur räknar du nu?
Citera
2009-04-24, 10:11
Medlem
Dr_Dollars avatar
Naturligtvis missade jag denna händelse...finns det att tanka hem?
Citera
2009-04-24, 10:18
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Naturligtvis missade jag denna händelse...finns det att tanka hem?
svt play har den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in