Inhandlade igår en xbox. Eftersom routermodemet (Thompson nåt) är i kontoret och TVn i mitt rum blev det till att koppla Xboxen till datorn för att komma åt live, detta gick dock inte.
Jag har nu satt en switch i routermodemet och i den switchen sitter min dator i port 1 och Xboxen i port 2. Det gick bra ett litet tag, några omstarter och inget krånglade.
När jag städade så kopplade jag ur xboxen från TVn/vägguttaget, när jag satte i den igen så fungerade inte Live.
Jag har testat att starta om datorn, startat om Xboxen och startat om routermodemet, Live verkar fungera "ibland"
Först när jag skulle logga in blev jag tvungen att testa connection för att jag inte hade någon, ÄVEN fast jag redan blev uppkopplad (såg hur en vän loggade in osv), på testet fick jag då fail och blev utloggad. Efter antalet omstarter av lådjäveln fungerade det, i typ en kvart, sen blev jag disconnectad, connectad tillbaka igen och nu går det inte.
Det är inte IP/DNS eller något sådant som krånglar utan det är "Xbox Live" tagen som ger Failed.
Det känns som att det glappar på något sätt, vet någon vad detta beror på och eventuellt vad jag kan göra åt det innan jag blir redigt förbannad?
Live ligger nere för mig också. Fick ett meddelande om att den skulle ligga nere på måndagen (läs: i måndags) för att de skulle förbereda för en större uppdatering som skulle släppas till helgen. Gissar att det är något sånt som kan ligga bakom. Vänta till efter helgen och uppdateringen innan du gör något större ingrepp i uppkopplingen.