2008-10-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Varför skaffar han en massa ungar när han inte har bostad till dem, och varför tar han hit sina släktingar när dom inte har någonstans att bo? Och vem tar hand om alla ungarna då mamman tycks vara konstant gravid?

Dna testa och ifrågasätt varför han producerar kärleksbarn samtidigt som hans livsituation är så farlig och osäker att han tvingas fly till ett kristet nordpolenliknande kallt litet land.
9 ungar som snart ska gå i skolan kostar en del. Ta vad dessa kostar i ett kvartal och ge dom den summan i en klump, är säker på att klanchefen nappar på det och tar hem gänget. Win win situation, ja förutom för svenne som betalar men han, ähh han har väl röstat på fel parti i alla år och får skylla sig själv.
Citera
2008-10-02, 01:05
Medlem
Månsans avatar
Ge killen en villa för fan. Det finns visst en ledig två mil norr om Haparanda. Grannarna Grönfors kan ibland bete sig lite okonventionellt men det är inget att fästa sig vid.
Citera
2008-10-02, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ge killen en villa för fan. Det finns visst en ledig två mil norr om Haparanda. Grannarna Grönfors kan ibland bete sig lite okonventionellt men det är inget att fästa sig vid.

Bra förslag som också skulle skapa fler jobb i Happaranda.
Tror också att Grönforsarna skulle ta sig i kragen en aning och hålla sig på rätt sida tomten.
Winn winn igen.
Citera
2008-10-02, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Håller med dig...
Citera
2008-10-02, 02:05
Medlem
1 svenskt barnbidrag motsvarar en årslön i Somalia.
10 ungar är 10 somaliska årslöner.
Exakt så tänker somaliern.
Långt ifrån säkert att det ens är deras egna barn man tagit hit utan plockat med ett antal extra.

Detta har hänt tidigare och man borde DNA testa hela högen.
Vid bluff omedelbar utvisning.
Sverige kan inte hålla på på det här sättet längre.

Stilla fundering...hur i helvete har fanskapet kunna finansiera biljetter från Somalia tilla alla dessa barn och släktingar?

Har Sverige även betalt detta?

Vore intressant att reda ut.
Senast redigerad av rattelsnake 2008-10-02 kl. 02:07.
Citera
2008-10-02, 02:06
Bannlyst
14 personer bor på 70 kvadrat

Ja kan man nu inte skicka hem blattarna igen så låter Haparanda som ett utmärkt alternativ. Ni vet en sån där grej man tar kölappar ur, placera en sådan utanför Haparanda men istället för kölappar kommer det ut PUT-lappar.
Citera
2008-10-02, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
1 svenskt barnbidrag motsvarar en årslön i Somalia.
10 ungar är 10 somaliska årslöner.
Exakt så tänker somaliern.
Långt ifrån säkert att det ens är deras egna barn man tagit hit utan plockat med ett antal extra.

Detta har hänt tidigare och man borde DNA testa hela högen.
Vid bluff omedelbar utvisning.
Sverige kan inte hålla på på det här sättet längre.

Ja men å andra sidan kostar ju barnen också vilket till och med medel somaliesson borde inse. Tror knappast de kan profitera något med tanke på extra mat, el, vatten etc ett barn medför.

Fast helt sjukt med 10 barn på 10 år!!! Inte undra på att medelåldern för kvinnor är 35 år
Citera
2008-10-02, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjanic
Ja men å andra sidan kostar ju barnen också vilket till och med medel somaliesson borde inse. Tror knappast de kan profitera något med tanke på extra mat, el, vatten etc ett barn medför.

Fast helt sjukt med 10 barn på 10 år!!! Inte undra på att medelåldern för kvinnor är 35 år

Tror inte de tänbker på det viset.

För övrigt har någon tidigare här påvisat att en 6 barnsmamma från ex. Somalia får ut (ink vad lgh kostar etc) med alla tilläggsbidrag upp till motsvarande 56 000 / månad.
Det är fullkomligt sjukt.
De vet exakt vad de gör.
Citera
2008-10-02, 02:22
Medlem
Jag önskar att någon person nu får ett kall och blir helt besatt i tanken på vad denna familj kommer att kosta och viger ett par år till att följa upp det. Och givetvis redovisa siffrorna här med källor och verifikationer. Någon?
Själv vill jag men har inte tid, måste jobba.
Senast redigerad av kalkad 2008-10-02 kl. 02:35.
Citera
2008-10-02, 09:26
Medlem
rambergsjesuss avatar
Härlig familj, en jordkällare vore för fin för dem, vill inte ens tänka på vilken behandling lägenheten får, bl.a. delar 14 pers på en toalett vilket säkert innebär en del innovativa (i primaters mått mätta) akutåtgärder. De pissar säkert i vasken regelbundet, skiter i en spann utan för toaletten vid akutbehov, kanske slinker det ut lite urin fönstervägen också. Städning blir säkert också komplicerat, ohyra utöver de 14 personerna finns det säkert gott om.

Vänersborgsbostäder gör absolut rätt i att sparka ut slöddret, tror inte det är något annat bostadsbolag heller som tar sig an primaterna i första taget. Det blir ju bara dyrt för övriga hyresgäster då de med största säkerhet får betala för slitaget i form av höjda hyror dessutom är det säkerligen allt för kul att bo granne med slöddret. Personligen skulle jag byta bostadsbolag direkt om jag fick en somaliefamilj till grannar, tvi vale.
Citera
2008-10-02, 10:18
Bannlyst
Och det förska man ska göra när man kommer till sverige från slum till lyx är att klaga på trångbott?

I min kommun skänker sossar bort stora lägenheter som är svåra att hyra ut pga dom är dyra till flyktingar. Jag själv skulle aldrig ha råd med en sådan lägenhet men givetvist måste jag betala skatt för deras

Flyktingar ska bara hålla käft och vara tacksam för att de ens har någonstans att bo

Samtidigt som övriga svenskar klagar på marknadshyror vid atraktiva lägenheter
Citera
2008-10-02, 10:27
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saurcael
Och det förska man ska göra när man kommer till sverige från slum till lyx är att klaga på trångbott?

I min kommun skänker sossar bort stora lägenheter som är svåra att hyra ut pga dom är dyra till flyktingar. Jag själv skulle aldrig ha råd med en sådan lägenhet men givetvist måste jag betala skatt för deras

Flyktingar ska bara hålla käft och vara tacksam för att de ens har någonstans att bo

Samtidigt som övriga svenskar klagar på marknadshyror vid atraktiva lägenheter

Det är skrämmande och höra vilka högt uppskruvade förväntningar som finns bland parasiterna om Sveriges generositet, det verkar som att varenda jävla flykting vet vad som "gäller" och var man ska vända sig för att gnälla på sin situation.

Det måste ta mig fan pågå någon sorts reklamkampanj i Somalia som "promotar" Sverige, hur fan hittar alla jävla somalier annars hit.

Tacksamheten lyser som vanligt med sin frånvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in