Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-28, 23:03
Medlem
Xenicides avatar
Nu är det så att jag har lite problem i datorn för när jag kommer in på dågon tyngre sida så går cpu:n upp. Kan ligga 70 och ibland ända upp till 100%.

Så jag startade up diskdefragmeraren, men når jag var färdig och kollade så stod det fortfarande att "enheten bör defragmeras". Ska det verkligen bli så?

Lite broblem med var jag skulle skriva för dator är överlag väldigt seg.
Tillex nu så ligger cpu:n på 40-50%.
Nu är det ju diskdefragmeraren detta gäller men jag skulle vara tacksam om någon skulle kunna ge lite tips till var jag skulle kunna vända mig.
Citera
2008-09-29, 01:27
Medlem
Frater_Frags avatar
Förmodligen behöver du köra något i stil med Norton Disc Doctor för att få bukt med detta problem. Notera dock att dessa program skall köras som Boot-disk för att fungera korrekt.
Citera
2008-09-29, 02:22
Medlem
Vilken webbläsare använder du samt vilken sida gäller det? (kan ju vara där felet ligger)

Skulle också kunna bero på virus/spyware, har du (uppdaterat) skydd?

Kan annars rekommendera att ladda ner iolo system mechanic, finns mycket bra verktyg där som snabbar upp datorn avsevärt (finns bla en mycket bra och djupgående defragmenterare där som du verkar behöva)
Citera
2008-09-29, 06:46
Medlem
om datorn även är seg i vanliga fall så är det effektivaste att ta backup och installera om burken. snabbt och enkelt
Citera
2008-09-29, 07:01
Medlem
sommarlovs avatar
Du måste ha minst 15% ledigt på hårddisken för att en defragmentering ska vara effektiv.
Oavsett vilket program du väljer.
Du kan installera Defraggler som kan defragmentera endast den mest fragmenterade filen på din hårddisk.
(Antagligen någon spel-relaterad fil !?)
Citera
2008-09-29, 17:12
Medlem
Xenicides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Vilken webbläsare använder du samt vilken sida gäller det? (kan ju vara där felet ligger)

Skulle också kunna bero på virus/spyware, har du (uppdaterat) skydd?

Kan annars rekommendera att ladda ner iolo system mechanic, finns mycket bra verktyg där som snabbar upp datorn avsevärt (finns bla en mycket bra och djupgående defragmenterare där som du verkar behöva)

Använde firefox men jag har testat lite fram och tillbaka mellen IE, FF,Google Chrome och Opera med det är likadant på alla.

Har inget skydd som är aktivt. Norton och McAfee är för tunga, Ad-Aware Se startar om datorn om jag försöker och NOD32 tar bort program som det inte ska.
Däremot så Malwarebytes' AntiMalware ibland och använder HijackThis om jag får problem. Security Task Manager, Combofix och ATF cleaner är andra program jag har som dem som som hjälpt mig med HijackThis har bett mig att använda.

Nu har jag även Auslogics BoostSpeed som ska göra datorn snabbare.
Enligt deras defragmerare ska prestandan ha ökat med 12%.

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du måste ha minst 15% ledigt på hårddisken för att en defragmentering ska vara effektiv.
Oavsett vilket program du väljer.
Du kan installera Defraggler som kan defragmentera endast den mest fragmenterade filen på din hårddisk.
(Antagligen någon spel-relaterad fil !?)

Jag har 33% så det ska inte vara några problem och jag hämtade Defragler.
Dock har jag inteanvänt det en men jag ska defragmera datorn ett par gånger tills windows inbygda säger att hårddisken är okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in