Finns något till 360 (och kanske till playstation?) som heter XFPS. Det är en adapter man kopplar in i xboxen och sen kopplar tangentbord och mus till den. Har för mig att M3 ska ha testat den, funkade helt okej, dock blir det annorlunda när den bara mappar om musens rörelser mot för vilket håll man håller med styrspaken. Men det verkar rätt seriöst tillbehör med inställbar sens och allt.
Finns något till 360 (och kanske till playstation?) som heter XFPS. Det är en adapter man kopplar in i xboxen och sen kopplar tangentbord och mus till den. Har för mig att M3 ska ha testat den, funkade helt okej, dock blir det annorlunda när den bara mappar om musens rörelser mot för vilket håll man håller med styrspaken. Men det verkar rätt seriöst tillbehör med inställbar sens och allt.
mycket riktigt var det xfps jag syfta på hittade tom artiklen om den hos m3
Det är verkligen som det står i artikeln, den omvandlar musrörelserna till de som du skulle gjort med analogspaken. Alltså blir den mycket långsammare än mus + tangentbord på pc.
Har haft två sådana där mojänger, bl.a den senaste (sniper). Ni kan glömma att det blir som och spela på datorn. Har försökt kalibrera sensen både i spel och på dosan i alla tänkbara lägen utan att få det bra. (Testat med rekomenderade musar) Lägg pengar på nåt annat och vänj er vid handkontrollen.
Har också testat att ha mus+tangentbord till konsoll och det funakr itne riktigt bra. Jag tror nog att själva grejen är att det ska vara smidigare vid internetspel och dylike då det kan vara bra att använda ett tangentbord.
Jag har en "Frag Fx" från ett företag som jag tror heter Splitfish. Jag har för mig att jag köpte den via megastore.se för typ 550:-. Jag tycker att den fungerar väldigt bra! används framför allt till cod4 på (ps3). här har ni lite info www.splitfish.se