Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-09-12, 19:42
Medlem
Vilken loserinställning journalist-Matte har Vill han ens bli miljonär?
Citera
2014-09-13, 19:31
Medlem
Blir ett snuskigt dåligt program detta. Man känner att tanten i stolen varken har vinnarmentalitet, mod eller kunskap. Kommer stanna på 50.000 efter att ha bränt alla livlinor på onödigt skit.
Citera
2014-09-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Blir ett snuskigt dåligt program detta. Man känner att tanten i stolen varken har vinnarmentalitet, mod eller kunskap. Kommer stanna på 50.000 efter att ha bränt alla livlinor på onödigt skit.
Var ju iofs en rätt svår fråga hon brände alla sina livlinor på, hade inte en chans på den. däremot sista frågan var ju inte särskilt svår. Lite hårt att du ifrågasätter hennes vinnarmentalitet och kunskap, visst, hon har levt länge och har antagligen lärt sig mycket i livet men minnesluckor finns överallt. Hur skulle programmet se ut om varje deltagare kunde precis allt?
Citera
2014-09-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Var ju iofs en rätt svår fråga hon brände alla sina livlinor på, hade inte en chans på den. däremot sista frågan var ju inte särskilt svår. Lite hårt att du ifrågasätter hennes vinnarmentalitet och kunskap, visst, hon har levt länge och har antagligen lärt sig mycket i livet men minnesluckor finns överallt. Hur skulle programmet se ut om varje deltagare kunde precis allt?

Uhm... Jag tror du missade att jag skrev det där inlägget innan programmet ens startat. Det var en gissning av vad hon skulle vara för deltagare, och det stämde väl hyfsat.
Citera
2014-09-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Uhm... Jag tror du missade att jag skrev det där inlägget innan programmet ens startat. Det var en gissning av vad hon skulle vara för deltagare, och det stämde väl hyfsat.
Jo, börjar nog bli lite trött och aningen berusad efter fest med bäste polarn ikväll. Men jag skulle nog säga samma sak om förra deltagaren också. Nu kanske jag är färgad då jag sj sökt till programmet, men jag anser ju att man bör spela taktiskt om man sitter där i heta stolen. Nu syntes det ju att dina aningar om henne besannades men det är ändå lite hårt att uttrycka dig som du gör. Bara för att man tvekar på frågor som man egentligen borde kunna och tvärtom, så varierar ju svårighetsgraden väldigt mycket. Den vassaste deltagaren hittils under säsongen är ju utan tvekan Gunnar som vann en halv mille för ett program sen och det känns väl lite som att deltagarna efter det snarare varit rädda för att göra bort sig. Därmed inte sagt att dom inte är dåligt vetande.
Citera
2014-09-15, 18:56
Medlem
spajdamans avatar
Minns jag helt fel eller kunde man vinna tio miljoner som mest när programmet först började sändas? När Bengt Magnusson var programledare.
Ingen jag sagt det till kommer ihåg det så man börjar ju undra om man drömt allt...
Citera
2014-09-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Minns jag helt fel eller kunde man vinna tio miljoner som mest när programmet först började sändas? När Bengt Magnusson var programledare.
Ingen jag sagt det till kommer ihåg det så man börjar ju undra om man drömt allt...

Det stämmer.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vem_vill_bli_miljon%C3%A4r%3F

"Den svenska versionen sändes i TV4 mellan 2000 och 2003. Högsta vinsten var 10 miljoner kronor".

Vad jag minns var det dock ingen som nådde ända fram, trots att man då hann med fler frågor pga att man slapp lotteritramset. Ruskigt svåra frågor mot slutet.
Citera
2014-09-16, 08:13
Medlem
spajdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Det stämmer.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vem_vill_bli_miljon%C3%A4r%3F

"Den svenska versionen sändes i TV4 mellan 2000 och 2003. Högsta vinsten var 10 miljoner kronor".

Vad jag minns var det dock ingen som nådde ända fram, trots att man då hann med fler frågor pga att man slapp lotteritramset. Ruskigt svåra frågor mot slutet.

Där ser man. Tackar för svaret.
Saknar den tiden, inte mest pga de högre beloppen, utan för man slapp den där postkodsskiten.

Känner faktiskt till en här i Vaxholm som vann 10000 kr på postkodlotteriet. Hon var ju naturligtvis jätteglad och samma veva som jag gratulerade frågade jag vad det kostade och hur länge hon varit med. Tre år, med tre lotter på 150 spänn styck tror jag det var. Man behöver ju inte vara ett mattesnille för att räkna ut vem som är den riktiga vinnaren där.
Citera
2014-09-19, 18:15
Medlem
Fan äre nu för påhitt dom kommer med? Enligt deras officiella facebooksida så ska det vara juniorspecial i kvällens program Nog för att man tyckte det var enkla frågor när det var fotbollsspecial, men detta? Ska detta program bli en kopia av "Vi i femman" eller?
Citera
2014-09-19, 19:41
Medlem
Fy bövelen vad lätta frågor:whoco5. Man trodde ju botten var nådd när dom hade fotbollsspecial i våras, men det här? Känns uppgjort lång väg detta. Nej tacka vet jag när programmet är som vanligt, då är det ju riktigt svårt oftast men det här är inte ens roligt.
Citera
2014-09-19, 19:44
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fy bövelen vad lätta frågor:whoco5. Man trodde ju botten var nådd när dom hade fotbollsspecial i våras, men det här? Känns uppgjort lång väg detta. Nej tacka vet jag när programmet är som vanligt, då är det ju riktigt svårt oftast men det här är inte ens roligt.
Håller med om att det är lätta frågor, men hur gamla kan tjejerna vara? 14?

Snart kommer antagligen en "svår" litteratur eller historiefråga och då ryker de all världens väg.
Citera
2014-09-19, 19:45
Medlem
Haha Smilla och Esmeralda, är det på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in