2024-04-12, 21:37
Medlem
Läkaren är ju duktig även om han bränt alla livlinor nu vilket givetvis försvårar att knipa miljonen .

Utöver att han förvaltat livlinorna väldigt väl så spelar han spelet väldigt väl och har även vågat chansa lite .

Skatfrågan var dock väldigt svår för att vara på så låg nivå . Hade det inte varit för hans pappas fågelintresse tror jag inte han hade grejat den .
Citera
2024-04-13, 00:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Läkaren är ju duktig även om han bränt alla livlinor nu vilket givetvis försvårar att knipa miljonen .

Utöver att han förvaltat livlinorna väldigt väl så spelar han spelet väldigt väl och har även vågat chansa lite .

Skatfrågan var dock väldigt svår för att vara på så låg nivå . Hade det inte varit för hans pappas fågelintresse tror jag inte han hade grejat den .

Nja. Skulle säga att den var hyfsat lätt. Jag gissade själv på Island just för att det ligger så pass långt bort från de övriga nordiska länderna.
Citera
2024-04-13, 19:40
Medlem
Killen ber om en geografifråga och får istället en omöjlig fråga om var bakelit fått sitt namn ifrån
Citera
2024-04-13, 19:56
Medlem
kukflashs avatar
Svåra frågor på sån låg nivå till henne.. tycker jag
Citera
2024-04-13, 19:58
Medlem
Stackars Tina som åkte ut nyss .

Hade oturen att snubbla på att svår grammatisk fråga där begreppen är otroligt lätta att blanda ihop .

Många som faller på den typen av frågor .

Snöpligt .
Citera
2024-04-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Svåra frågor på sån låg nivå till henne.. tycker jag
Jag råkade faktiskt kunna geografifrågan som damen fick . Men håller med . Frågan var klurigt ställd i och med att dom bara hade afrikanska länder som svarsalternativ .
Citera
2024-04-13, 20:05
Medlem
picapicans avatar
Citat:

Hade oturen att snubbla på att svår grammatisk fråga där begreppen är otroligt lätta att blanda ihop .

Snöpligt .

Det var en riktig surkärring, tur hon åkte ut.
Citera
2024-04-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Det var en riktig surkärring, tur hon åkte ut.
Vad grundar du det på?
Citera
2024-04-13, 20:06
Medlem
Citat:

Snöpligt .
Surt att hon svarade utan att ta någon livlina. Hon tänkte ett extra varv men förvirrade ändå ihop orden imperfekt och imperativ. Hon kunde egentligen inte.

Men jag ska erkänna att jag inte kände till ordet imperativ. Tror inte vi lärde oss det i skolan.
Citera
2024-04-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Surt att hon svarade utan att ta någon livlina. Hon tänkte ett extra varv men förvirrade ändå ihop orden imperfekt och imperativ. Hon kunde egentligen inte.

Men jag ska erkänna att jag inte kände till ordet imperativ. Tror inte vi lärde oss det i skolan.
Hon trodde väl att hon kom ihåg det från skoltiden och ville antagligen gå så långt som möjligt utan att slösa på livlinor i onödan .

Jag personligen köper hur hon tänkte , men jag själv hade gått bet . Minns knappt någon av grammatiken jag läste i skolan .
Citera
2024-04-13, 20:13
Medlem
10 papp räcker förövrigt inte långt om man som hon ville köpa en ny gräsklippare .

Inte för att jag vet vad gräsklippare kostar , men säkert mer än 10000.
Citera
2024-04-13, 20:13
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam

Att imperativ är uppmaning, lärde jag mig i skolan. Vakna! Lyssna! Sluta! Det borde ingå i svenskalektionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in