Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-22, 19:50
Medlem
nickeh84s avatar
Kvinnan med Parkinsons om hur det känns att sitta i heta stolen; "Darrigt".
Citera
2023-09-22, 19:50
Medlem
Nord88s avatar
Hahaha vafan, Richard räddar ju henne. Sjukt avsnitt detta.
Citera
2023-09-22, 19:52
Medlem
nickeh84s avatar
Alltid lika lustigt hur vinnarna i lotteriet blåljuger om att de gick med för att stötta olika organisationer.
Citera
2023-09-22, 19:53
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Hahaha vafan, Richard räddar ju henne. Sjukt avsnitt detta.

Hur gjorde han? Missade det.
Citera
2023-09-22, 19:56
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Hur gjorde han? Missade det.

Fru Parkinson var bestämd på att svara bröd, men han stoppade henne med en för mig rätt tydlig hint om att det kanske var dumt att chansa när hon har alla livlinor, varpå hon ändrade sig och tog 50/50. Kvar blev grillspett och zucchini, vilket gör frågan enkel även om man råkat blanda ihop det med typ "bruschetta" i huvudet under TV-stressen.
Senast redigerad av Nord88 2023-09-22 kl. 19:59.
Citera
2023-09-22, 19:59
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Fru Parkinson var bestämd på att svara "bröd", men han stoppade henne med en för mig rätt tydlig hint om att det kanske var dumt att chansa när hon har alla livlinor, varpå hon ändrade sig och tog 50/50. Kvar blev grillspett och zucchini, vilket gör frågan enkel även om man råkat blanda ihop det med typ "bruschetta" i huvudet under TV-stressen.

Rickard känner sig lite som Jesus Kristus när han skakar hand med kvinnan på slutet och lägger en hand på ryggen.
Citera
2023-09-22, 20:07
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Rickard känner sig lite som Jesus Kristus när han skakar hand med kvinnan på slutet och lägger en hand på ryggen.

Ärligt talat hade jag nog kunnat drabbas av Parkinson-sympati och gjort detsamma, blev mest förvånad då jag inte sett det tidigare. Man vet ju inte alltid hur saker är klippta men hon hade till 99% tänkt svara bröd om han inte sagt sådär.

Vore stor humor om hon lyckas ta en stor summa efter denna inledning.
Citera
2023-09-22, 23:13
Medlem
Zyxel04s avatar
Skrev förra veckan att den juristtjejen eventuellt skulle kunna gå långt eftersom hon verkade lita på magkänsla.

Det blev lite fail idag. På den nioende frågan så ringde hon en vän... trots att hon verkade tro att det var Sanaa som var huvudstad i Yemen (?) Hon var inne lite på Riyaad men verkade tro mer pÅ Sanaa vilket varit rätt.

Sen på den tioende frågan kring gudinnan Aurora så sa hon månen... men hade hon någon logisk anledning?

Det var därmed "fel" läge att välja magkänslan på, hon borde tagit en livlina på fråga 10 och ej 9. Men lätt att säga såhär i efterhand
Citera
2023-09-23, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Skrev förra veckan att den juristtjejen eventuellt skulle kunna gå långt eftersom hon verkade lita på magkänsla.

Det blev lite fail idag. På den nioende frågan så ringde hon en vän... trots att hon verkade tro att det var Sanaa som var huvudstad i Yemen (?) Hon var inne lite på Riyaad men verkade tro mer pÅ Sanaa vilket varit rätt.

Sen på den tioende frågan kring gudinnan Aurora så sa hon månen... men hade hon någon logisk anledning?

Det var därmed "fel" läge att välja magkänslan på, hon borde tagit en livlina på fråga 10 och ej 9. Men lätt att säga såhär i efterhand

Jag vet inte, men det är möjligt att hon blandade hop det med norrsken som heter aurora borealis på latin.
Citera
2023-09-23, 19:44
Medlem
kubuns avatar
Vilken korkad kärring som inte ringde en vän på 150 000 kr utan chansade fel istället. Jag kollade innan hur lätt det skulle vara att googla och det tog mig färre än 5 sekunder å se rätt svar - Statschefen i Oman - skulle googlas för att se att han är en sultan och inte en kung som hon svarade och losade 50 000 kr + chansen kvar till mer, ja t.o.m. en mille
Citera
2023-09-23, 21:10
Medlem
Av någon konstig anledning ligger inte kvällens avsnitt på C More eller TV4 Play. Jag var tvungen att logga in på Telia Play och se dagens TV-sändning av programmet för att se dagens avsnitt.
Citera
2023-09-24, 04:23
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Jag vet inte, men det är möjligt att hon blandade hop det med norrsken som heter aurora borealis på latin.
Fast det var så jag kom fram till rätt svar utan att veta det direkt. Morgonrodnad och Norrsken har samband då båda är ljusfenomen på himlen. Så utan att veta från början så kopplade jag Aurora borealis med morgonrodnad och övriga alternativ passade inte in.

Att månen är Luna ska man kunna om man är med i denna tävling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in