Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det låter onekligen som att tävlingsupplägget är bättre i Finland om jag ska tolka dig rätt . Men ingen i den finska versionen har alltså kammat hem högsta vinsten?

Nej tydligen inte enligt Wikipedia. Har finländare dålig allmänbildning, är frågorna djävulskt svåra på de högre nivåerna eller sållar man bort intresserade som man misstänker har en chans att gå hela vägen?
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-09-04 kl. 12:32.
Citera
2022-09-04, 12:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
I motsvarande program i Finland är högsta vinsten 1 miljon euro! Programmet har sänts under rätt många säsonger och högsta möjliga vinstsumman har varierat under åren. Den hösta vinsten som någon någonsin vunnit är dock bara 70 000 euro och näst högsta vinsten någonsin är 60 000 euro.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Haluatko_miljon%C3%A4%C3%A4riksi%3F

Borde ju vara samma i Sverige också. Jag menar bli miljonär är ju inte så mycket numera. Bli mångmiljonärer däremot. Som det då blir i Euro det kan ju locka folk.

Sedan såklart skippa detta med helt omöjliga frågor för att någon faktiskt ska kunna vinna. Om någon vinner gör det ju så att fler kommer se på det också.
Citera
2022-09-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Nej tydligen inte enligt Wikipedia. Har finländare dålig allmänbildning, är frågorna djävulskt svåra på de högre nivåerna eller sållar man bort intresserade som man misstänker har en chans att gå hela vägen?
Jag har inte sett den finska versionen så jag kan inte uttala mig om det . Men jag känner att dina konspirationsteorier börjar skena iväg. Antagligen är det som dåvarande Vem vill bli miljonär . Där var frågorna sjukt svåra . I Sverige har 13 personer gått hela vägen , hade Postkodmiljonären haft överlag svårare frågor vete katten om något hade tagit hem storkovan .
Citera
2022-09-04, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fontjaenkorv
Oerhört lurig fråga på 10000 . Inte lätt att hålla reda på vilka länder som ligger längst österut om man inte gillar geografi. Nu grejade hon visserligen den frågan ändå men hade hon åkt ut på den frågan hade det varit oerhört dråpligt. Ta nu inte detta som att det var en jättesvår fråga men för att vara på så låg nivå var den väldigt lurig . Knappast begärt att alla borde kunnat det .

Det borde vara mer sådant och mindre skämtfrågor som de brukar köra på ända upp till 10 000 kr. Det är så jävla tråkigt att se på och mest pinsamt faktiskt när de försöker vara lustiga med pissenkla frågor.
Citera
2022-09-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Det borde vara mer sådant och mindre skämtfrågor som de brukar köra på ända upp till 10 000 kr. Det är så jävla tråkigt att se på och mest pinsamt faktiskt när de försöker vara lustiga med pissenkla frågor.
Hur kul är du om du tycker det är pinsam nivå på dom lättaste frågorna när dom skojar till alternativen? Visst att det bör vara lite nivå på frågorna men det är inte så kul när deltagare får åka hem tomhänta heller . Visst, hon klarade förvisso den frågan efter att ha tänkt till lite men det finns många exempel på deltagare som failat på den typen av frågor. Men du njuter väl av att deltagare gör bort sig än att skratta åt frågor med roliga alternativ? Du är bara tragisk om du har den inställningen .
Citera
2022-09-04, 14:58
Bannlyst
Citat:
Hur kul är du om du tycker det är pinsam nivå på dom lättaste frågorna när dom skojar till alternativen? Visst att det bör vara lite nivå på frågorna men det är inte så kul när deltagare får åka hem tomhänta heller . Visst, hon klarade förvisso den frågan efter att ha tänkt till lite men det finns många exempel på deltagare som failat på den typen av frågor. Men du njuter väl av att deltagare gör bort sig än att skratta åt frågor med roliga alternativ? Du är bara tragisk om du har den inställningen .

Failar man på den typen av frågor så är det väl så. Det ska väl vara en del av spelet att man faktiskt kan få gå hem tomhänt om man gör bort sig?? Klart det är tråkigt för den personen men det en del av tjusningen ska väl vara att man kan förlora och inte att man är säkrad viss summa varenda jävla gång?

För att få pengar tycker jag väl man borde kunna något litet i alla fall. Sen behöver det inte vara svåra frågor upp till 10 000 men i alla fall inte de skojfrågor de brukar köra med som inte ens är roliga.

Frågorna med "roliga alternativ" är ju inte roliga utan det blir ju vara cringe av det hela för att Postkodmiljonären tror de är roliga fast de inte är det. Eller sitter du och asgarvar åt det där kanske? Kanske bara är jag som ej har en sådan primitiv humor. Är fan skämskudde varje gång det kommer upp.
Citera
2022-09-04, 15:02
Medlem
Citat:
Failar man på den typen av frågor så är det väl så. Det ska väl vara en del av spelet att man faktiskt kan få gå hem tomhänt om man gör bort sig?? Klart det är tråkigt för den personen men det en del av tjusningen ska väl vara att man kan förlora och inte att man är säkrad viss summa varenda jävla gång?

För att få pengar tycker jag väl man borde kunna något litet i alla fall. Sen behöver det inte vara svåra frågor upp till 10 000 men i alla fall inte de skojfrågor de brukar köra med som inte ens är roliga.

Frågorna med "roliga alternativ" är ju inte roliga utan det blir ju vara cringe av det hela för att Postkodmiljonären tror de är roliga fast de inte är det. Eller sitter du och asgarvar åt det där kanske? Kanske bara är jag som ej har en sådan primitiv humor. Är fan skämskudde varje gång det kommer upp.
Okej vi får vara överens om att inte vara överens . Jag konstaterar bara att du har aningen knepig humor om du inte ser det roliga i att redaktionen skojar till frågorna ibland .

Klart man kan få åka hem tomhänt men jag har ju lite svårt att se humorn i det . Såvida inte du gottar dig i andras okunskap vill säga.
Citera
2022-09-04, 15:20
Bannlyst
Citat:
Okej vi får vara överens om att inte vara överens . Jag konstaterar bara att du har aningen knepig humor om du inte ser det roliga i att redaktionen skojar till frågorna ibland .

Klart man kan få åka hem tomhänt men jag har ju lite svårt att se humorn i det . Såvida inte du gottar dig i andras okunskap vill säga.

Men det är ju ett tävlingsmoment.. Varför ska allt vara rosa moln och och puttinuttigt, varför ska alla vinna pengar? Det skulle väl vara en del av dramatiken att man kan göra bort sig på en enkel fråga om man inte tänker.

Det är ju frågesport, varför slösa bort tid och flera nivåer då med att bara ge bort svaret? Jag vet att de gillar att slösa bort frågesport-tid genom pauser, dragningar och checkutdelningar men ändå.

Har man verkligen knepig humor om man inte garvar åt det? Det är väl knappast någon högklassig humor ärligt talat. Verkar som att du har väldigt låga krav när det gäller humor likt Agda, 97, du kanske skrattar åt allt men ärligt talat är det inte speciellt roligt överhuvudtaget, mest fånigt och irriterande.
Citera
2022-09-04, 15:25
Medlem
Citat:
Men det är ju ett tävlingsmoment.. Varför ska allt vara rosa moln och och puttinuttigt, varför ska alla vinna pengar? Det skulle väl vara en del av dramatiken att man kan göra bort sig på en enkel fråga om man inte tänker.

Det är ju frågesport, varför slösa bort tid och flera nivåer då med att bara ge bort svaret? Jag vet att de gillar att slösa bort frågesport-tid genom pauser, dragningar och checkutdelningar men ändå.

Har man verkligen knepig humor om man inte garvar åt det? Det är väl knappast någon högklassig humor ärligt talat. Verkar som att du har väldigt låga krav när det gäller humor likt Agda, 97, du kanske skrattar åt allt men ärligt talat är det inte speciellt roligt överhuvudtaget, mest fånigt och irriterande.
Måste måste man såklart inte men vad är grejen i att gotta sig att folk får åka hem tomhänta eller åka ut på låga nivåer?

Vad som är högklassig humor och inte har vi uppenbarligen delade åsikter om men som tur är verkar vi vara flera här som får oss ett gott skratt här när redaktionen "skojar" till det på dom låga nivåerna från och till så jag tror du har fel .Men visst vill du hellre se folk göra bort sig på dom lägre nivåerna så får det stå för dig
Citera
2022-09-04, 15:38
Bannlyst
Citat:
Måste måste man såklart inte men vad är grejen i att gotta sig att folk får åka hem tomhänta eller åka ut på låga nivåer?

Vad som är högklassig humor och inte har vi uppenbarligen delade åsikter om men som tur är verkar vi vara flera här som får oss ett gott skratt här när redaktionen "skojar" till det på dom låga nivåerna från och till så jag tror du har fel .Men visst vill du hellre se folk göra bort sig på dom lägre nivåerna så får det stå för dig

Vem har sagt något om att gotta sig? Som sagt det är ju en tävling. Visst blir det ju lite dramatiskt om någon failar och svarar fel men det är ju en del av leken. Varför tror du själv man kan falla ned och förlora pengar? För att folk ska gotta sig eller? Nä, det är en tävling som sagt. Klart det kan bli surt om man svarar fel på en miljonfråga och enbart får 10 000 men det är en del av leken.

Jag har aldrig hört någon som tycker det är roligt i alla fall med frågorna. Ser ut som att det Rickard Sjöberg själv som tycker det är allra roligast. En gång kanske är smålustigt på sin höjd men att köra det varenda eviga gång blir bara tröttsamt och fånigt. Väldigt låg nivå på den komiken.
Citera
2022-09-09, 19:36
Medlem
Wow, hon vet inte vad tvillingderbyt är. Ravelli borde ju veta.
Citera
2022-09-09, 19:37
Medlem
Tanten är virrig och ger ett osäkert intryck. Att hon ens behövde fundera på vem som var en av programledarna i " Det sitter i väggarna" var lite pinsamt faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in