Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-28, 20:14
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är skrämmande få personer som verkligen imponerar i frågesport-program. Det fåtal som gör det ska givetvis få beröm för det men det finns ingen anledning att berömma folk av ren slentrian eller att skydda sådana som gör grova fel.
Ställer man upp vet man om förutsättningarna och vet man med sig att man blir övernervös trots all betänketid och alternativ&livlinor som just detta program erbjuder bör man ju inte deltaga överhuvudtaget.

Det känns dessutom som deltagarna var skickligare under "Vem vill bli miljonär"-tiden än sen det blev "postkodmiljonären" av det.
Så känns det definitivt ja. Då var det ju 10 stycken som var framme i studion och sedan någon snabbfråga som avgjorde vem som verkligen fick tävla. Jag tror det ledde till ett starkare urval. Nu verkar det nästan som om fyran med flit väljer lite halvduktiga personer som tävlanden för att slippa betala ut alltför stora prispengar.
Citera
2018-05-28, 22:04
Medlem
Glidarmannens avatar
Läraren var definitivt inte bra, och blodgruppsfrågan är allmänbildning.

Jag kan konstatera att jag verkar ha någon form av Jinxeffekt jag trodde ju exempelvis på ovannämnda lärare.

Var det ingen som tittade på lördagens avsnitt?
Hon imponerade inte heller med Kalevalafrågan. Sen har jag sett lättare frågor på 30 000 och 50 000 kr-nivåerna. Tror inte hon gå så mkt längre.
Citera
2018-05-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Läraren var definitivt inte bra, och blodgruppsfrågan är allmänbildning.

Jag kan konstatera att jag verkar ha någon form av Jinxeffekt jag trodde ju exempelvis på ovannämnda lärare.

Var det ingen som tittade på lördagens avsnitt?
Hon imponerade inte heller med Kalevalafrågan. Sen har jag sett lättare frågor på 30 000 och 50 000 kr-nivåerna. Tror inte hon gå så mkt längre.
Kalevalafrågan var inte lätt i sig tycker jag men tog det på uttalet. Sedan var det bara att köra uteslutningsmetoden. Hon fick bra mycket svårare frågor än läraren det håller jag med om.
Citera
2018-06-01, 18:04
Medlem
Jaha nu ska det tydligen vara något fotbollsspecial i kvällens program. Jesper Blomqvist och Kenneth Andersson tävlar för Rädda Barnen. Ska man gissa att det kommer vara pisslätta frågor ikväll? Om det uteslutande är fotbollsfrågor lär man väl ta jackpot.
Citera
2018-06-01, 19:39
Medlem
Ganonitos avatar
De har ju redan haft en välgörenhetsspecial tidigare i år. Var de tvungna att ägna de två sista avsnitten för säsongen åt dylikt trams? Givetvis kommer alla frågor handla om fotboll och givetvis kommer alla frågor vara extra lätta, just för att det är välgörenhet. Som redan konstaterats, Tv4 vet verkligen hur man förstör ett bra program.
Citera
2018-06-01, 19:41
Moderator
Dr Kings avatar
Jeppe Blomka och Kennet Andersson är nog bland de smartare i 94-laget och kommer inte att göra bort sig totalt. Annat hade det varit om Tomas ”Dammsugarförsäljaren” Brolin och Anders ”Blåsningen” Limpar som är rejäla spån hade tävlat. Då hade skämskudden fått plockas fram redan på de riktigt låga nivåerna.

https://m.youtube.com/watch?v=mftDwltFGC4
Citera
2018-06-01, 19:42
Medlem
Glidarmannens avatar
Två personer ihop i heta soffan då får det väl anses dessa i kombo ska kunna Excorcisten direkt utan att tveka så mkt som de gjorde
Citera
2018-06-01, 19:42
Medlem
Det var ju inte bara fotbollsfrågor trots allt. Befarade att det skulle bli alldeles för enkelt.
Citera
2018-06-01, 19:44
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jeppe Blomka och Kennet Andersson är nog bland de smartare i 94-laget och kommer inte att göra bort sig totalt. Annat hade det varit om Tomas ”Dammsugarförsäljaren” Brolin och Anders ”Blåsningen” Limpar som är rejäla spån hade tävlat. Då hade skämskudden fått plockas fram redan på de riktigt låga nivåerna.

https://m.youtube.com/watch?v=mftDwltFGC4

Precis, Jag har för mig att jag läst att Jesper ska haft bra betyg i skolan och således borde kunna tillföra nåt framåt.
Citera
2018-08-31, 19:56
Medlem
Bra av Sverigevännen? att vinna 225.000 kr. Han visste till och med vilket sydamerikanskt fotbollslag som har Svenska flaggans färger och varför de har det. Hade även en bra aning om vilket språk som talas i Filippinerna. Det trodde man inte då han hade problem redan tidigt i stolen.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2018-08-31 kl. 20:05.
Citera
2018-08-31, 19:59
Medlem
Hon som tävlar nu är både civilingenjör och läkare vilket vittnar om relativt hög intelligens. Frågan är dock hur stor nytta hon har av det i programmet då hon blev rejält blåst när hon skulle informeras om att hon skulle få vara med i programmet.
Citera
2018-09-01, 09:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Bra av Sverigevännen? att vinna 225.000 kr. Han visste till och med vilket sydamerikanskt fotbollslag som har Svenska flaggans färger och varför de har det. Hade även en bra aning om vilket språk som talas i Filippinerna. Det trodde man inte då han hade problem redan tidigt i stolen.

Fotbollsfrågan är väldigt enkel om man har ett fotbollsintresse vilket han ju hade men naturligtvis galet svår om man inte har det intresset.
Han lär gräma sig över att han inte chansade på Filippinerna men samtidigt var han ju såpass osäker att han ALDRIG hade chansat så det var ju inget reelt alternativ. Dock lär han fundera på vad som hade skett om han chansat i evighet... Goa pengar in iaf och denna gång såg varken han eller hans tjej lika wt ut som i förra avsnittet.

Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Hon som tävlar nu är både civilingenjör och läkare vilket vittnar om relativt hög intelligens. Frågan är dock hur stor nytta hon har av det i programmet då hon blev rejält blåst när hon skulle informeras om att hon skulle få vara med i programmet.

Hon var ju inte ens säker på att Borgå var rätt svar... Fina yrken etc är långt ifrån en garanti att du lyckas så väl i frågesport där det krävs en väldigt bred kunskapsbank för att nå riktigt långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in