Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-04, 22:44
Bannlyst
Någon som vet ifall det går att se programmet i efterhand någonstans?
Citera
2009-12-04, 23:03
Medlem
fenylalanins avatar
Vad var miljon frågan?
Citera
2009-12-04, 23:08
Medlem
solid302s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Vi fick ju en miljonvinnare i dagens avsnitt. Den tredje genom tiderna. Grymt att ha 50/50 kvar till sista frågan, dock verkar det som om han klarat det även utan livlinan...
Han behövde inte den livlinan men den gubben var väldigt cool.!
Citera
2009-12-04, 23:14
Medlem
Brakkans avatar
I Usa (eller om det var England eller långbortistan, vet inte så noga) var en kille uppe på högsta nivå, hade kvar livlinan - ring en kompis - och utnyttjade den. När kompisen svarade sa killen "Tjena, jag är uppe på högsta nivån och ringder dig men behöver egentligen inte din hjälp, för jag kan i alla fall. Bye!" Och så kammade han hem högsta vinsten.

Det här är ingen skröna, det var artiklar i tidningen med bild på killen och allt. Jag har letat på Youtube men inte hittat. Finns någon som hittar bättre än mig?
Citera
2009-12-04, 23:17
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
I Usa (eller om det var England eller långbortistan, vet inte så noga) var en kille uppe på högsta nivå, hade kvar livlinan - ring en kompis - och utnyttjade den. När kompisen svarade sa killen "Tjena, jag är uppe på högsta nivån och ringder dig men behöver egentligen inte din hjälp, för jag kan i alla fall. Bye!" Och så kammade han hem högsta vinsten.

Det här är ingen skröna, det var artiklar i tidningen med bild på killen och allt. Jag har letat på Youtube men inte hittat. Finns någon som hittar bättre än mig?

Första träffen på google
http://www.youtube.com/watch?v=hr3tsMCrQgo
Citera
2009-12-04, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Första träffen på google
http://www.youtube.com/watch?v=hr3tsMCrQgo
Fy fan vad kyligt gjort av honom. Häftigt.
Citera
2009-12-05, 00:17
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenylalanin
Vad var miljon frågan?

Vilket av följande länder gränsar inte till Kaspiska havet?

Turkmenistan
Kazakstan
Uzbekistan
Azerbadjan

Kul att se en vinnare, det var ett bra tag sen.
Citera
2009-12-05, 19:52
Medlem
leprasjuklings avatar
Varför frågar de publiken?, de är alltid idioter.
Citera
2009-12-05, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Varför frågar de publiken?, de är alltid idioter.
Eller hur. Hur fan kan de trycka när de inte vet. De ska ju fan inte chansa. Tack vare att de chansade nu så missade hon 125 papp.
Citera
2009-12-05, 20:00
Medlem
Tänkt på att det aldrig är folk från stockholm som dras i postkodslotteriet?
Skälet är att det finns mycket fler människor fördelade på varje postnummer i Stockholm och många hela postnummer i stockholmsserien tillhör företag och inte hushåll.

Rätt orättvist och jag är lite förvånad över att det inte blivit något bråk kring det.
Citera
2009-12-05, 20:21
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordbrand
Tänkt på att det aldrig är folk från stockholm som dras i postkodslotteriet?
Skälet är att det finns mycket fler människor fördelade på varje postnummer i Stockholm och många hela postnummer i stockholmsserien tillhör företag och inte hushåll.

Rätt orättvist och jag är lite förvånad över att det inte blivit något bråk kring det.

Det är ju inte exakt postnummer de drar utan något eget påfund som de kallar postkoder. Dessa består av ens postnummer plus två bokstäver. Med hjälp av dessa olika bokstäver kan de dela in olika postnummerområden i olika antal delar så att varje postkod innehåller ungefär lika många personer. Inget orättvist i detta alltså.

Det är ju så väldigt många fler som vinner än de som visas. Att de väljer att göra vinstbesök på "landet" beror på att det blir "bäst TV" så.
Citera
2009-12-15, 22:20
Medlem
Någon som såg fjanten i lördags som presenterade sig som allmänbildad, och sedan skulle briljera genom att kommentera varenda svarsalternativ även på de enkla frågorna. Det hela slutade med att han (självsäkert) nämnde fel årtal angående mordet på John F Kennedy, och trodde att Gustav IV Adolf hörde till Bernadotte-ätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in