Citat:
Ursprungligen postat av
anomal
Göra en höna av en fjäder. Det är nog det uttryck jag förknippar henne med.
Typ. Jag förknippar inte ordet "trasig" med B, snarare att hon är fejk och överdriven i hela sin personlighet. Hon vill vara sjukare än vad hon faktiskt är, och därför framstår hon som jättesjuk. Det ligger närmare sanningen att hon helt enkelt gillar att vara ett vuxenbarn som lever på drama, överdrifter och lögner.
Hon ligger definitivt närmare en histrionisk personlighet än borderline, i min bok, även om de ibland går in i varandra.
Ska jag vara helt ärlig tror jag inte ens att B någonsin har mått särskilt dåligt, men det är bilden hon stenhårt vill förmedla och många (bernyaner) har tyvärr köpt den och gött hennes stora ego. Ju sämre B INTE mår ju mer måste hon överdriva och visa upp på internet. Jag tror hon är för infantil för att kunna må dåligt på "ett vuxet sätt". Hon är också lärt sig hur man ska bete sig för att uppfattas som en viss diagnos och hon förstod tidigt att negativ uppmärksamhet är coolare än positiv. Hon drar allt till sin spets, Berny kan liksom inte ha blivit våldtagen en gång, utan givetvis är det hemliga ritualer, heroinkidnappningar och familje-cover ups när B påstår sig ha blivit utsatt för något. Inte för att raljera eller förminska våldtäkt som handling eller vad offret går igenom, men Bernys alla våldtäkter och övergrepp känns totalt orealistiska och hittepå. Det är helt omöjligt att avgöra i dag vad som är/var sanning. För knäppt för många gånger.