2018-05-03, 10:05
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomal
Presidentprutten (bönan?) påstod att böckerna var godkända.

jag var där när hennes pappa, i tårar, bekände att Berny låtit påskina att den var skönlitterär och därav hade familjen ej läst den.

Har du någon kontakt med Berny idag?
Citera
2018-05-03, 10:58
Medlem
Alltså, egentligen vet jag inte vad jag vill med detta. Kanske att jag någon dag ångrar mig, kanske inte.

Men kör på med frågor. Mitt minne är kaputt, men ändå.

Dessutom betvivlar jag inte crazyman ett jota. Jag har för mig att vi träffats som hastigast någon gång, men kan inte svära på det.

Vill bara inflika;
min syster började röka på när hon var 13. Hon stannade i den mentala utvecklingen. Hon övergick ett par år senare till att bli amfetamin-missbrukare. Efter ett par år övergick hon till heroin, som blev hennes huvuddrog. Hon var yrkeskriminell sedan tonåren, avbetade ett par LVM, bodde på familjehem, instutitioner mm. Hur många ggr hon låg inne för avgiftning vet jag inte, men många. Hon fick totalt 2 fängelsestraff; 1 för stöld+innehav samt 1 för misshandel. Hon skulle asgarva åt Bernys ”tuffa” språk. Heroin är, enligt min syster, bra mycket enklare att komma ifrån än piller, men ändå enklare att falla tillbaka till. Min syster var långt ifrån ett helgon, vill jag ändå säga. Hon fick en sil samma dag hon släpptes från fängelserunda 2. Den blev hennes död.

Min morsa är odiagnosticerad, men faller i mångas tycke inom ASPD. Likheterna med Bönan är slående.

Jag försökte få fram mina åsikter om B vid vårt första bråk, som är långt mer komplicerat än vad hon låter påskina. Men då var Vingklippt en hit, jag fick hotbrev från bernyaner på helgon m.m. De såg inte allt, jag berättade heller inte allt. Det hade varit meningslöst; jag var ju ”avundsjuk”. Avundsjuk har jag aldrig varit, däremot osäker, sjuk och ibland lätt-triggad. Men jag tog vara på den vård som erbjöds och jag pushade fram den ibland. Allt B erbjudits och förkastat är ett hån. Jag fick gå MBT, arbetade bort en drös diagnoser (bl.a. borderline) och bor idag i vanlig lägenhet. Men visst, jag som inte är ett dugg intresserad av kärlek och har vett nog att inse att jag inte är lämplig förälder, jag är nog bara avundsjuk.
Citera
2018-05-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Har du någon kontakt med Berny idag?

Nej, tack och lov inte! Jag gav henne en chans 2014, ja. Blandat på att jag dels var manisk, dels månar om djur, dels är rätt naiv, dels ger folk en andra chans.

Jag gav till och med min morsa en andra chans, och det säger mycket.

Jag vill inte ha någon kontakt med någon som inte förändras mentalt på 10 år.
Citera
2018-05-03, 12:46
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Alltså, egentligen vet jag inte vad jag vill med detta. Kanske att jag någon dag ångrar mig, kanske inte.

Men kör på med frågor. Mitt minne är kaputt, men ändå.

Dessutom betvivlar jag inte crazyman ett jota. Jag har för mig att vi träffats som hastigast någon gång, men kan inte svära på det.

Vill bara inflika;
min syster började röka på när hon var 13. Hon stannade i den mentala utvecklingen. Hon övergick ett par år senare till att bli amfetamin-missbrukare. Efter ett par år övergick hon till heroin, som blev hennes huvuddrog. Hon var yrkeskriminell sedan tonåren, avbetade ett par LVM, bodde på familjehem, instutitioner mm. Hur många ggr hon låg inne för avgiftning vet jag inte, men många. Hon fick totalt 2 fängelsestraff; 1 för stöld+innehav samt 1 för misshandel. Hon skulle asgarva åt Bernys ”tuffa” språk. Heroin är, enligt min syster, bra mycket enklare att komma ifrån än piller, men ändå enklare att falla tillbaka till. Min syster var långt ifrån ett helgon, vill jag ändå säga. Hon fick en sil samma dag hon släpptes från fängelserunda 2. Den blev hennes död.

Min morsa är odiagnosticerad, men faller i mångas tycke inom ASPD. Likheterna med Bönan är slående.

Jag försökte få fram mina åsikter om B vid vårt första bråk, som är långt mer komplicerat än vad hon låter påskina. Men då var Vingklippt en hit, jag fick hotbrev från bernyaner på helgon m.m. De såg inte allt, jag berättade heller inte allt. Det hade varit meningslöst; jag var ju ”avundsjuk”. Avundsjuk har jag aldrig varit, däremot osäker, sjuk och ibland lätt-triggad. Men jag tog vara på den vård som erbjöds och jag pushade fram den ibland. Allt B erbjudits och förkastat är ett hån. Jag fick gå MBT, arbetade bort en drös diagnoser (bl.a. borderline) och bor idag i vanlig lägenhet. Men visst, jag som inte är ett dugg intresserad av kärlek och har vett nog att inse att jag inte är lämplig förälder, jag är nog bara avundsjuk.

Talar berny någonsin sanning? Eller snarare, måste man ta allt hon säger med en nypa salt eller finns det något sätt man vet huruvida hon talar sanning?
Vet du vad som fått henne att bli som hon är? För hennes utsagor om uppväxten känns inte helt sanningsenliga. Och resten av familjen verkar rätt normal (normal är visserligen en tolkningsfråga, men om man har begreppet normal som mer eller mindre Svenssons).
Citera
2018-05-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Talar berny någonsin sanning? Eller snarare, måste man ta allt hon säger med en nypa salt eller finns det något sätt man vet huruvida hon talar sanning?
Vet du vad som fått henne att bli som hon är? För hennes utsagor om uppväxten känns inte helt sanningsenliga. Och resten av familjen verkar rätt normal (normal är visserligen en tolkningsfråga, men om man har begreppet normal som mer eller mindre Svenssons).

Helt ärligt; jag vet inte vad som är sanning, vad som är överdrift och vad som är sanning för henne.

Vad som fick henne att bli så? Har ingen aning. Jag TROR att hon har ett enormt behov av bekräftelse. Att överdriva ger henne den.

De jag träffat av hennes biologiska familj är vanliga och sympatiska på ”rätt” sätt. Jag har visserligen inte träffat dem längre stunder, så hundra är jag inte. Dock brukar jag få ett relativt bra första intryck.
Senast redigerad av anomal 2018-05-03 kl. 13:34.
Citera
2018-05-03, 14:15
Medlem
Göra en höna av en fjäder. Det är nog det uttryck jag förknippar henne med.

Jag har ju Asperger, är både extrovert och introvert. Jag klarar exempelvis av Ullared, men med musik i öronen. Det är så jag stänger ute intryck. Om jag säger att jag inte sovit en natt, då innebär det ingen sömn kontra sovit dåligt. Jag har svårt att säga att jag BARA använder ett visst märke, för då måste jag använda det märket till allt. Jag vill ha allt på mitt sätt, medan Berny mest vill ha det gjort åt sig.

Det är som att hon är allergisk mot ansvar. Jag har erbjudit mig att hjälpa henne att lära sig laga mat, men det har inte passat.
Citera
2018-05-14, 00:32
Medlem
megasinned1s avatar
Hej. Orkar inte läsa igenom tråden, pallar inte! Tänkte höra bara är det någon som vet om Benny eller ja den tjejen är drogfri idag?
Citera
2018-05-14, 10:15
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Hej. Orkar inte läsa igenom tråden, pallar inte! Tänkte höra bara är det någon som vet om Benny eller ja den tjejen är drogfri idag?

Det hävdar hon själv i alla fall, vilket inte säger så mycket. Alkohol är hon öppen med att hon dricker.
Citera
2018-05-17, 00:01
Medlem
Denosynliges avatar
Nu är Berny mamma!
Citera
2018-05-26, 01:35
Medlem
motyls avatar
Nu har B äntligen skitit ut sin unge. Vilar i tanken att förhoppningsvis soc har tät kontroll och kontakt med detta lågbegåvade föräldrapar.
Citera
2018-05-29, 07:50
Avslutad
Citat:
Göra en höna av en fjäder. Det är nog det uttryck jag förknippar henne med.

Typ. Jag förknippar inte ordet "trasig" med B, snarare att hon är fejk och överdriven i hela sin personlighet. Hon vill vara sjukare än vad hon faktiskt är, och därför framstår hon som jättesjuk. Det ligger närmare sanningen att hon helt enkelt gillar att vara ett vuxenbarn som lever på drama, överdrifter och lögner.

Hon ligger definitivt närmare en histrionisk personlighet än borderline, i min bok, även om de ibland går in i varandra.

Ska jag vara helt ärlig tror jag inte ens att B någonsin har mått särskilt dåligt, men det är bilden hon stenhårt vill förmedla och många (bernyaner) har tyvärr köpt den och gött hennes stora ego. Ju sämre B INTE mår ju mer måste hon överdriva och visa upp på internet. Jag tror hon är för infantil för att kunna må dåligt på "ett vuxet sätt". Hon är också lärt sig hur man ska bete sig för att uppfattas som en viss diagnos och hon förstod tidigt att negativ uppmärksamhet är coolare än positiv. Hon drar allt till sin spets, Berny kan liksom inte ha blivit våldtagen en gång, utan givetvis är det hemliga ritualer, heroinkidnappningar och familje-cover ups när B påstår sig ha blivit utsatt för något. Inte för att raljera eller förminska våldtäkt som handling eller vad offret går igenom, men Bernys alla våldtäkter och övergrepp känns totalt orealistiska och hittepå. Det är helt omöjligt att avgöra i dag vad som är/var sanning. För knäppt för många gånger.
Senast redigerad av GenesisP 2018-05-29 kl. 08:39.
Citera
2018-05-29, 08:26
Avslutad
Att Berny visar en speciell respekt för sinfon går hon igång på, att ha någon hon kan påstå förstår sig på henne och därför göra myten om sig själv större. Jag kan tänka mig att när B är full och påtänd, att hon i dimman bara måste skriva PM till sinfon, med andemeningen att berätta hur speciellt det är att sinfon förstår hur speciell Berny är.

De flesta dramatiska och instabila personligheter brukar upptäcka droger förr eller senare, för dem är det en lek och rolig grej, ingenting som egentligen ska ses som något utsvävande eller extremt när de håller på och knarkar. I sådana fall är det roligare när Berny läcker dokument och journaler om sig själv och spelar jätteupprörd över att de är ute på Flashback och hennes haters hatar henne ännu mer.
Senast redigerad av GenesisP 2018-05-29 kl. 08:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in