Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-26, 08:11
Medlem
Fickludds avatar
Jag kör senaste versionen Opera på en PC med AMD Athlon 64x2 Dual Core Processor 4600+ med 64-bitars Vista med SP1. 2 GB RAM.

Efter att ha startat Opera fungerar det mesta som man kan förvänta sig men efter någon timmas användande kan jag inte länge se filmer från webbplatser med videoklipp, t ex Youtube. Om jag då tittar i Task Managern ser man att processen opera.exe använder mellan 215 och 260 MB! Då måste jag stänga av Opera men även döda processen eftersom det tar 'en evighet' att vänta ut ett programstopp.

Sedan kan jag starta Opera igen och köra ytterligare någon timme tills det händer igen.

Jag felanmälde till Opera och de skickade ett minnesdumpprogram som jag skulle skicka nästa gång det hände. När jag påpekade att jag inte kan mejla en fil som är på 250 MB hörde jag inget mer.

Någon som vet en lösning, eller en orsak till problemet?

Och svaret är inte Firefox.
Citera
2008-09-26, 10:57
Medlem
Har tyvärr ingen lösning, tänkte bara peta in att det aldrig hänt mig, inte ens på min "dåliga" laptop (2,13 ghz, 512mb ram). Och där har jag arbetat 10timmar+ i sträck i opera utan problem.

Ända jag kan tänka mig att prova är att installera om flash player, och äventuellt java också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in