Snor tråden då jag har ett liknande problem.
Har köpt en dator från ett dödsbo och den fungerade bra i en vecka, sen började den starta om sig, när jag spelade fick jag antingen den klassiska blåskärmen eller så blev skärmen grön och den hängde sig. Eftersom personen som ägt den överklockat grafikkort och processor så tänkte jag att problemet är att den går varm. Då jag klockat ner den igen och fått ordning på det så kvarstod problemet med att skärmen blev grön eller bara frös.
Efter att ha diskuterat med några vänner så investerade jag i ett nytt grafikkort, installerade det men lyckades inte få det att fungera.
Sagt och gjort jag formaterade hårdisken, installerade om Vista, installerade grafikkort och thada datorn fungerade.
Efter att ha suttit och pysslat i en dryg timme med installation osv så fick jag för mig att installera spel (Two Worlds ligger och skräpar i ett skåp så in med det) och när allt är klart startar jag spelet. Det går igång, grafiken flyter underbart (radeon HD 4850 är helt ok ju) i tio minuter och sen fryser skärmen, ljudet dör och hårddisken slutar jobba (samma problem som jag hade tidigare innan) och enda sättet är att använda den lilla svarta knappen på nätagget.
Låter datorn stå avstängd medans jag tar en dusch, rakar mig, kanske 20 minuter ungefär. Startar upp datorn, den bootar upp och sen hänger den sig när jag ska starta webbläsaren, exakt samma, den bara fryser och måste stängas av med att döda strömmen.
Så några förslag? Är det bara att köpa ny skit och spara det jag vill ha kvar? Eller har ni några enkla förslag