2012-07-26, 20:20
Medlem
pihlbaoges avatar
Lite lustigt att man tar upp Fabian Brunnsström här, och så lite senare blir han klar för "min" klubb... Anar att han tänker motbevisa mig?

En annan spelare jag kom att tänka på, är Jonathan Cheechoo. Frågan är hur mycket man kan tycka att han floppade i sig, han har ju ändå vunnit målligan i NHL. Men han gjorde ju några riktigt riktigt bra säsonger, sen hände något som över en nätt, och han är väl långt nere i AHL nu om jag inte minns helt fel. Som sagt, han har ju ändå varit riktigt bra en gång i tiden, och gjort några riktigt bra NHL säsonger, så att han aldrig blev något kan man inte säga, men att han bara totalförsvann när hans karriär borde varit på toppen är ändå skumt.
Citera
2012-08-08, 00:11
Medlem
Blueskjortans avatar
Rick Dipietro i Islanders har det gått så där för...

Han draftades som etta totalt år 2000. Har sedan fått sin karriär förstörd av skador och sitter nu på ett kontrakt värt 4,5 miljoner dollar per säsong till 2020/2021. Spelade 8 matcher förra säsongen.
Citera
2012-08-08, 05:38
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueskjortan

Han draftades som etta totalt år 2000. Har sedan fått sin karriär förstörd av skador och sitter nu på ett kontrakt värt 4,5 miljoner dollar per säsong till 2020/2021. Spelade 8 matcher förra säsongen.

Fast några hundra NHL-matcher, några VM och ett OS för USA får väl ändå ses som "något"...
Citera
2012-08-16, 14:05
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Men det är jäklgit konstigt att de finsn spelare som inte kan producera alls när de spelar med fullvuxna män, men producerar galaxrekord i juniorligorna. Kan det vara fördelaktig skridskoåkning, som de andra tränar ikapp med tiden kanske (hockey sägs vara 85 % skridskoåkning)

Det är inte särkilt kontigt alls. Det är mycket mer offensivt spel i CHL så när dom kommer till AHL/NHL så måste dom helt plötsligt spela ett tvåvägsspel.
Citera
2012-08-16, 14:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Kommer ihåg en liten kille från Uppland? vid namn Martin Wiita som var grym i Tv-pucken. Han blev ju tokhyllad som någon sorts ny Mats Näslund.
Vad hände?
Ketola som Vf var inne på ja. Jättetalangen som förblev en talang.
Jocke Backlund från Säter blev väl på sin höjd en medioker spelare. Han var det värsta jag sett live i min ungdom. En tvärhand hög och snabb så inihelvte på skridskor med en grym teknik. Han åkte slalom genom lag med två-tre år äldre spelare.

Sjukt gammalt inlägg men då jag är sommarstugegranne med Wiita så kan jag säga att han gick till Leksand, blev utlånad till Lillehammer och därefter hamnade han i Vita Hästen innan han la rören på hyllan.

Jag spelade förövrigt hockey och bandy med Ketola's lillebrorsa som också ansågs vara talang, vårt bandylag hade iof även Henrik Tallinder och lite andra duktiga hockeylirare.

Under min tid som aktiv så var väl Jonas Soling en av de bättre man mötte då han spelade i Huddinge, sen hade Djurgården en kille som kallades "Nalle" eller "Bamse" som var en jävligt stor kille för sin ålder och som var förbannat duktig.
Citera
2012-08-16, 14:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueskjortan

Tycker inte han platsar här med tanke på att skadorna. Tur att han skrev på ett bra kontrakt iaf
Citera
2012-08-17, 05:06
Medlem
Dimaks avatar
Joel Gistedt sjukt bra ersättare för Frölunda när Henke stack till Rangers. Vad hände? han gick till NHL åkte ner i AHL;CHL senare till Rögle nu är han borta.
Citera
2012-08-17, 07:48
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Joel Gistedt sjukt bra ersättare för Frölunda när Henke stack till Rangers. Vad hände? han gick till NHL åkte ner i AHL;CHL senare till Rögle nu är han borta.

Är du säker på det där?
Citera
2012-08-17, 13:54
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Är du säker på det där?
Ersättare för Tommy Salo och Svensson!. men han var ju bra en wannabe Henke Lundqvist.
Citera
2012-08-17, 17:11
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Ersättare för Tommy Salo och Svensson!. men han var ju bra en wannabe Henke Lundqvist.

Jag menar snarare om du på allvar tyckte att Gistedt var sjukt bra?
Citera
2012-08-17, 21:08
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Jag menar snarare om du på allvar tyckte att Gistedt var sjukt bra?
Inte sjuk bra bara bra för vara så ung!
Citera
2013-03-04, 20:32
Medlem
ett kadavers avatar
Får bumpa denna tråd när jag läste om Anton Gustavssonmrmadhawk.se. Hade helt glömt att han var draftad i förstarundan... Vad fan hände där? En enda match i AHL. Spel i Borås och Asplöven liksom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in