Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Kommer ihåg en liten kille från Uppland? vid namn Martin Wiita som var grym i Tv-pucken. Han blev ju tokhyllad som någon sorts ny Mats Näslund.
Vad hände?
Ketola som Vf var inne på ja. Jättetalangen som förblev en talang.
Jocke Backlund från Säter blev väl på sin höjd en medioker spelare. Han var det värsta jag sett live i min ungdom. En tvärhand hög och snabb så inihelvte på skridskor med en grym teknik. Han åkte slalom genom lag med två-tre år äldre spelare.
Sjukt gammalt inlägg men då jag är sommarstugegranne med Wiita så kan jag säga att han gick till Leksand, blev utlånad till Lillehammer och därefter hamnade han i Vita Hästen innan han la rören på hyllan.
Jag spelade förövrigt hockey och bandy med Ketola's lillebrorsa som också ansågs vara talang, vårt bandylag hade iof även Henrik Tallinder och lite andra duktiga hockeylirare.
Under min tid som aktiv så var väl Jonas Soling en av de bättre man mötte då han spelade i Huddinge, sen hade Djurgården en kille som kallades "Nalle" eller "Bamse" som var en jävligt stor kille för sin ålder och som var förbannat duktig.