2008-09-24, 21:08
Medlem
allanallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Ja, det här är ju munnen som uppenbarar sig. Snart käkar himlen upp Jorden.

TS: Kunde du inte postat detta i nåt väderforum?

Nej det kundet jag inte, eftersom jag härledde till usprungslänken....och länken med moln var bara en liten bit av kakan.
Citera
2008-09-24, 21:10
Medlem
allanallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirre04
Det är antagligen ett grymt stort termiksläpp som uppstod under molnen som orsakat hålet.
termiksläpp= uppvärmd luft (av solinstrålning) vid marknivå som stiger upp mot himlen i form av en upponervänd droppe.

Nämen titta... en som kan sin sak!
Citera
2008-09-24, 23:47
Medlem
Får mig att minnas den här:
http://www.lunarstorm.se/blg/blg_view.aspx?postID={840B8685-5E21-461F-B3D4-A54484CBF4AA}&UserID={632B2AFC-6542-44AD-B8EC-3237A73F0CD8}

(logga in på lunarkonto innan du följer länken... eller kan man göra på nått annat sätt?)
Citera
2008-09-24, 23:55
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unosoli
Får mig att minnas den här:
http://www.lunarstorm.se/blg/blg_view.aspx?postID={840B8685-5E21-461F-B3D4-A54484CBF4AA}&UserID={632B2AFC-6542-44AD-B8EC-3237A73F0CD8}

(logga in på lunarkonto innan du följer länken... eller kan man göra på nått annat sätt?)

Det där får du nog lösa på något annat sätt, iaf för min del...
Citera
2008-09-25, 03:02
Medlem
Krafses avatar
Jaha, precis som jag trodde. Stjärnan slutar inte lysa när man säger till den. Gör jag fel eller är det helt enkelt omöjligt att släcka den med hjälp av ord? Det låter ju absoluuuuut inte konstigt det här, att släcka stjärnor.

Kanske måste jag säga åt den telepatiskt?
Är det ens rätt stjärna? Allt kanske är vänt ut och in eller står jag på fel plats och kanske t.om uppochner fast jag inte märker det? Måste jag äta svamp för att det ska hända något?

Förklara gärna exakt vad jag ska göra, för jag vill gärna se stjärnan slockna.
Citera
2008-09-25, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot

Det där får du nog lösa på något annat sätt, iaf för min del...

Orkar inte - det är du som missar en intressant historia om den underligaste molnformation jag hört talas om
Citera
2008-09-25, 11:42
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unosoli
Orkar inte - det är du som missar en intressant historia om den underligaste molnformation jag hört talas om

Ja, det är exakt det jag menar.
Citera
2008-09-25, 16:40
Medlem
hawkeye2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Jaha, precis som jag trodde. Stjärnan slutar inte lysa när man säger till den. Gör jag fel eller är det helt enkelt omöjligt att släcka den med hjälp av ord? Det låter ju absoluuuuut inte konstigt det här, att släcka stjärnor.

Kanske måste jag säga åt den telepatiskt?
Är det ens rätt stjärna? Allt kanske är vänt ut och in eller står jag på fel plats och kanske t.om uppochner fast jag inte märker det? Måste jag äta svamp för att det ska hända något?

Förklara gärna exakt vad jag ska göra, för jag vill gärna se stjärnan slockna.

Du ska be den släckas inte beordra den att släckas. Gör detta telepatiskt och du ska mena det också.

Det är ju egentligen inte stjärnan som slocknar, jag tror knappast utomjordingar tänder och släcker en stjärna för en persons skull. Antingen befinner de sig framför stjärnan i ett skepp och kamouflerar stjärnan eller så är det ingen stjärna utan ett skepp. Jag var ute själv igår men jag kunde inte se den och då var det trots allt stjärnklart. Men den ska befinna sig strax ovanför horisonten i sydlig riktning.

Försök visualisera att den släcks också.

Jag ska försöka filma när jag gör det.
Citera
2008-09-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawkeye2008
Det börjar dra ihop sig. Bara 20 dagar kvar till kontakt.

Här är ett annat exempel på "hål" i moln.

http://www.youtube.com/watch?v=1HOAqNyRuaE&feature=related

Om ni råkar vara ute en stjärnklar kväll och riktar era blickar söderut så ska ni kunna se en riktigt stark skinande "stjärna" strax ovanför horisonten. Be den sluta lysa så kan ni få se en kul grej

Intressant, även fast jag är ytterst skeptisk till 14:e oktober fenomenet. Om det inte händer nått och folk som varit sålda på det - avgå för fan!

Men Flordia sky fenoment var intressant, nån som har mer om det?
Citera
2008-09-28, 11:37
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Men Flordia sky fenoment var intressant, nån som har mer om det?

+1

Jag skulle vilja ha en teori från nån fakking scientist eller väderexpert.
Citera
2008-09-28, 13:58
Medlem
Clas Svahn brukar knappast anses som en mytoman. Snarare brukar han anses vara en hård skeptiker av personer inom new-age. En kritisk granskare är nog mer en rätt bedömning.
Citera
2008-09-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawkeye2008
Du ska be den släckas inte beordra den att släckas. Gör detta telepatiskt och du ska mena det också.

Det är ju egentligen inte stjärnan som slocknar, jag tror knappast utomjordingar tänder och släcker en stjärna för en persons skull. Antingen befinner de sig framför stjärnan i ett skepp och kamouflerar stjärnan eller så är det ingen stjärna utan ett skepp. Jag var ute själv igår men jag kunde inte se den och då var det trots allt stjärnklart. Men den ska befinna sig strax ovanför horisonten i sydlig riktning.

Försök visualisera att den släcks också.

Jag ska försöka filma när jag gör det.

HAHAHA?? är ni seriösa?

Sateliter kan se ut som stjärnor ibland, dock brukar de röra sig väldigt fort, det märker man ganska snart.

jag tror att denan stjärna ni såg som "uppenbarade sig" är ISS.
eller möjligtvis skulle det kunna vara någon stor satelit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in