[quote=MeanME]Då kan man alltså lämna sandlådan och ge sig in i vad TS egentligen tänkt ha upp som diskussion; islam vad då kvinnosyn på tv, vilka program då?
Föreställer mig att TS menar att islamister anser att kvinnosynen är primitiv i sin framställning på tv?
Citat:
Idioter är idioter att kalla tex folk som hävdar att handpåläggning och homeopati botar all cancer annat än just idioter fyller inget syfte mer än visar att man hellre ljuger än beskriver sanningen
Förstår inte riktigt homeopati, handpåläggning och "primitiv kvinnosyn på tv"
....anser att formuleringen är ovanligt luddig och så spretig att det passar all sorts ad hocs, för folk som inte förmår diskutera mest.
För det första, vem är islam? Det andra, vilken kvinnosyn? Var framställs den specifika synen, av vem/vilka?
Citat:
Neutralitet och objektivitet, i frågor avseende ?
No clue.
Citat:
Jag är ateist, i fråga om missonerande troende, en militant sådan. Kommer inte ändra mig där... Och det finns ingen anledning att vara neutral där, de inkräktar i min rum/värld, och genom valet att missionera har de också valt att ta en evt debatt
Men, är detta knutet till tråden? Var är kopplingen?
Citat:
. Jag för gärna en saklig debatt om teologi och teologiska funderingar men drar en knivskarp gräns när troende vill att det resterande samhället ska anpassa sig till dem.
Okej anpassning, menar du då att islam eller islamister (vilka då kan man undra..) har lite issues vid tv-tittning av se´venska program? eftersom de inte vad.. tycker programmen är primitiva? Isf, än en gång... vilka program?
Jag tittar själv ytterst lite på tv.
Citat:
I ett sekulärt samhälle som jag förespråkar ges inte religionen den platsen. Den får vara så god att anpassa sig till samhället och inte tvärt om
du menar väl islam nu, då iaf TS tar upp just islam i tråden eller?
Citat:
. Kristna kan inte kräva ett generellt abortförbud baserat på deras syn när livet börjar, vill de ha de reglerna inom sin kyrka ok, det är deras sak, men det är inte deras sak att skriva andra människor på näsan med deras teologiska ideologi
Nej och jag kan aldrig drömma om att de kan riva upp sådan grundbultad lag för vårt vidkommande i Sverige, det är bara sorgligt att andra länders folk behöver genomlida religionsförtryck och därmed kanske inte förstå att aborträtten är odiskutabel. Det kan ta några helvetiska år, innan en enda människa börjar förstå.. att många trosfanatiker ingår i kretsar vilka vidmakthåller medeltidstänket, kan iofs utgöra små risker i sig. Men aborträtten är spikad, förhoppningsvis för all framtid.