2013-03-30, 23:53
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Ja du har ju skrivit långa inlägg som man inte fattat ett skit av varken innehållsmässigt eller grammatiskt så det är bäst att fråga om du druckit eller tänt på när det du skriver inte verkar vettigt.
Då var du bara allmänt korkad då.
Kan leverera fler texter som du inte förstår, sedan kan du gå till bibliotek elelr bokhandel och hitta lika många texter där som du inte helelr förstår, ditt förstånd är s.a.s inte mätaren här, fast du gärna vill dra fram dina lässvårigheter som det centrala.. jag råder dig att läsa fler böcker, ett bra tips är att läsa sådant du inte är så bra på.. för att öka din snittliga upptagning av respektive ords värde.

Vad dina åsikter beträffar så vet du att de går i clinch med mina, är det att du vill kritisera så gör det lite mognare än så här, kansek är du inte så van att läsa som du vill framhålla, bryr jag mig, inte så mycket faktiskt.
Citera
2013-03-31, 07:36
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Kan leverera fler texter som du inte förstår, sedan kan du gå till bibliotek elelr bokhandel och hitta lika många texter där som du inte helelr förstår, ditt förstånd är s.a.s inte mätaren här, fast du gärna vill dra fram dina lässvårigheter som det centrala.. jag råder dig att läsa fler böcker, ett bra tips är att läsa sådant du inte är så bra på.. för att öka din snittliga upptagning av respektive ords värde.

Vad dina åsikter beträffar så vet du att de går i clinch med mina, är det att du vill kritisera så gör det lite mognare än så här, kansek är du inte så van att läsa som du vill framhålla, bryr jag mig, inte så mycket faktiskt.
Nej då.
Du har producerat texter ibland som fått en att undra om du ens vet vad du håller på med.

Och nej jag vet inte vilka åsikter du har, läser ytterst sällan dina inlägg efter ett antal av den ovan nämnda sorten och då inläggen oftast går att komprimera till 10-15 rader text finner jag inget intresse, då du lyckas ibland producera dina åsikter över nästan det tiodubbla, ibland troligen mer, att lägga tid på dem. Ser jag ett inlägg av dig, så brukar jag faktiskt oftast bara scrolla vidare.
Citera
2013-03-31, 10:09
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Nej då.
Du har producerat texter ibland som fått en att undra om du ens vet vad du håller på med.

Och nej jag vet inte vilka åsikter du har, läser ytterst sällan dina inlägg efter ett antal av den ovan nämnda sorten och då inläggen oftast går att komprimera till 10-15 rader text finner jag inget intresse, då du lyckas ibland producera dina åsikter över nästan det tiodubbla, ibland troligen mer, att lägga tid på dem. Ser jag ett inlägg av dig, så brukar jag faktiskt oftast bara scrolla vidare.
Någonting jag haft aningar om, ser vi till rubriken så kan ju redan den ge dig kalla kårar eller?
Du har ju primitiva kvinnosynen att diskutera i denna tråd, iaf enligt TS intention om det finns sådan.
Är det så att du är överbeläst och färdigutbildad?

Jag är inte ... men.. efterlyser lite mer neutralitet och objektivitet från DIN sida, käre meanyou.

Så kan du slippa sjunka ner i ad-hoc-leran, inte föra tt man kan sitta och tro sig veta hur många 18-åringar som sitter och kopierar texter och flikar in då och då, men tänker att du ev. har förmågan att inta civliserade tongången och undvika ad-hocs, som du faktiskt verkar ha som specialitet.

Nog om det, jag föredrar ÄMNET, tack.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-03-31 kl. 10:12.
Citera
2013-03-31, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Att iranier helt enkelt gillar sitt land.
De iranier som inte gillar iran och regimen där har väl stuckit för länge sen. Det finns ju miljontals iranier i Europa och Amerika. De som är kvar är väl till största delen de som sympatiserar eller inte bryr sig.
Citera
2013-03-31, 12:59
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Någonting jag haft aningar om, ser vi till rubriken så kan ju redan den ge dig kalla kårar eller?
Du har ju primitiva kvinnosynen att diskutera i denna tråd, iaf enligt TS intention om det finns sådan.
Är det så att du är överbeläst och färdigutbildad?

Jag är inte ... men.. efterlyser lite mer neutralitet och objektivitet från DIN sida, käre meanyou.

Så kan du slippa sjunka ner i ad-hoc-leran, inte föra tt man kan sitta och tro sig veta hur många 18-åringar som sitter och kopierar texter och flikar in då och då, men tänker att du ev. har förmågan att inta civliserade tongången och undvika ad-hocs, som du faktiskt verkar ha som specialitet.

Nog om det, jag föredrar ÄMNET, tack.
Förstår inte vad du pratar om, försök om du kan föra ett logiskt resonemang hur TS rubrik skulle kunna ge mig, en snart pensionerad gammal gubbe, kalla kårar lol...
Testa det. Det kommer inte gå så bra för dig...

Ad hoc-lera lol, idioter är idioter att kalla tex folk som hävdar att handpåläggning och homeopati botar all cancer annat än just idioter fyller inget syfte mer än visar att man hellre ljuger än beskriver sanningen. Du kanske beskriver en man som hävdar att kvinnor i hemlighet njuter då de blir våldtagna som att han för en felaktig argumentation. Jag kallar honom för en idiot, för det är han. Så omskriv du om du vill, jag slutade med det för länge sedan och kommer aldrig gå tillbaka.

Neutralitet och objektivitet, i frågor avseende ?

Jag är ateist, i fråga om missonerande troende, en militant sådan. Kommer inte ändra mig där... Och det finns ingen anledning att vara neutral där, de inkräktar i min rum/värld, och genom valet att missionera har de också valt att ta en evt debatt. Jag för gärna en saklig debatt om teologi och teologiska funderingar men drar en knivskarp gräns när troende vill att det resterande samhället ska anpassa sig till dem. I ett sekulärt samhälle som jag förespråkar ges inte religionen den platsen. Den får vara så god att anpassa sig till samhället och inte tvärt om. Kristna kan inte kräva ett generellt abortförbud baserat på deras syn när livet börjar, vill de ha de reglerna inom sin kyrka ok, det är deras sak, men det är inte deras sak att skriva andra människor på näsan med deras teologiska ideologi.
Citera
2013-03-31, 21:46
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=MeanME]Då kan man alltså lämna sandlådan och ge sig in i vad TS egentligen tänkt ha upp som diskussion; islam vad då kvinnosyn på tv, vilka program då?

Föreställer mig att TS menar att islamister anser att kvinnosynen är primitiv i sin framställning på tv?

Citat:
Ad hoc-lera lol
Citat:
Idioter är idioter att kalla tex folk som hävdar att handpåläggning och homeopati botar all cancer annat än just idioter fyller inget syfte mer än visar att man hellre ljuger än beskriver sanningen
Förstår inte riktigt homeopati, handpåläggning och "primitiv kvinnosyn på tv"
....anser att formuleringen är ovanligt luddig och så spretig att det passar all sorts ad hocs, för folk som inte förmår diskutera mest.

För det första, vem är islam? Det andra, vilken kvinnosyn? Var framställs den specifika synen, av vem/vilka?

Citat:
No clue.

Citat:
Jag är ateist, i fråga om missonerande troende, en militant sådan. Kommer inte ändra mig där... Och det finns ingen anledning att vara neutral där, de inkräktar i min rum/värld, och genom valet att missionera har de också valt att ta en evt debatt
Men, är detta knutet till tråden? Var är kopplingen?

Citat:
. Jag för gärna en saklig debatt om teologi och teologiska funderingar men drar en knivskarp gräns när troende vill att det resterande samhället ska anpassa sig till dem.
Okej anpassning, menar du då att islam eller islamister (vilka då kan man undra..) har lite issues vid tv-tittning av se´venska program? eftersom de inte vad.. tycker programmen är primitiva? Isf, än en gång... vilka program?

Jag tittar själv ytterst lite på tv.

Citat:
I ett sekulärt samhälle som jag förespråkar ges inte religionen den platsen. Den får vara så god att anpassa sig till samhället och inte tvärt om
du menar väl islam nu, då iaf TS tar upp just islam i tråden eller?

Citat:
. Kristna kan inte kräva ett generellt abortförbud baserat på deras syn när livet börjar, vill de ha de reglerna inom sin kyrka ok, det är deras sak, men det är inte deras sak att skriva andra människor på näsan med deras teologiska ideologi
Nej och jag kan aldrig drömma om att de kan riva upp sådan grundbultad lag för vårt vidkommande i Sverige, det är bara sorgligt att andra länders folk behöver genomlida religionsförtryck och därmed kanske inte förstå att aborträtten är odiskutabel. Det kan ta några helvetiska år, innan en enda människa börjar förstå.. att många trosfanatiker ingår i kretsar vilka vidmakthåller medeltidstänket, kan iofs utgöra små risker i sig. Men aborträtten är spikad, förhoppningsvis för all framtid.
Citera
2013-04-01, 01:43
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Då kan man alltså lämna sandlådan och ge sig in i vad TS egentligen tänkt ha upp som diskussion; islam vad då kvinnosyn på tv, vilka program då?

Föreställer mig att TS menar att islamister anser att kvinnosynen är primitiv i sin framställning på tv?

Förstår inte riktigt homeopati, handpåläggning och "primitiv kvinnosyn på tv"
....anser att formuleringen är ovanligt luddig och så spretig att det passar all sorts ad hocs, för folk som inte förmår diskutera mest.

För det första, vem är islam? Det andra, vilken kvinnosyn? Var framställs den specifika synen, av vem/vilka?

No clue.

Men, är detta knutet till tråden? Var är kopplingen?

Okej anpassning, menar du då att islam eller islamister (vilka då kan man undra..) har lite issues vid tv-tittning av se´venska program? eftersom de inte vad.. tycker programmen är primitiva? Isf, än en gång... vilka program?

Jag tittar själv ytterst lite på tv.

du menar väl islam nu, då iaf TS tar upp just islam i tråden eller?

Nej och jag kan aldrig drömma om att de kan riva upp sådan grundbultad lag för vårt vidkommande i Sverige, det är bara sorgligt att andra länders folk behöver genomlida religionsförtryck och därmed kanske inte förstå att aborträtten är odiskutabel. Det kan ta några helvetiska år, innan en enda människa börjar förstå.. att många trosfanatiker ingår i kretsar vilka vidmakthåller medeltidstänket, kan iofs utgöra små risker i sig. Men aborträtten är spikad, förhoppningsvis för all framtid.

Du måste ta mig faan vara det dummaste som skriver på dessa sidor.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
No clue.
Man kan ju undra om du måste klä in tangentbordet i gladpack för du inte ditt drägglande ska orsaka kortslutning i det.
Citera
2013-04-01, 08:42
Medlem
BlackJewels avatar
Som sagt, du spårar ur : OT

Som jag gissade är du en trams, copy-pastare och tråden har noll diskussionsvärde.
Citera
2013-04-01, 08:55
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Som sagt, du spårar ur : OT

Som jag gissade är du en trams, copy-pastare och tråden har noll diskussionsvärde.
Så länge du befinner dig i tråden och bara postar en massa osammanhängande textmassor så blir det så. Testa posta två inlägg som hänger ihop och håller en linje i din argumentation så ska du se hur mycket enklare det blir.

Du häver ur dig en massa skit och vet inte i nästa inlägg vad du skrivit hur fasiken ska folk kunna föra en argumentation med dig då ???

Sagt det för men du är en ordbajsare av högsta format.
Lägger in dig på ignorelistan nu så slipper man se ditt elände.
Citera
2013-04-01, 09:00
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Så länge du befinner dig i tråden och bara postar en massa osammanhängande textmassor så blir det så. Testa posta två inlägg som hänger ihop och håller en linje i din argumentation så ska du se hur mycket enklare det blir.

Du häver ur dig en massa skit och vet inte i nästa inlägg vad du skrivit hur fasiken ska folk kunna föra en argumentation med dig då ???

Sagt det för men du är en ordbajsare av högsta format.
Lägger in dig på ignorelistan nu så slipper man se ditt elände.
En moderator med syn för OT, hade t.ex slängt denna tråd i papperskorgen, då du saboterat den med ad-hocs från steg 1 och ännu skenar ut.

Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in