2008-09-22, 22:34
Medlem
taszhs avatar
Jag laddad... Jag menar köpte Get Smart på nätet och ladade ner en undertext fil. Jag öppnade textfilen för att kolla att det inte är nått mysko, och det är det inte.
Jag döper om filen så att den heter samma sak som filmen, med .srt på slutet. Jag har dem i samma mapp å öppnar filmen. Då kommer det inte upp någon text, så jag kollar under "video" och "textremsespår" att det är text på, vilket det är...

Så nu verkar det som om texten är gömd på nått konstigt sätt... Har ingen aning om hur jag ska få fram den... Snälla hjälp en uttråkad arbetslös!!!
Citera
2008-09-23, 00:12
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taszh
Jag laddad... Jag menar köpte Get Smart på nätet och ladade ner en undertext fil. Jag öppnade textfilen för att kolla att det inte är nått mysko, och det är det inte.
Jag döper om filen så att den heter samma sak som filmen, med .srt på slutet. Jag har dem i samma mapp å öppnar filmen. Då kommer det inte upp någon text, så jag kollar under "video" och "textremsespår" att det är text på, vilket det är...

Så nu verkar det som om texten är gömd på nått konstigt sätt... Har ingen aning om hur jag ska få fram den... Snälla hjälp en uttråkad arbetslös!!!
INGEN som vet?
Citera
2008-09-23, 00:29
Medlem
t0rsks avatar
Testa en annan spelare, annan undertext eller en annan release av filmen.
Citera
2008-09-23, 12:45
Avslutad
fixa en ny release.
Citera
2008-09-23, 15:27
Medlem
Är det inte så att VLC skiter i att du har döpt om filen till samma namn, och har den i samma mapp? Om du startar VLC och klickar på "öppna" så får du väl välja först mediefil och sedan om du vill ladda en subtitle till den?

Annars använd MPC om du vill starta subtitle automatiskt genom att ha den i samma mapp med samma namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in