Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-21, 09:58
Medlem
Hej.
För några dagar sen uppstod ett mycket märkligt problem hos mig. Jag kan inte ändra status på Live Messenger från "Visa som offline" för då dör min upploppling och jag måste dra ut sladden på modemet och på så sätt starta om det innan jag kan surfa igen.
Sen fungerar det utmärkt tills jag vill synas på MSN för då är det 100% säker att uppkopplingen bryts.

Min tanke är att det är något i modemet som ballar ur då det är ett Scientific Atlanta 2434 med massa routerfunktioner och annat.

Men vad kan det vara och varför händer det när man byter status på MSN? Det hela låter helt sinnessjukt och jag har testat att installera om MSN och även kört antivirusscan men problemet kvarstår.

Tacksam för råd och hjälp, jag fattar verkligen inte detta

Mvh Björn
Citera
2008-09-21, 10:17
Medlem
TheBoots avatar
Jag har ofta likadana problem med mitt modem och msn. Inte lika givet att det ska hända varenda gång dock, men ändå för ofta.

Kan förresten ett modem balla ur av för mycket påfrestning på linan? Ofta så dör anslutningen i samband med att jag tankar mycket torrents, har msn igång och ibland också dc.
Citera
2008-09-28, 04:55
Medlem
Fan ingen lösning och inga samband med något annat. Tankade ner Beta versionen och nu är det löst

Jäkligt mysko alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in