Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-20, 20:15
Bannlyst
Tjena,

Ännu en tråd, men detta ämne passa inte in i förra tråden. Men det är så att jag kommit över ett hack där man går in i "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contr ol\ContentIndex" och där ska man hitta en nyckel som heter “Startup Delay”. Sedan ska man dubbelklicka på den och ändra basen till Decimal. Sedan får man fram att Data är 480000. Ersätt siffran med 40000 och välj OK. Sedan ska datorn startas väldigt snabbt. Det gör så att allt laddas mycket snabbare. Kan det innebära några problem? Kan datorn ta skada, eller att några program förstör?
Min fundering är alltså kan något gå snett? Eller är det bara att testa? Sedan är det så att jag undrar var hittar man HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\ContentInde? Hur tar man sig dit på en xp?

Detta ska då göra så man kan starta datorn på ungefär 10-20sek.
Senast redigerad av deal 2008-09-20 kl. 20:18.
Citera
2008-09-20, 20:23
Medlem
w580is avatar
Windows knappen + R skriv in regedit

det ska inte vara någon större fara, med sök på

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Content Index

så får du nog svaret
Citera
2008-09-20, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
Windows knappen + R skriv in regedit

det ska inte vara någon större fara, med sök på

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Content Index

så får du nog svaret

Tack igen! Problemet är att jag inte vet vad han menar med att då är datan 48000, ändra den till 40000. Vet du vad han menar med det?
Citera
2008-09-20, 20:53
Medlem
ni-ar-fjortisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deal
Tack igen! Problemet är att jag inte vet vad han menar med att då är datan 48000, ändra den till 40000. Vet du vad han menar med det?
Han menar nog att du ska ändra till 40000
Citera
2008-09-20, 21:10
Medlem
w580is avatar
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms692127(VS.85).aspx
Citera
2008-09-20, 21:30
Medlem
Öppna regedit, klicka på redigera --> Sök "StartupDelay" dubbelklicka på StartupDelay, välj decimal och skriv in ny värde.
Citera
2008-09-20, 23:24
Medlem
Ammelits avatar
#6 Alltså funkar det som han har skrivit eller? Känner man skillnad, har ni testat det?
Citera
2008-09-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ammelit
#6 Alltså funkar det som han har skrivit eller? Känner man skillnad, har ni testat det?

Provade nu på min andra sega dator och skillnaden var att man aldrig såg den där vita "baren" som laddas innan windows laddas.
Sedan gick väll startskärmen aningen fortare förbi.

Om det är värt att göra, aa visst om du vill vänta några sekunder mindre när du startar datorn, dock marginellt så inte direkt ngn "ÜberhaxX" som trådskaparen trodde det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in