Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-20, 14:29
Medlem
Jag har installerat Win Xp på en hårddisk med en kraschad Vista partition på. Jag vill kunna komma åt Mina dokument från Vista-partitionen via den nya XP-installationen men när jag trycker på mappen får jag åtkomst nekad. Går det att fixa på nåt sätt utom att boota på Vista partitonen?
Citera
2008-09-20, 15:14
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigt namn?
Jag har installerat Win Xp på en hårddisk med en kraschad Vista partition på. Jag vill kunna komma åt Mina dokument från Vista-partitionen via den nya XP-installationen men när jag trycker på mappen får jag åtkomst nekad. Går det att fixa på nåt sätt utom att boota på Vista partitonen?

Är det en pro du har ska det inte vara bekymmer. Öppna den här datorn, gå in i verktyg->mappalternativ, fliken visning. Ta bort bocken för förenklad fildelning. Kanske det fungerar redan nu. Om inte, högerklicka på mappen du vill in i, välj egenskaper, sedan fliken säkerhet. Klicka på avancerat, sedan fliken ägare. Ta ägarskap över mappen med det konto som du kör på. Vips! Så kommer du att få fatt i dina grejor.
Citera
2009-02-27, 00:24
Medlem
David-Browns avatar
Samma problem

Ja har samma problem ja har också kraschat mitt vista ultimate å kan inte komma åt "mina dokument" från en engelsk windows xp pro. Ja provade mä de som stod här över men ja kanske missuppfattade något.
Citera
2009-02-27, 00:51
Medlem
dobbelinas avatar
Se till att du är inloggad som administratör innan du fipplar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in