2008-10-11, 03:09
Medlem
Hmmm....

Jussi Björling har väl uppträtt för Mussolini.

Proggbandet Mörbyligan som sägs vara vikingarockens förfader, var klart nationalistiska samt frontfiguren Åke Bylund som medverkade på några skivor ifrån Ragnarrock Records och var polare med fascisten Per Engdahl. Mörbyligan slog väl till och med ABBA på skivtoppen med singeln Ensamma Sussie, och ska ha rekord över att vara den låten som legat längst på (jag tror) Aftonbladets skivtopp. Förövrigt var han författare av viss nationalistisk litteratur. Om vägen han valde följde honom till graven låter jag vara osagt.
Citera
2008-10-12, 19:44
Medlem
Darby Crash i The Germs var ju uttalad fascist. Grejen var ju bara att han endast gillade vissa delar inom fascismen så därför lät han sin gittarist fortsätta att vara neger och sig själv vara fikus.
Citera
2008-10-12, 20:23
Medlem
Evolution!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gein
Proggbandet Mörbyligan som sägs vara vikingarockens förfader, var klart nationalistiska samt frontfiguren Åke Bylund som medverkade på några skivor ifrån Ragnarrock Records och var polare med fascisten Per Engdahl.

Var inte sångaren i Mörbyligan även den usle trubaduren Odalmannen?

Edit: Jo men det var han ju visst...
Senast redigerad av Evolution! 2008-10-12 kl. 20:35.
Citera
2008-10-13, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hard Ride
Phil Anselmo, fd sångare i Pantera. Höll ett ökänt white pride-tal på en konsert:

http://www.youtube.com/watch?v=5iQZEBBg7hE
http://www.youtube.com/watch?v=FYaDG1vePx4&feature=related

Billy Milano, sångare i bandet Stormtroopers of Death. "Speak English or die": http://www.youtube.com/watch?v=rgIQbaNcCqg
Djävlar vad rätt Anselmo har!
Citera
2008-10-13, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loop62
Antiseen, SOD mfl amerikanska band har ett annat sätt att se på politik än vad vi är vana vid i Europa, de kan nog säga vadfan som helst utan att bry sig. Har hört klart antinazistiska amerikanska band spela skruvmejsellåtar.
Men om du gillar sådant så rekommenderar jag Limecell, Rancid vat, Cocknoose, Sons of liberty, men har du sett Antiseen, vilket jag gärna skulle göra så känner du nog redan till dem.
Ja i staterna verkar de inte vara så P.K. Tänk dig Anselmos tal i Europa....
Citera
2008-10-13, 01:18
Medlem
Böhse Onkelz hade väl viss nazianknytning. Tyskarnas Thule typ. Men både tyskar o östeuroper älskar dem. De är Östeuropas Stones typ.http://www.youtube.com/watch?v=0HwUGaYjlVk&feature=related
Medlemmarna i Böhse Onkelz bankade turkar o heilade som fan i början på 80-talet.
Senast redigerad av Lee Ving 2008-10-13 kl. 01:23.
Citera
2008-10-13, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Var inte sångaren i Mörbyligan även den usle trubaduren Odalmannen?

Edit: Jo men det var han ju visst...

Korrekt, och även två samlingsplattor ifrån RR med Mörbyliganlåtar på.

Edit: Ja tycker dock att Odalmannen var riktigt roliga skivor. Man får inte glömma bort att Åke led av tinnitus och var närmast döv när han spelade in dem. Är ett roligt partytrix att köra vissa låtar ibland då det får de flesta att dra i smilbanden =)
Senast redigerad av Gein 2008-10-13 kl. 03:19.
Citera
2008-10-13, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Ving
Djävlar vad rätt Anselmo har!

Kan ha jättefel, då det var längesen och jag har inte orkat att googla på det hela... Men jag är säker på om jag läste, eller hörde talas om att Phil skulle gillat Burzum. Ska lyssna på vad hans berömda WP tal handlar om, tror till och med det stod om det i en av Nordland-tidningarna på mitten eller slutet av 90-talet.
Citera
2008-10-13, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gein
Kan ha jättefel, då det var längesen och jag har inte orkat att googla på det hela... Men jag är säker på om jag läste, eller hörde talas om att Phil skulle gillat Burzum. Ska lyssna på vad hans berömda WP tal handlar om, tror till och med det stod om det i en av Nordland-tidningarna på mitten eller slutet av 90-talet.
Haha! "Today is a white day" Snubben är speedad som fan men han har fan rätt.
Citera
2008-10-23, 02:01
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Böhse Onkelz hade väl viss nazianknytning. Tyskarnas Thule typ. Men både tyskar o östeuroper älskar dem. De är Östeuropas Stones typ.http://www.youtube.com/watch?v=0HwUGaYjlVk&feature=related
Medlemmarna i Böhse Onkelz bankade turkar o heilade som fan i början på 80-talet.

Mjaa dom hade väll många NS-Fans men gjorde väll senare som Sham 69, avbön och sa att dom inte ville ha NS på sina konserter?
Citera
2008-10-23, 13:53
Medlem
Sid Viscous från sex pistols.
Citera
2008-10-24, 01:57
Medlem
Madness. Suggs delade lägenhet med Ian Stuart i Skrewdriver i slutet på 70-talet. Han påstås även ha varit NF anhängare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in