2008-09-19, 03:59
Medlem
Mvks avatar
är du brud?
utgår från det.
Typiskt brudar å jaga nykärskänlan hela tiden.
Inte en sekund tråkigt vill dom ha, allt ska vara tjo å hej middagar å rosor.
när vardagen smyger sig på, ja då e allt tråkigt helt plötsligt.

ps. kanske inte just du är sån men ditt "släkte"
Citera
2008-09-19, 04:22
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
Så, har ni några tips på hur man lätt får tag på någon, som man kan tillåta sig att älska?

Brukar du verkligen kära ner dig i så många personer så at du måste "tillåta" dig att älska dem?

Jobbig sits. Det kansek blir bättre om du lär dig att avsky folk lite mer så att de som verkligen inte går att annat än älska syns lite tydligare?
Citera
2008-09-19, 08:45
Medlem
Ge upp hoppet och lär dig klara dig utan kärlek från det motsatta könet. Jag börjar mer och mer tro på att det finns en grupp män som helt enkelt inte är skapade för att förhållanden, de får helt enkelt acceptera sex som bästa substitut. Det kommer kännas bättre om du bara accepterar det och går vidare i det du kan förändra istället.
Citera
2008-09-19, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Är inte det där bara en fet klysha? Jag skulle gärna ha ett seriöst svar, eftersom jag aldrig har varit kär.

Men varför skulle man bli kär i någon och få det besvarat av att bara köra på som vanligt? Inget annat i livet kommer ju till den som bara väntar

En gång funderade jag på varför jag aldrig blev kär, funderade på det rätt länge. Sen så sa en kompis "äh, palla tänka på det hela tiden, det kommer när det kommer" och så kom det en dag, helt förvånad att det skulle hända mig. Och ja, det liksom bara kom till mig, som om det var ödet, haha. Nog för att jag tröttnade på förhållandet efter fyra månader och gjorde slut, men ändå. Det var nice i början.
Citera
2008-09-19, 10:57
Medlem
Tack tack

Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
är du brud?
utgår från det.
Typiskt brudar å jaga nykärskänlan hela tiden.
Inte en sekund tråkigt vill dom ha, allt ska vara tjo å hej middagar å rosor.
när vardagen smyger sig på, ja då e allt tråkigt helt plötsligt.

ps. kanske inte just du är sån men ditt "släkte"

Jag är kille.
Men grejen är den att jag saknar den manliga "jag-duger-inte-för-jag-har-ingen-tjej"-känslan. Så den typsikt manliga logiken att jag "är värdelös bara för jag är singel och ingen vill ha mig", biter inte på mig. Vilket är såååå skönt! För du kan inte ana (eller så kan du det) hur många killar som tampas med dessa "jag-är-värdelös-för-jag-är-singel! GE-MIG-EN-TJEJ-BARA!!"-känslor varje dag.

Tack för alla tankar, tips och åsikter!
Nu kommer ni väl förmodligen döda mig nu, men försök förstå hur jag känner, snälla!
Grejen är den att jag har massa tjejkompisar + en handfull som tycker om mig mer än en vän och som jag har lite historia med, bla en som jobbar ("extraknäcker" heter det egentligen eftersom det inte är hennes huvudinkomst) som fotomodell i Sverige som är assnygg. De flesta tycker jag är dum i huvudet som inte satsar på henne. MEN hur skulle jag kunna göra det? Jag är inte kär i henne. Hon är jättegullig och så, men... tja.. ni fattar.

Nu är kanske grejen den att jag själv tidigare jobbat som modell, så jag är kanske lite mer immun mot "snygga tjejer". Och det gör bara saken ännu värre. Nu plötsligt märker man hur tråkiga, ointressanta och oattraherande många tjejer är (trots att de är riktigt snygga och sexiga) så fort man börjar skrapa lite på ytan. Och nu plötsligt oroar jag mig för att aldrig orka lära känna någon så djupt så det kan leda till något mer.

Hur brukar ni göra för att försöka finna kärleken (alltså inte "bara en tjej")?

Senast redigerad av Flizter 2008-09-19 kl. 11:03.
Citera
2008-09-19, 11:44
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
Nu plötsligt märker man hur tråkiga, ointressanta och oattraherande många tjejer är (trots att de är riktigt snygga och sexiga) så fort man börjar skrapa lite på ytan. Och nu plötsligt oroar jag mig för att aldrig orka lära känna någon så djupt så det kan leda till något mer.

Men welcome to the fucking real world! Det är såhär det är, majoriteten av alla du krockar med är för det mesta innehållslösa skal (även om "skalen" ifråga kan se bra ut så är de inte mycket mer än sitt skal). Det kan du skylla utseendefixeringen på. Det är kutym att vara manisk över sitt utseende i dagens läge så man glömmer helt och hållet bort att kultivera en intressant personlighet.

Och vet du vad, du har arbetat som modell, du har alltså varit med och bidragit till ditt lidande. Måste kännas jobbigt.
Citera
2008-09-19, 12:37
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Men welcome to the fucking real world! Det är såhär det är, majoriteten av alla du krockar med är för det mesta innehållslösa skal (även om "skalen" ifråga kan se bra ut så är de inte mycket mer än sitt skal). Det kan du skylla utseendefixeringen på. Det är kutym att vara manisk över sitt utseende i dagens läge så man glömmer helt och hållet bort att kultivera en intressant personlighet.

Och vet du vad, du har arbetat som modell, du har alltså varit med och bidragit till ditt lidande. Måste kännas jobbigt.

Nu håller jag med dig till viss del. Men jag tycker inte att de flesta man krockar med är innehållslösa skal. De flesta människor som har levt lite har mycket intressant inom sig, sen är frågan om man tror att det är tillräckligt för att man ska investera tid i att lära känna dem bättre.

Problemet med de flesta är att de styrs av fel värderingar och inte vågar visa sina intressanta sidor, eftersom de själva inte ser så mycket värde i dem. Det kan man till viss del skylla på utseendefixering. Men detta brukar släppa hos de flesta någon gång under eller efter gymnasiet.
Citera
2008-09-19, 16:46
Bannlyst
När man försöker finna kärleken så hittar man den sällan. Det är därför man ska bli känslomässigt obrydd (avtrubbad) och bara bry sig om sig själv och sitt eget liv, tills den dagen då prinsen plötsligt knackar på dörren och gör entré i ditt upptagna och underbara liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in