2008-09-17, 16:36
Medlem
che_danis avatar
det bästa vore om Bush offrade fler civila vad sägs om en "terroristattack" och då kan man skylla det på Iran för att få människor att glömma om en vis "bin laden".
Citera
2008-09-17, 17:39
Bannlyst
Eftersom det faktiskt inte är någon större skillnad på kandidaterna så tror jag inte George Bush, tycker det är så viktigt att McCain vinner, särskilt som McCain var hans opponent 2004 och inte står honom nära politiskt.
Lillebrorsan Jebs chanser 2012 är mycket viktigare för honom.

Sedan tror jag att Bush ser fram emot att bli pensionär och slippa allt ansvar så han kommer att sitta still i båten den lilla tid som är kvar och kommer alltså inte att invadera Iran eller göra några andra drastiska saker.
Citera
2008-09-17, 18:43
Medlem
suetoniuss avatar
Jag har från första början gissat att Bin Laden gömde sig i just Pakistan i det bergiga gränsområdet (det är iofs inte bevisat att han har varit där) eftersom det angränsar till Afghanistan där han hade sina träningsläger, är sunni muslimskt, tillskillnad från Iran, har en pashtunsk minoritet på flera miljoner och eftersom USA tillskillnad från Afghanistan inte har haft fria händer där.

Det verkar ju nu som att USA har fått friare händer i Pakistan vilket väl kan tolkas som att de ännu inte har funnit honom men gör allt för att finna honom innan Bush mandatperiod är slut och givetvis helst innan valet.

Hade de gripit honom eller likviderat honom så kunde man ju absolut tänka sig att de ville hålla det hemligt ett tag av flera skäl - inte minst underrättelse skäl och en stor blindoperation vid senare tidpunkt hade ju då kunnat funka som förklaring till gripandet ifall man inte ville gå ut med hur länge man hade hållit honom i sitt förvar. Givetvis vore det bäst för republikanerna att tillkännage den goda nyheten under valrörelsens slutskede. Jag är dock osäker på ifall de hade kunnat hålla en sån nyhet hemlig ett längre tag ifall det tolkades som ren partipolitik av de med kännedom om bytet. Även Bin Ladens organisation borde väl kanske vara medvetna om gripandet. Hade de hållit inne med tillkännagivandet så hade det kanske ändå ansetts som en onödig lögn att vid detta ljuga om datumet för gripandet.

Givetvis vore det allra bästa för Bush och USA ifall de kunde gripa snarare än likvidera Bin Laden. Han är värd betydligt mer som levande än som död - inte minst eftersom många verkar behöva otroligt starka bevis för att tro på ens någonting som USA hävdar och som kan gynna dem. Precis som i Saddams fall så tar man ju också ner fienden på jorden genom ett gripande. Risken för kapningar vore givetvis stor men jag förmodar att rättengången skulle vara ganska snabb och att straffet skulle bli döden. Iofs så kunde de ju ha nytta av att pumpa honom på information så en skenavrättning kanske inte vore så fel i just det fallet, även om jag tror att en stat värjer sig för den typen av bedrägerier rörande otroligt uppmärksammade fall.
Senast redigerad av suetonius 2008-09-17 kl. 18:47.
Citera
2008-09-17, 20:04
Medlem
Västkustskts avatar
Om jag hade varit Bush så hade jag bluffat och gått ut med nyheten att Usama blivit dödad i en attack och att det med hjälp av DNA-prover är 100% bevisat att det är han.

Bara för att se vad som skulle hända.
Citera
2008-09-17, 21:28
Medlem
Scenariot är mycket troligt om det skulle visa sig att McCain inte har några andra chanser.

Men jag tror inte att amerikanarna är så dumma att de inte genomskådar något sådant. Det är förenligt med extremt stora risker eftersom det då knappast finns några tvivel om vem som skapat, lagt skulden och finansierat Osama.
Citera
2008-09-17, 22:02
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radsoc
Scenariot är mycket troligt om det skulle visa sig att McCain inte har några andra chanser.

Men jag tror inte att amerikanarna är så dumma att de inte genomskådar något sådant. Det är förenligt med extremt stora risker eftersom det då knappast finns några tvivel om vem som skapat, lagt skulden och finansierat Osama.

Jag håller med men om Bush blir desperat och pressad som inför de förra valen så gör han nog ett gubben i lådan trick och visar upp Osama inför folket för att få McCain vald

För övrigt tror jag att Osama aldrig varit i någon grotta utan är gömd på hemlig ort inom Usas direktion så att de vid lämplig tillfällen kan spela in "tal" av honom när det passar dem för att späda på krigshetsen. Glöm inte att Usa även understödde Saddam och hjälpte honom till makten i Irak tills Bush högg honom i ryggen för att blidka hemmaopinionen. Man underlättade förmodligen även plastikoperationerna för hans dubbelgångare på olika sätt som med utrustning och läkare mm fast detta är väl något för konspirationsforumet istället
Senast redigerad av Gabriel Knight 2008-09-17 kl. 22:06.
Citera
2008-09-18, 21:22
Medlem
Gojcins avatar
Kunde man hitta Saddam kan man hita Binladen.
Citera
2008-09-23, 19:58
Medlem
trass avatar
Konspirationsteori om att Usama Bin laden ska "hittas" i tid för det amerikanska presidentvalet flyttad till Konspirationer.

/mod
Citera
2008-09-24, 11:55
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gojcin
Kunde man hitta Saddam kan man hita Binladen.

Nu tror jag inte personligen att bin laden gömmer sig någonstans utan sitter i tryggt amerikanskt förvar på hemlig ort, alternativt mördad sedan länge. Vad ska de med honom till? Det är ju "letandet" efter honom som är drivkraften i krigföringen.
Och anledning till att sluta kriga är det sista usa(nwo) vill ha.
Senast redigerad av TheBloodyNine 2008-09-24 kl. 11:57.
Citera
2008-09-24, 16:00
Medlem
Osama är död enl. Benazir Bhutto.

Eftersom ingen postat denna än:
http://www.youtube.com/watch?v=UnychOXj9Tg
Höjdpunkten kommer efter två minuter. Gobben som intervjuar låtsas som ingenting . Nu vet jag inte hurudan hennes kredibilitet är, här fick hon förstås helgonstatus som kvinnlig politiker i islamistiskt skitland, men klart suspekt är att hon mördades några månader senare. Självfallet skulle Osama kunna dyka upp vid rätt tid även om han redan är död, i synnerhet som trol. alla videos utom den första där han förnekar att han varit inblandad i 9/11 är förfalskade.
Citera
2008-09-24, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LtdRichard
Är tämligen säker på att Bush på ett mirakulöst vis kommer hitta den gode Usama och på det sättet boosta republikanska partiet med McCain i spetsen inför kommande val.
När Busch väl gör detta, kommer det räcka för att McCain ska bli garanterad president?
Även, vart kan man hitta uppdaterad och relevant information om hur %:en just nu ser ur för McCain och Obama?
Du är fyra år för sent ute. Det spekulerades livligt i det här scenariot 2004 innan Bush blev återvald. Bin Laden dök som bekant inte upp...

Ang. opinionsmätningar så är det en enda röra i USA och två olika som presenteras samtidigt kan ha helt olika resultat. Det finns sidor som sammanställer olika polls där man kan se hur många som just nu ger McCain ledning, hur många som ger Obama ledning osv.
Citera
2008-09-26, 08:51
Medlem
Jag tycker att det är rätt roligt att Obama anses vara den Gode, bara för att han är svart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in