Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Jaha... here we go again.
Ronny tävlade på DM 86 i Landskrona. Detta DM omfattade Skåne, Halland, Småland och Blekinge. Alltså en av dåtidens största tävlingar i Sverige som även gällde som kvaltävling. Det var många i Ronnys klass. Han vann helt överlägset. Ronny har blivit testad ca 11 -12 ggr såväl på tävling som på träning. Han har alltid låtit sig bli testad när som helst. Han är just nu, 50 år gammal, i sin livs form. Jag hoppas att han bestämmer sig för att tävla på SM i år. Blir inte det minsta förvånad om han tar hem det igen. Nu pratar jag om seniorklassen alltså.
Att du svamlar angående testerna är helt uppenbart. När förbundet testade regelbundet fram tom -97/-98, dvs 1:an, 2:an och 3:an samt en slumpartad av övriga finalister, så var det knappast något manfall vad gällde tävlandet. När sedan schismen mellan SKKF och dåvarande B&K Sportsmagazine uppstod så rasade förbundets ekonomi markant och allt testverksamhet blev helt omöjlig. Ekonomin har väl vänt nu så det kanske snart blir dags för regelbundna tävlingstester igen. Hemska tanke va?

Ja du Arne, du verkar veta en hel del, ha ha ha.
Då kanske du även visste om att en viss I.Larsson även blev av med sin medalj pga av att han vägrade testa sig, vilket säger en hel del...
Jag har varit med i gamet sedan 80 talet. Kom inte och säg att Ronnie är ren. Du skämmer ut både dig själv och sporten. Bodybuildning kanske tom skulle må bättre av att ngn gång erkänna att man har enormt stora problem.
Men det var kanske inte pga dopingproblematiken som BB blev utslängt fr World games, nej då det var pga färg och annat, eller hur????
Det är sådana som du Arne, som gör att BB aldrig kommer att bli accepterat. Människor som i sin iver försvarar ngt så påtagligt att han själv tom börjar tro på det. Alla vet att Ronnie och övriga tävlande tar. Jag har själv varit med i BB cirkusen i många många år. Jag vet inte vem du försöker lura Arne? Tyvärr köper ingen normalt funtad människa dina argument. Ju mer du håller på att argumentera, desto mindre respekt får du.
Att Ronnie råkat testa sig ngn gång säger mer om hur bra medel det finns för att undkomma upptäckt än huruvida han testats eller inte. Naturligtvis skulle det se dåligt ut för polisen om deras idol skulle testas positivt. Allt går att göma. Idag vet tom tonåringar vilka medel man ska köpa för att undgå upptäckt. I annat fall finns det atrapper. Men du Arne, kanske var med när dom testade Ronnie. Det låter nästan så
Det skulle vara intressant att veta hur många som testades under SM de här åren. Förr i tiden var det vanligt att man slutade i tid för att undgå upptäckt. Vidare höll man sig i från oljebaserat, då det stannade kvar i kroppen längre än vattenbaserat. Listan kan göras lång över hur man undgår upptäckt av diverse preparat.
Det är tragiskt att läsa Arnes inlägg där han mer eller mindre dumförklarar en stor majoritet av insatta människor runtomkring bodybuilding. Att han själv tror på lögnen är en sak, men att skriva på det här forumet och därmed låta oinsatta läsa inläggen är på gränsen till idioti.
Jag skulle vilja höra på när Arne säger till sin son att Ronnie, Jay mfl inte går på olagliga preparat. Det kan kan pappa försäkra pga av att Ronnie låter sig testas när som helst.
Arne, kamma dig innan du yttrar dig i frågan. Jag vet att du har nått en aktingsvärd position inom Svensk BB. Mitt tips är förvalta den positionen väl och sluta upp med nonsens. I längden är det du själv som förlorar på det.
G