Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-16, 16:54
Medlem
MothmanBudss avatar
Hallå hallå, har ett jävligt irriterande problem och går i taket närsom. Det är såhär att jag kan inte komma in på internet med den. MSN funkar och Teamspeak och allt. Men när jag försöker komma in på en internet sida t.ex. flashback så händer ingenting. Står bara att den väntar på anslutningen. Kommer ens inte in i routern via laptopen. Kör alltså via trådlöst. Funkar heller inte när jag kopplar in den i kabel :S:S Någon som vet vad detta beror på och vill vara en ängel och hjälpa mig?
Citera
2008-09-16, 17:01
Medlem
Inte så knasigt att du blockerar port 80 (som brukar vara standard för webbläsare) i brandvägg eller något?
Citera
2008-09-16, 17:04
Medlem
MothmanBudss avatar
kan tillägga att jag kommer in på internet med dom andra datorerna i hushållet. Och allting funkade "perfa" igår. Förutom att routern är värdelös. Är en dlink dirr 655.

Nu när jag kollade vilka datorer som var anslutna till så kom det upp 1 som heter likadant som min fast med en annan ip och mac adress. Har jag någon infiltrör eller vad händer? :S
Citera
2008-09-16, 17:04
Medlem
MothmanBudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiiga
Inte så knasigt att du blockerar port 80 (som brukar vara standard för webbläsare) i brandvägg eller något?

men jag har inga blockeringar. Redan kollat det
Citera
2008-09-16, 17:05
Medlem
Torshammars avatar
Kan vara att du har fått något skitprogram i burken ...
Prova scannan pc:en med antivirus o antispyware program...
Citera
2008-09-16, 17:11
Medlem
MothmanBudss avatar
har gjort också. Ingenting. Nod 32
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in