2002-05-12, 15:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Många här ser det inte som något konstigt att inte Jaktplan genskjöt "pentagonplanet" trots att planet planet vände och flög tillbaka mot pentagon och Washington trots att att det finns stående order om vilka åtgärder man skall vidta vid kapning, plan ur kurs samt när plan inte svara på anrop

Länken http//faa.gov/ATpubs/MIL/Ch7/mil0701.html#7-1-2

(Läs hela kapitel 7)

Är en online manual från Usas motsvarighet till luftfartsverket tror jag.
Detta bevisar naturligtvis ingen konspiration men visar ändå att något som är rutin för jaktplanspiloterna inte gjordes vid kapningen av pentagonplanet.
Varför följde man inte rutinen i detta fall ??
Exempel För några år sedan kom ett litet sportflygplan "ur kurs" och började cirkla kring ett sommarställe som tillhör Bush, vad tror ni hände??
Det tog inte lång tid innan jaktplan var på platsen och tvingade planet att lande.
2002-05-13, 08:35
Medlem
Re: Hacka inte på Chockad!

Citat:
Ursprungligen postat av von Tratt
Jag förstår inte varför alla skall hacka på Chockad. Han har med sin eminenta intelligens och slutledningsförmåga och som den ende i världen, ALLTSÅ AV 7 MILJARDER MÄNNISKOR, kommit med fullt logiska och sammanhängande slutsatser om vad som hände den 11 september år 2001. Och detta vill alla ni andra, dumskallar, inte förstå! Skäms!

Jag lanserade faktisk samma teori som Chokad redan nån vecka efter attentatet och utan bevis.
Bara som ren tankelek så la jag fram denna teori att bush och usa's maktelit ligger bakom 9/11 och motiven var att stärka sin makt både inhemsk och runt i världen.

JAg hade liknande diskution på annat forum där idoter åt mig levande och avfärdade denna teori samt gav mig frisedel till mentalsjukhus.

Är det bevis på hur stakrt människor är hjärntvättade?
2002-05-13, 09:26
Medlem
Citat:
JAg hade liknande diskution på annat forum där idoter åt mig levande och avfärdade denna teori samt gav mig frisedel till mentalsjukhus.

Om du skulle föra fram åsikten att jorden är platt, skulle du förmodligen bli avfärdad på samma sätt. Är det ett bevis på hur hjärntvättade alla är att tro att jorden är rund, eller beror det bara på att påståendet faktiskt är så vansinnigt som de flesta tycker?
2002-05-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Citat:

Om du skulle föra fram åsikten att jorden är platt, skulle du förmodligen bli avfärdad på samma sätt. Är det ett bevis på hur hjärntvättade alla är att tro att jorden är rund, eller beror det bara på att påståendet faktiskt är så vansinnigt som de flesta tycker?

För inte allt så länge sedan, ett par århundraden sen så dök upp en snubbe, tror han hette Copernicus-nåt. Han kom upp med idiotisk teori att jorden skulle vara rund och tom kretsa runt solen. Det var ju rena lögner och påhitt. Alla då visste att jorden ÄR platt och solen snurrar RUNT jorden. ALLA VISSTE OM ATT DET VAR DEN ENDA RIKTIGA SANNINGEN!!!! Jag hoppas att dåtidens vetenskapsmän, forskare och de som tog fram "rätta sanningar" gav honom vad han förtjänade: ett plats på mentalvården.
2002-05-13, 15:14
Medlem
-> Brunöga
Citat:
För inte allt så länge sedan, ett par århundraden sen så dök upp en snubbe, tror han hette Copernicus-nåt. Han kom upp med idiotisk teori att jorden skulle vara rund och tom kretsa runt solen.
Att jorden var rund visste alla redan. Det nya var att jorden kretsade runt solen istället för tvärtom. Han mötte mycket motstånd mot den uppfattningen.
Citat:
Jag hoppas att dåtidens vetenskapsmän, forskare och de som tog fram "rätta sanningar" gav honom vad han förtjänade: ett plats på mentalvården.
Men se, det var det de inte gjorde Istället fortsatte vetenskapsmännen forska om saken. Så småningom kom de fram till att han hade rätt. Och detta helt och hållet genom vetenskapliga metoder. Om alla kvasivetanskapsvänner hade fått som de vill, och bara trott på det som de tyckte "kändes" rätt, då kanske vi fortfarande hade trott att jorden var universums medelpunkt. Så vi ska vara glada att det finns vetenskapsmän som kan reda ut det där på ett kvalificerat vis.
2002-05-13, 15:42
Medlem
En fråga Ulf T: E du dum? Låtsas du vara dum eller är du politiker???
2002-05-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunöga
Tror du att jag är dum bara för att jag har en annan åsikt? Uppenbarligen har dina argument trytit eftersom du förfaller till personangrepp. Jag tycker inte att man utan vidare ska tro på allt som påstås. Man ska tillägna sig ett kritiskt tänkande och pröva om påståendena håller. Om du tycker det är korkat att tänka kritiskt, och smart att tro på allt som diverse konspirationsteoretiker fantiserar ihop, fine!
2002-05-13, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IDF
Skrivet: Mån 22 Apr 2002, 11:14

Sen väntar jag med spänning på nästa "bevis" som med störta sannolikhet kommer att "framkomma" på att WTC var ett judiskt beställningsjobb från pojkarna i mossad som styr hela världen.

Och se det fick jag se massor utav :evil: ....dock efter mycket tjafts med Ulf_T backar dock Chockad till detta sista(?)(hittinitills i denna tråd) senaste uttalande:

Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Mig veterligen har jag bara hänvisat till diverse länkar med erkännanden att Israeler mottagit varningar två timmar innan attackerna...

Vilken är en något snäv tolkning av dennes egna hänvinsningar.
Erkännandet består i en meddelande som i princip skulle kunnat
vara vad som helst som gått till två judar.

"I have no idea why the message was sent to these two workers, who don't know the sender. It may just have been someone who was joking and turned out they accidentally got it right. And I don't know if our information was useful in any of the arrests the FBI has made,"

Men tydligen så samarbetade det amerikanskt ägda företaget med
FBI i att spåra och verifiera vad det kan tänkas ha varit för meddelanden.

Eftersom Chockad tydligen får slänga ur dig länkar till höger och vänster utan att forumets självutnämnda facistgestapopoliser klagar, tänker jag ta mig den friheten också.

Läs detta: :!: ----> http://gluefox.com/min/wtc.htm <---- :!:

Nu verkar ju det som denna kristna person inte förutsåg Chockads något sena uppvaknande -ett halvår försent, men det är ju en trevlig läsning från när det skedde med skrämmande profetsior den gode mannen gör, som till punkt och pricka verkar stämma in på signaturen Chockad.

Ah...lite mer ur media arkivet?
http://honestreporting.com/critiques/2001/69_scapegoat.asp
http://honestreporting.com/critiques/2001/70_scapegoat2.asp

Däremot chockad, ska du få en liten terapihemläxa du kan roa dig med,
jag vet att jag hörde att på nyheterna i förvirringen de 11 september att en bilbomb-van skulle ha exploderat utan för amerikanska UD och totaldemolerat hela fasaden.
Men jag kan inte några länkar om det? :roll:

1. Var det ingen bilbomb där?
2. Var det (massmedial) panik under media rapporteringen?
3. Det var en bomb där men mossad snabbrenoverade fasaden på UD,
och eftersom de äger jordens media trollade de senare bort nyheten? :twisted:
2002-05-13, 17:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Din hemläxa!

<<Däremot chockad, ska du få en liten terapihemläxa du kan roa dig med,
jag vet att jag hörde att på nyheterna i förvirringen de 11 september att en bilbomb-van skulle ha exploderat utan för amerikanska UD och totaldemolerat hela fasaden.
Men jag kan inte några länkar om det?

1. Var det ingen bilbomb där?
2. Var det (massmedial) panik under media rapporteringen?
3. Det var en bomb där men mossad snabbrenoverade fasaden på UD,
och eftersom de äger jordens media trollade de senare bort nyheten? >>

Efter alla medvetna lögner och falsarier som basunerades ut den 11 September, så har jag inte längre något större förtroende för de officiella kanalerna och diverse säkerhetstjänster. Jag orkar inte bry mig längre,
så du får ta hemläxan själv...
2002-05-13, 18:11
Bannlyst
Re: Din hemläxa!

Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Efter alla medvetna lögner och falsarier som basunerades ut den 11 September, så har jag inte längre något större förtroende för de officiella kanalerna och diverse säkerhetstjänster. Jag orkar inte bry mig längre,
så du får ta hemläxan själv...

Synd, du som uppvisade ett sådant engagemang,
att du ger upp så lätt för en sån enkel uppgift?

Vem har sagt att du måste hänvisa till "officiella kanaler" eller säkerhetstjänster? Eller är det bara av intresse föresten att hänvisa till dessa när det kanske kan fragmentariskt stödja dina konspirationsterorier? Berätta, när är det okej att använda sig av källorna för att stödja konspirationsteorierna? Eftersom haaretz utan tvekan är "judisk" Israeliskt ägd, så måste det ju vara den minst trovärdiga källan att hänvisa till, om man vill bevisa något med judisk inblandning?

Är fortfarande intresserad om bilbomben, du kan väl snickra ihop någon konspirationsteori om den? En värdig utmaning för dig?
-Bomben som försvann?
2002-05-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Citat:
Ursprungligen postat av Brunöga
Tror du att jag är dum bara för att jag har en annan åsikt? Uppenbarligen har dina argument trytit eftersom du förfaller till personangrepp. Jag tycker inte att man utan vidare ska tro på allt som påstås. Man ska tillägna sig ett kritiskt tänkande och pröva om påståendena håller. Om du tycker det är korkat att tänka kritiskt, och smart att tro på allt som diverse konspirationsteoretiker fantiserar ihop, fine!

Jag skiter i vilka åsikter du har.

Jag blir förbannad för du tycks "missförstå mig fel".
Jag förklarar dig rakt på sak vad jag menar och du snöar in dig i
detalier på nåt annat. Du vägrar förstå vad jag försöker förmedla.
2002-05-13, 19:21
Medlem
Peter Harolds avatar
Re: ...

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator[RoX]
Uppebarligen tror många att allt är sant eller allt är lögn.
Jag skulle tro att en del av vad han säger är sant, och en del är lögn.

Å andra sidan har Choklad blandat datum och siffror ganska friskt. Skrivfel eller bara missar i konstruktionen/vidarebefodringen av ännu mer propaganda? För hela den här skiten är så infekterad av propaganda som den kan bli. Det är fullkomligt omöjligt att reda ut vad som pågått om man faktist inte befann sig på samtliga skendeplatser, när alla inträffade.

Peter Harold: — Agitator Rox har en stor poäng i detta resonemang; "Det är fullkomligt omöjligt att reda ut vad som pågått", och man kan också - som en förlängning av alla tänkbara konspirationsteorier som signaturen Chockad beskriver - tänka sig att även de som ligger bakom attentaten mot WTC och Pentagon själva lägger ut (felaktig) information bland dessa konspirationer.

Jag undrar om det inte finns en vetenskaplig term för detta; att sprida ut desinformation i "fiendelägret". Ett exempel skulle kunna vara i de fall där det går att bevisa att konspirationsteorierna är direkt felaktiga.

Vad än signaturen Chockad har för syfte med sina inlägg så kan det vara befogat med en kritisk granskning av dessa missförhållanden över den allmänna beskrivningen av 11:e september.

Tack för ordet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in