2008-09-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazel
Kör på!

Mer fest och fylla. Till slut sätter du henne. Då har du ett trevligt minne för resten av livet. Ni är så unga att allt är skitsamma ändå.

Ja, för känslor har ju inte utvecklats än i detta tidiga stadie! Bara du är ung så gör whatever, det kommer ändå gå åt helvete, eller vad fan menar du?
Blah, idiotiskt sätt att tänka på.

OnT :

Kör på, inget att tänka på. Lycka till, vi ses i "Bästa sätt att hantera en kärlekssorg" om ett halvår!
Citera
2008-09-15, 21:09
Medlem
Fysikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflcakez
Ja, för känslor har ju inte utvecklats än i detta tidiga stadie! Bara du är ung så gör whatever, det kommer ändå gå åt helvete, eller vad fan menar du?
Blah, idiotiskt sätt att tänka på.

OnT :

Kör på, inget att tänka på. Lycka till, vi ses i "Bästa sätt att hantera en kärlekssorg" om ett halvår!
Hehe, det hoppas jag verkligen inte vi gör. Du behöver inte stanna uppe och vänta på mig

Det jag skulle vilja ha svar på är egentligen huruvida jag borde berätta för syrran eller inte. Vore det enbart korkat?
Citera
2008-09-15, 21:15
Medlem
sturestolpskotts avatar
Strunta i det, finns risk att du börjar skämmas om det endast varit fyllehångel för din syrras kompis och det kommer fram att hon bara lekt med dig. Å andra sidan, lägger hon till dig på msn och allt måste hon vara intresserad!
Citera
2008-09-15, 21:21
Medlem
chaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikern
Hehe, det hoppas jag verkligen inte vi gör. Du behöver inte stanna uppe och vänta på mig

Det jag skulle vilja ha svar på är egentligen huruvida jag borde berätta för syrran eller inte. Vore det enbart korkat?

Vet syrran om att ni har fyllehånglat? Det bästa vore enligt mig att berätta vad ni har gjort och du vill se vart det kan leda till lite spontant sådär. Tror inte det är så smart att haspla ut sig till syrran hur kär du är i hennes bästa kompis. Tjejer snackar.. speciellt om dem är så bra kompisar som du lägger fram det. En kärleksförklaring efter några fyllestrul är aldrig bra, kompisen kommer dra sig undan isåfall.
Ett annat alternativ är ju att du bara kör på i vanlig stil och se vart de leder, sen deala med syrran när det som har hänt har hänt.

Lycka till oavsett och uppdatera oss gärna!
Citera
2008-09-15, 21:21
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
text text text

Precis så har jag också tänkt. Min syster var dessutom i samma rum fastän det var kolsvart och hon låg en bit ifrån. Tack för uppmuntran!

Haha, ja du inte så konstigt då att hon inte ville gå längre än att hångla och inte ville ha några fingrar innanför trosorna det var väl kanske inte bästa läget just då.

Men iaf, det låter som att hon är intresserad. Du kan ju alltid säga till din syrra att du tycker hennes kompis e söt, bara helt apropå. Eller kanske ett "Emma" (tex) är fan skitskön att hänga med. Sen får du se vad du får för reaktion av syrran.
Citera
2008-09-15, 21:23
Medlem
blondinbeccas avatar
Tjejen i fråga har velat ha fortsatt kontakt med dig genom att lägga till dig på msn bl.a, vilket tyder på att hon antagligen är intresserad.

Din syster antyder lite smått att hon vet något, vilket tyder på att hennes vän troligtvis är intressead (när två tjejer är så tighta så berättar man allt för varandra, så om tjejen är intresserad så vet din syster garanterat om det).

Eftersom din syster verkar rätt chill med det hela så tycker jag att du ska ta ett snack med henne. Fråga henne vad hon vet och säg som det är - att du är intresserad. Hon är din syster och kommer antagligen inte göra narr av dig om du har känt av situationen fel (vilket jag inte tror att du har).

Dessutom är det nog bäst att du snackar med din syster innan nåt händer, än efter.

Lycka till, tycker det ser ljust ut!
Citera
2008-09-15, 21:23
Medlem
Citat:
Hehe ja, fan det känns på något sätt lugnare att höra att man inte är ensam. Är det för sent att för dig att ta upp kontakten med flamman igen då?

jag vet inte vi har glidit ifrån varandra så mycke så de skulle bara kännas konstigt, + att hon studerar utomlands nu så......
Citera
2008-09-15, 21:26
Medlem
BallaLinas avatar
Hallå där....berätta för in syrra...Hon vill ju stuva ihop er, både pga alla gger de velat ha med dig o sedan att hon la den komentaren att du är värd hennes kompis...

Gå in på hennes rum o säg att du vette fan hur du ska göra....du vill träffa *bästisen* Du gillar henne, på riktigt!

Jag lovar att hon kommer hurra för det är just det som *bästisen* har sagt till henne.....Skitbra alltså...

Så, gör det nu!
Citera
2008-09-15, 21:29
Medlem
Osahetts avatar
...

Finna bara en sak att görs: Berätta för tjejen vad du känner. Nykter!

Hon kanske sitter hemma och tror att det är en fyllegrej från din sida...

Börja med att ringa henne och säga att Du vill prata med henne. Ensam.
Stäm träff och blotta Ditt ärende.
Nu kan inte få mer än ett nej.

Som Du beskriver det så är det bara att köra på.

Skulle det, mot all förmodan, vara så att hon inte är intresserad av Dig så kommer hon att respektera Dig för att du, nykter valde att lämna ut Dina känslor.

"Hellre lyssna till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge"
Citera
2008-09-15, 21:29
Medlem
Maizers avatar
Håller med föregående, gå in direkt, berätta vad du känner och kom tillbaks direkt och berätta vad hon sa.
Citera
2008-09-15, 21:48
Medlem
Fysikerns avatar
Okej. Jag måste verkligen tacka så jävla mycket för all god respons. Det förväntade jag mig faktiskt inte. Även ifall allt egentligen är oförändrat så mår jag genast mycket bättre.

Jag har i princip bestämt mig för att tala om för henne om en liten stund. Egentligen låter det större än vad det är. Jag behöver ju inte beskriva mina "känslor" så välformulerat som jag gjort för er. Jag kommer antagligen bara säga att jag gillar henne, sen invänta respons.

Får se hur det blir. Kommer garanterat med en uppdatering ifall jag lyckas fatta modet och ta ton.

Tack.
Citera
2008-09-15, 21:53
Medlem
Citat:
Just det, ursäkta rörigheten men måste även berätta att när jag för ett tag sedan festade tillsammans med några (inklusive min syster) och hade en tjej på mig som försökte få med mig hem. Då sade min syster flera flera gånger
-Du är värd något bättre! *Namn på bästisen* till exempel!
-Gå inte med henne!

Det kan ju ha varit rent fyllesnack från min systers sida men jag ville ändå få med det.
Det här var nästan det viktigaste av allt!
1. Du har uppenbarligen din syrras tillåtelse.
2. Hennes bästis har säkert sagt till henne att hon gillar dig, varpå din syster säger sådär. Alternativt att hon märker på sin polare (de är ju ändå bästa vänner) att hon gillar dig. Varför skulle hon annars säga så?
3. Din syster bjuder dessutom "helt plötsligt" med dig på massa saker. En vild gissning eftersom hennes polare bett henne.

Ja, jag vet inte. Rena spekulationer från min sida men har själv varit i liknande situation (dock ej en syster men två tjejkompisar till mig) och det gick vägen som väntat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in