Haha, håller med. Snuten har fan viktigare saker för sig än att jaga 14-åringar som hoppat spärrarna.
Och, sperrman, jag tänker inte dra mig för (muntlig) konfrontation med SL-kontrollanter nästa gång de kommer.
Det har jag bestämt mig eftersom någon jävla konduktör slängde av min syster från tåget för att hennes hund inte fick plats. Skulle slängt av tvillingbarnvagnen och konduktören själv istället.
Dessutom har jag ingen direkt respekt för SL. Man betalar fan mycket pengar för mycket krångel. När det funkar, funkar det fint, men när det väl krånglar, då tar det fan 2 timmar att få in en ersättningsbuss. Det roliga är att det står ungefär 40 bussar uppställda i Aga på Lidingö. När snuten hade spärrat av nästa station så vände tåget i Aga. Efter en timmes väntan så kom inga bussar, även om de 40 bussarna står cirka 100 meter från tågstationen.
En och en halv timme senare blev det taxi hem.
Hur fan lyckas ni?
Så mycket pengar och ändå får man inte ta med sig cykeln i T-banan.
Det är en säkerhetsrisk om man skulle behöva utrymma.
Vadå säkerhetsrisk? Menar du att folk kommer försöka ta med sig cykeln eller att cyklen kommer vara i vägen för folk när dom går av? För då är ju barnvagnar ännu större säkerhetsrisk. Eller gamlingarnas rullatorer...
Bullshit från SLs sida.
Behövs fler SMS för att forska vidare? Jag har 8 stycken (två varje dag) mellan tisdag och fredag denna vecka och fyra från veckan innan.
Hela september finns redan. Men som det ser ut nu så kommer jag inte ha ork att kämpa mer på den fronten. Jag har sagt det flera gånger, men återigen så måste SL's personal lära sig läsa biljetterna ordentligt.
det skulle vara fettare om man kunnde välja reducerat pris och helt pris, kan man göra det själv genom scriptet ?
har någon kanske gjort det och har lust att lägga upp