2013-01-04, 02:40
Medlem
diemydarlings avatar
Så här skrev jag 2008-10-23.

Citat:
Så går det sen!

--------------------------------------------------------------------------------

Jag är säker på att Papa nu smider planer på hur han ska bli av med sin fru som förstört allt han byggt upp. När det lugnat ned sig kommer han att försöka övertala henne om att dom vuxit ifrån varandra och se till så det blir deras gemensamma version till tidningar och press.

Därefter va tanken att han skulle försöka flytta utomlands men pengarna lär inte räcka till så det blir restaurangbranschen bland alla andra föredettingar.

regi/diemydarling
Citera
2013-01-27, 11:35
Bannlyst
Papa Dee lever livet i Thailand för tillfället.
Citera
2013-01-27, 12:18
Medlem
obsolass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert

Lite mer info skulle uppskattas
Citera
2013-01-27, 12:45
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert

Är väl ett land som passar bra med hans kvinnosyn kan jag tänka mig.
Citera
2013-01-28, 11:49
Medlem
Papadee sjunger på en bar på phi phi island. Såg honom 2 kvällar i rad. Unga svenska ungdomar tycks inte veta vem han är men tjejerna satt runt omkring honom eftersin spelning. Har film på honom när han sjunger och är i sitt ess. Jävla bra röst för övrigt!
Citera
2013-01-28, 17:23
Medlem
obsolass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vampyrbinda
Papadee sjunger på en bar på phi phi island. Såg honom 2 kvällar i rad. Unga svenska ungdomar tycks inte veta vem han är men tjejerna satt runt omkring honom eftersin spelning. Har film på honom när han sjunger och är i sitt ess. Jävla bra röst för övrigt!

Shit, han hade lika gärna kunnat vara husband på Murveln i Göteborg. Fast det är väl något varmare i Thailand och ett litet annorlunda kvinnoförakt...
Doftar tragik om Mr Papa
Citera
2013-01-29, 01:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Sjöng allas vår Papa Dee sin snodda hit "The first cut is the deepest" måntro ?
Nuförtiden så tänker jag bara på blockljus när jag hör den låten
Citera
2013-01-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obsolas
Shit, han hade lika gärna kunnat vara husband på Murveln i Göteborg. Fast det är väl något varmare i Thailand och ett litet annorlunda kvinnoförakt...
Doftar tragik om Mr Papa

Här på phi phi island kan han ju vara mer anonym.. Och så är det mycket enkelt att smyga hem till sitt hotellrum utan att en massa "vetande" ser honom. Han sjöng bra men han är ändån en patetisk nolla i mina ögon! Önska fan jag såg orup här eller någon annan som gjorde riktig musik på 90talet
Citera
2013-01-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Sjöng allas vår Papa Dee sin snodda hit "The first cut is the deepest" måntro ?
Nuförtiden så tänker jag bara på blockljus när jag hör den låten

Nej han sjöng något nytt som han hunnit tänka ut när han satt häktad, lät bra faktiskt..
Citera
2013-01-29, 15:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej han sjöng något nytt som han hunnit tänka ut när han satt häktad, lät bra faktiskt..

Det är väl ett rätt så bra tag sen han satt häktad, skriver Papa Dee egna låtar i någon större utsträckning eller är han beroende av låtskrivare ?
Citera
2013-02-01, 20:16
Bannlyst
Citat:
Har han våldtagit några unga thailändska töser ännu? Är han efterlyst för sexmord?

Papa Dee lever verkligen upp till myten om den sexistiska, våldtäktsbenägne och manschauvinistiska negerhannen. Han är en arketyp, och ett skämt.
Citera
2013-04-04, 14:42
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Intressant hur misshandelshistorien presenteras på den engelska wikisidan om papa dee http://en.wikipedia.org/wiki/Papa_Dee
känns som papa dee eller någon kompis till honom skrivit den
Kolla gärna diskussionssidan också:

Citat:
Daniel W has been fined for pushing his wife. Is Wikipedia to write about what people have been fined for? You ought to have better things to do. But then if you still think it is of importance then Wikipedia should, in the name of consequence write about what everybody´s been fined for. Is this truly a piece of vital information? Furthermore Wikipedia by means of Nisken implies that he was accused of much more serious crimes. By mentioning the preliminary allegations taken back by the prosecution Wikipedia violates its proper rules of impartiality. It appears as though Wikipedia has an agenda. At least so far it seems like Nisken does. I sincerely hope I´m wrong. Right now the page about Papa Dee serves as desinformation. Leave that up to the tabloids. Wikipedia should do better. Now to the real punishment: Due solely to this incident all of Daniel´s work in Sweden has been cancelled. His work as a performing artist, as a DJ, as a leader for 10 years in radio shows and his TV series as well. He and his wife Andrea can no longer stay in their apartment, let alone in Stockholm. He can´t even take a cab anymore. Abroad at the moment they are now preparing to leave Sweden permanently and move out of the country. The matter has, in every conceivable way been blown completely out of proportion. I appeal to your sense of equity, justice and fairness to not further impede his chances of working abroad. He has been punished enough already. Daniel´s wife Andrea categorically denies that any bodily harm or domestic violence has taken place at any time. Beginning to get the picture? I do not take lightly to domestic abuse. I have personally convinced women to report people whom they´ve been mistreated by. I physically took one of my friends to the police to help her report her ex while he was hanging all around us. I know what control people are like. Daniel has been pretty victimised. And it may even be that some of us have pushed someone at some point.
I urge you to please take out the irrelevant information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in