Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyed Joe
Hur vet du hur mycket pengar han har NU? 1 miljon i OMSÄTTNING betyder inte ett skit.

Misstänker att du inte kan så mkt om företagande. Däremot verkar du oerhört insatt i hur socialkontoren fungerar...

PD är förmodligen pank eftersom han kände sig tvungen att gå dit. Har svårt att tro att sådana beslut är offentliga. Jag tänker inte agera mer i den frågan med tanke på min vän. Du väljer att tro eller inte tro mig.

Han har knappast gjort av med dom pengarna i vilket fall som. De sifforr på inkomst och sådant är sådant vi får fram är från förra året, du kan inte få fram aktuella uppgifter i siffrorna.
Ja, jag är insatt i hur soc kontoren fungerar, det ligger inom mitt yrke att kunna hur det funkar.
Du vet ju inte ens vilka bidrag som finns ens en gång, det är nämnligen olika för olika saker, och något bistånd lär han inte fått. Det har han för mkt pengar för, och han ska också i så fall ha prestrerat en hel del andra saker innan han får pengar av sos. Försäkringskassa, A-kassa, anmäld på arbetsförmedlingen. Du vet, hade han anmält sig någonstans där hade Aftonhoran skrivit med en gång! Så därför känns de inte så troligt heller.
Socialens beslut är offentliga, får jag dit tpers nummer kan jag ta reda på om du sökt bidrag och fått det. Däremot ska jag inte få ut summan, och hur hans ekonomiska situation ser ut (även om det inte är svårt att gissa i något av fallen... )
Så, detta blir bara ytterligare ett FB exempel där en kompis kompis farbrors lillebrors ex frus gammelmosters barnbarnsbarns kompis har sagt något, och då måste det ju stämma