2008-12-04, 14:09
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudez
tror någon här han har en framtid som artist i Sverige efter detta?
Hans karriär bestod ju främst i att vara 'en schysst snubbe'.
Om folk då inte tycker att han är schysst blir det ju lite svårt...
Citera
2008-12-04, 14:10
Medlem
Green Eyed Joes avatar
Han kanske kan starta en karriär i afghanistan, där har de en helt annan syn på kvinnomisshandel...
Citera
2008-12-04, 14:10
Medlem
Dudezs avatar
Och vad är hans chans utomlands?! Inget vidare väl.. Han blev ju lite känd i Sverige för det var lite små coolt samt exotiskt när det bagav sig. Plus det kommer ju läcka ut vart han än är vad som ligger bakom hans flytt. Hmm...
Citera
2008-12-04, 14:11
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyed Joe
Han kanske kan starta en karriär i afghanistan, där har de en helt annan syn på kvinnomisshandel...
Rent teoretiskt har du rätt.
Citera
2008-12-04, 15:10
Medlem
Just nu står det "A Wahlgren & C Svensson" på dörren. Vem kan det vaaaara?
Citera
2008-12-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyed Joe
Hur vet du hur mycket pengar han har NU? 1 miljon i OMSÄTTNING betyder inte ett skit. Misstänker att du inte kan så mkt om företagande. Däremot verkar du oerhört insatt i hur socialkontoren fungerar... PD är förmodligen pank eftersom han kände sig tvungen att gå dit. Har svårt att tro att sådana beslut är offentliga. Jag tänker inte agera mer i den frågan med tanke på min vän. Du väljer att tro eller inte tro mig.

Han har knappast gjort av med dom pengarna i vilket fall som. De sifforr på inkomst och sådant är sådant vi får fram är från förra året, du kan inte få fram aktuella uppgifter i siffrorna.

Ja, jag är insatt i hur soc kontoren fungerar, det ligger inom mitt yrke att kunna hur det funkar.

Du vet ju inte ens vilka bidrag som finns ens en gång, det är nämnligen olika för olika saker, och något bistånd lär han inte fått. Det har han för mkt pengar för, och han ska också i så fall ha prestrerat en hel del andra saker innan han får pengar av sos. Försäkringskassa, A-kassa, anmäld på arbetsförmedlingen. Du vet, hade han anmält sig någonstans där hade Aftonhoran skrivit med en gång! Så därför känns de inte så troligt heller.

Socialens beslut är offentliga, får jag dit tpers nummer kan jag ta reda på om du sökt bidrag och fått det. Däremot ska jag inte få ut summan, och hur hans ekonomiska situation ser ut (även om det inte är svårt att gissa i något av fallen... )

Så, detta blir bara ytterligare ett FB exempel där en kompis kompis farbrors lillebrors ex frus gammelmosters barnbarnsbarns kompis har sagt något, och då måste det ju stämma
Citera
2008-12-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Hans karriär bestod ju främst i att vara 'en schysst snubbe'.
Om folk då inte tycker att han är schysst blir det ju lite svårt...

Precis, de ju inte som Thorsten flink mfl som nog skulle ha jobb ändå, han är en bad boy, och därför skulle folk inte bli så förvånade...
Citera
2008-12-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
hon hade ju bloggen långt innan detta hände, och just då kanske hon levde sin dröm?

Ja kanske hennes dröm är att vara ensam och annonsera efter kompisar på sin blogg, det gjorde hon ju INNAN hennes man försökte klubba ihjäl henne med ett blockljus.
Citera
2008-12-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Ja kanske hennes dröm är att vara ensam och annonsera efter kompisar på sin blogg, det gjorde hon ju INNAN hennes man försökte klubba ihjäl henne med ett blockljus.

och vad som är normalt sätts utifrån vems standard, hon kanske var lycklig den dagen hon skapade bloggen? spela roll i sakgfrågan.
Citera
2008-12-04, 21:36
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Och hur ser du det på personen? Varöfr ska inte en snattare få gå in o handla på ica?

Nej, kvinnomisshandlare är inte sjuka personer och upprepar inte alltid sina handlingar. De alra flesta gör ett misstag, och ångrar det. Det finns ju forskning som pekar åt det hållet. hydén ex.

Sen att det är dom som är sjuka som lyfts fram i massmedia, det är en annan femma.
En Ica-handlare eller annan affärsinnehavare har rätt att vägra snattare tillträde till sin butik!
Det normala är inte att en kvinnomisshandlare åker dit vid första övergreppet
Citera
2008-12-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
En Ica-handlare eller annan affärsinnehavare har rätt att vägra snattare tillträde till sin butik!
Det normala är inte att en kvinnomisshandlare åker dit vid första övergreppet

Hur ser du det ¨på personen att det är en snattare... (lite för mkt OT=?)

ang kvinnomisshandlare, (varför ska man ha särsklida begrepp, misshandel som misshandel- samma lag.)

De allra flesta gör inte mer än en gång, och ångrar sig sedan...
Citera
2008-12-06, 16:34
Medlem
-jOE!s avatar
OT raderat, håll er till topic. Personliga påhopp får ni ta med varandra i PM. /mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in