2008-10-21, 22:09
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av btraven
Som du säger, vad har de gemensamt?????

En normal människa söker sig till en partner med någorlunda gemensamma referensramar och mognadsnivå.... vore kul att se en psykolog analysera hur en sådan relation fungerar.....

Hon känns väldigt klängig på något sätt. Iaf framstår hon så i FUP:en. Det går inte ihop med att hon var själv i Paris och flyttade hemifrån tidigt, men hon framstår som väldigt beroende och osjälvständig. Så hon behöver någon som tar hand om och då är ju en man som är dubbelt så gammal ju ett bra val. Han bör ju vara stabil och kunna försörja henne och hålla hårt i henne när åskan går.

Han är väl tvärtom, han vill ha någon som är helt beroende av honom, som ser upp till och dyrkar. Han får väl en kick av att vara så behövd. Kanske även att han gillar kunna forma och påverka sin tjej också. Det verkar ju som att han söker sig till mycket yngre och osjävständiga brudar som han sen försöker få precis som han vill. OM han nu misshandlar sina tjejer (ja...han KAN ju vara oskyldig...men tja ) så kanske blockljus och nävar dyker upp när de försöker gå mot hans mall.

Bara mina tankar, sen om där ligger något i dem vet jag ju inte...
Citera
2008-10-21, 22:13
Medlem
btravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Ja rätten får egentligen inte läsa i fuppen, eftersom principen är att det är muntlig förhandling och att rätten ska döma på det som kommer fram under rättegången, inget annat.

Rätten har däremot rätt att ställa kompletterande frågor.... när nämndemän har frågor så uppskattas detta inte av alla rådmän/lagmän... (Har själv suttit som nämndeman och vet att juristerna helst ser att vi håller käften och att rättegången avslutas så snabbt som möjligt.)
Citera
2008-10-21, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Lite lustigt detta att han valt artistnamnet Papa...

Har denne man dragning åt det incestuösa hållet..?
"Papa" är Jamaica-slang för någon sorts titel för reggae-musiker, jag har tyvärr glömt vilken.

Hörr'u Skallris, kan du inte ta bita dig i tungan med din rasism och se om du blir förgiftad av den?
Citera
2008-10-21, 22:25
Medlem
btravens avatar
Citat:
Lite lustigt detta att han valt artistnamnet Papa...
Har denne man dragning åt det incestuösa hållet..?

oj... vilken utredning som skulle krävas för att få svar på den frågan... hmm... kanske att de kan göra en sådan inom kriminalvården?

Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Hon har ju såklart blivit imponerad av honom. Henne kan jag inte skuldbelägga riktigt då jag tycker det är rätt normalt i hennes ålder.

Självklart kan hon inte lastas på något vis...
Citera
2008-10-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKraus
"Papa" är Jamaica-slang för någon sorts titel för reggae-musiker, jag har tyvärr glömt vilken.

Hörr'u Skallris, kan du inte ta bita dig i tungan med din rasism och se om du blir förgiftad av den?

Vem fan vet något om detta i Sverige...

Papa kan nog bara uppfattas på ett sätt, även globalt.

Jag är inte rasist.
Rasist är man om man tillskriver en viss etnisk grupp egenskaper (dåliga) som inte har med verkligheten att göra.

Jag förstår att du hakat upp dig på att jag skrev att det är ett vanligt fenomen att afrikanska fäder tar dåligt familjeansvar..

Detta är faktiskt ett jätteproblem i hela Afrika och likså i USA.
Ta reda på fakta innan du anspelar.
Sen om det är genetiskt eller kulturellt betingat skiter jag i.
Citera
Medlem
btravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
Bara mina tankar, sen om där ligger något i dem vet jag ju inte...

Dina tankar ligger ganska bra i linje med de funderingar jag har haft kring deras förhållande...
Citera
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Nej det finns ingen förmildrande omständighet. Visst kan man ruttna på eller lacka ur på sin, som man kanske upplever "hysteriska" flickvän när man försöker ha trevligt på fest, särskilt om man är packad och inte har samma tålamod och tänk som i nyktert tillstånd. Sur ja. Käfta ja. Ta tag i ja. Men aldrig knuffa omkull. Aldrig lämna ensam mitt i natten på gatan. Aldrig dra i håret. Och aldrig slå.

Man får helt enkelt inte.

De skulle aldrig ha supit som de gjorde. Och de har de själva också redan konstaterat, fast försent.

Hur menar du med det fetmarkerade? Man får inte enligt din (och min) moral? Lämna människor i den situationen är annars inte olagligt, vilket övrigt naturligtvis är.
Citera
2008-10-21, 22:31
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Vem fan vet något om detta i Sverige...

Papa kan nog bara uppfattas på ett sätt, även globalt.

Man kan fråga lokalbefolkningen:

http://www.everytingjamaican.com/jamaicatalk/newbies-guests/2996-papa.html

(fast frågan är om man blir så mycket klokare )
Citera
2008-10-21, 22:32
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
"erfaren"...du menar begagnad..

För övrigt är det en gåta vad tjejer ser i denna Papa Dee..faktiskt på gränsen till gubbe...

Ja "begagnad" är rätt ord. Kom inte på det själv.

Sen ska en erfaren man på 42 utstråla ett visst lugn, mogenhet och trygghet (precis som en kvinna på 42 naturligtvis). Tycker jag.

Men papadem, 42, han sover i trappuppgången när han är på fyllan och kastar saker omkring sig när han blir arg....avreagerar sig på "döda ting".... låter för mig som en mycket mycket otrygg och omogen och aggressiv typ. Läskig faktiskt.

Jag skulle bli skiträdd om min sambo kastade en enda liten pyttesak i golvet när han blev arg. Han är förresten också 42 och jag har nästan aldrig sett honom arg. Och aldrig på mig, fast jag kan vara rätt jobbig.
Citera
2008-10-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Man kan fråga lokalbefolkningen:

http://www.everytingjamaican.com/jamaicatalk/newbies-guests/2996-papa.html

(fast frågan är om man blir så mycket klokare )

Skickligt!

Ja enligt lokalbefolkningen på Jamaica betyder Papa Pappa eller tom morfar/farfar...eller helt enkelt gammal man.
Så nu vet vi det.
Citera
2008-10-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ja "begagnad" är rätt ord. Kom inte på det själv.

Och aldrig på mig, fast jag kan vara rätt jobbig.

Jag förstår det.
Citera
2008-10-21, 22:38
Medlem
Ja, hans beteende är lite väl omoget för hans ålder. Om hon nu blev full och började tjafsa så borde han i alla fall kunnat handskas med det. I alla fall på ett annat sätt än som det nu hände. Att kasta in i väggen och sedan lämna där ensam och berusad på stan känns också liiite väl..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in