2008-09-13, 23:33
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturalSelector
Det skadar ju inte att prova. Men det är bra om du har några andra backup strains, vilket du nämnde.

Vore bara kul och sätta några Afghan och se vad som händer ( om nått nu händer ) Har nämligen aldrig läst eller hört om nån i Sverige som har odlat Afghan. Har läst runt på ett annat forum, och ingen verkar ha odlat dem.

De flesta verkar vara inne på Thypoon och Lowryder när det kommer till utomhusodling.

Jamaican Pearl har jag läst lite och ochså. Och den verkar ochså udda när gäller svensk odling. Kankse ska testa den med.
Citera
2008-09-13, 23:38
Medlem
NaturalSelectors avatar
Ja, de är ju säkra strains. Kylan kommer ju oregelbundet på hösten.
Kör på bara, tänk på att ha stor kvantitet, så köp på dig mycket frön. Förvegga länge, då tänker jag främst på afghanen.
Lycka till nästa år!
Citera
2008-09-13, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Vad som är en bra sort är väldigt relativt, men om du vill bli väldigt sänkt skulle jag rekommendera White widow.

Dock är den ju 60/40% Indica/Sativa, så det finns ju bättre sorter ifall man vill bli redigt jävla sänkt. Dessutom är den ju rätt svårodlad för en nybörjare.

Jag skulle satsat på någon lätt 100% Indica. Fördelen är ju även att dom är lägre, vilket är bra om man inte är, vilket nybörjare sällan är, bra på att justera höjden på plantorna. Oftast en fördel inomhus, fast det beror ju givetvis på odlingsmiljön också.
Citera
2008-09-13, 23:44
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasersPekfinger
Dock är den ju 60/40% Indica/Sativa, så det finns ju bättre sorter ifall man vill bli redigt jävla sänkt. Dessutom är den ju rätt svårodlad för en nybörjare.

Jag skulle satsat på någon lätt 100% Indica. Fördelen är ju även att dom är lägre, vilket är bra om man inte är, vilket nybörjare sällan är, bra på att justera höjden på plantorna. Oftast en fördel inomhus, fast det beror ju givetvis på odlingsmiljön också.

Nämn en då som är lättodlad. Och jag ska odla utomhus nästa sommar. Blir lite sne att jag inte blev intresserad utav att olda denna sommar.

Citat:
Ursprungligen postat av NaturalSelector
Ja, de är ju säkra strains. Kylan kommer ju oregelbundet på hösten.
Kör på bara, tänk på att ha stor kvantitet, så köp på dig mycket frön. Förvegga länge, då tänker jag främst på afghanen.
Lycka till nästa år!

Hur mycket frön ska köpas då?? Det är ju inte allt för billigt med frön direkt.
Citera
2008-09-13, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Nämn en då som är lättodlad. Och jag ska odla utomhus nästa sommar. Blir lite sne att jag inte blev intresserad utav att olda denna sommar.

Ska du odla utomhus så får du ju ta en sort som är autoblommande, typ lowryder. Det är även en Indica-dominerad strain, så det är ett mer "stenat" rus, precis det du söker.

Hur många plantor har du tänkt odla?
Citera
2008-09-14, 00:06
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ska du odla utomhus så får du ju ta en sort som är autoblommande, typ lowryder. Det är även en Indica-dominerad strain, så det är ett mer "stenat" rus, precis det du söker.

Hur många plantor har du tänkt odla?

Ja du?? Vet inte. Hur man tycker du man ska sätta för att vara ganska säker på att nån utav dem i alla fall funkar?

Kommer att testa Afghan ochså.
Citera
2008-09-14, 03:42
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:

Nja.. 30/70, men den är ändå extremt rackarns knasneråt. Vet ingen annan där man ligger dregglandes på rygg och inte fattar ett smack på samma sätt som med ww.
Citera
2008-09-14, 11:44
Medlem
Om du inte bor längst ner i skåne så kommer nog inte ens dina afghan börja blomma. Kan garantera att det inte blir klar oavsett vart i sverige du bor. Bara frustrerande att springa och vattna i 3-5 månader och så får man ingenting
Citera
2008-09-14, 12:07
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulk1
Om du inte bor längst ner i skåne så kommer nog inte ens dina afghan börja blomma. Kan garantera att det inte blir klar oavsett vart i sverige du bor. Bara frustrerande att springa och vattna i 3-5 månader och så får man ingenting

Okej!! Då får jag väll lägga ner projektet med Afghan då. Jag testar väll Lowryder eller Typhoon då.

Fan!! Jag som så gärna ville testa och odla Afghan. Men verkar ju inte vara så lätt i Sverige då.
Citera
2008-09-14, 12:16
Medlem
DeltXs avatar
Fått icke autoblommande strain att blomma i västragötalands trakten så ovanståendes talare är bara bullshit..

Och varför springa o vattna? Vad jag vet brukar de regna till o från..
Citera
2008-09-14, 12:36
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeltX
Fått icke autoblommande strain att blomma i västragötalands trakten så ovanståendes talare är bara bullshit..

Då testar jag och sätta några Afghan nästa sommar då.
Citera
2008-09-16, 17:58
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeltX

Fast glöm inte att icke-AF-strains kan blomma väldigt olika tidigt. Din strain kanske hann blomma klart, men långt ifrån alla hinner det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in