2008-09-09, 23:41
Medlem
jan_bechers avatar
Hade lite bryderier angående var jag skulle lägga denna tråd, men beslutade mig för Mac-forumet då det mer känns som ett OS X-relaterat problem.

Jag vill installera Ubuntu 8.04 på min MacBook.

Försök #1.
Använder mig av VMware Fustion. När Ubuntu-installationen når själva filkopieringsfasen så får jag ett meddelande "I/O error. Errorn5" och installationen avbryts. Detta händer oavsett om jag använder mig av den vanliga- eller alternate cdn. Jag har testat runt en hel del i inställningarna för VMware. Har t.ex testat olika storlekar på partition, att dela upp den i 2GB-filer osv.

Försök #2.
Gav upp Fusion och bestämde mig för att testa Virtualbox istället. Jag bootar ISO-filen och ser Ubuntus splash screen med loading bar visas. Efter det så blir det svart och allt står stilla. I all evighet.

Jag har tidigare installerat Ubuntu på andra macar och det har fungerat hur bra som helst. Vad fan kan vara fel nu? OTROLIGT tacksam för all hjälp!

/Jan Becher
Citera
2008-09-12, 01:57
Medlem
jag kör ubuntu 804 via vmware fusion, det funkar hur bra som helst.
dock laddade jag ner en färdig image från chrysaor.org eftersom jag inte orkade intstallera det själv. prova tanka du också och se om det fortfarande blir fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in