Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-09, 17:16
Medlem
Hejsan1s avatar
Hej,
jag undrar om det finns bra plugins eller så till Windows Media Center för Vista så att det går att göra det lite bättre eller är det fortfarande hopplöst?
Det jag vill att det ska kunna göra är först och främst spela upp alla format (kanske att den spelar upp med min standardspelare) och lite andra smågrejjer. Jag gissar dock på att det är rätt kört eftersom jag inte hittar mycket annat än till XP Media Center Edition när jag Googlar runt.
Om någon har en annan bra lösning på hur man gör om man vill kunna styra sin burk med en sån där fjärrkontroll? Tror inte jag orkar installera XP MCE tyvärr.
Citera
2008-09-09, 20:11
Medlem
w580is avatar
ffdshow är ett bra paket med codecs, testa det
Citera
2008-09-09, 20:25
Medlem
Hejsan1s avatar
Hmm skulle vilja ändra mitt inlägg och rubrik men nu går inte det, så jag skriver lite nytt här.
Jag hittade ett program som spöade Microsofts egna Media Center (Jag visste väl att det fanns där ute! Det gör det alltid) och det programmet heter MediaPortal.
Det jag undrar är då om nån har en bra lösning på hur man i MediaPortal kan spela upp sina filmer som är komprimerade i tex RAR-arkiv? Det jag hittade var ett plugin till programmet som kan göra detta men det funkade inte riktigt för mig, det går inte att byta vilken partition man är på och kollar efter filer. Kanske det går att göra så att man alltid spelar upp med det här programmet som kan spela komprimerade filer utan att spela upp dom? Skulle vara evigt tacksom om nån vet hur man gör detta. Känns lite slitet att alltid måsta gå och zippa upp en film eller serie innan jag vill se den, det pajjar som hela konceptet med ett media center.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in