Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-05, 23:28
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Mitt vista har låst sig på grund av att jag inte har aktiverat det, hur kan jag komma åt och spara allt på hårddisken innan jag formaterar? Snälla hjälp, behöver verkligen det som finns på disken!!
Citera
2008-09-05, 23:36
Medlem
Sätt in i en annan dator från ett annat operativsystem så kan du läsa filer från hårddisken.
Du kan också bara kasta i en live-cd av linux/bsd så kan du läsa från hårddisken.
Jag rekommenderar ubuntu om du är nybörjare, läs runt lite i "övriga operativsystem" del här på flashback så hittar du säkert. Eller kolla in ubuntu.com
Citera
2008-09-05, 23:38
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Sätt in i en annan dator från ett annat operativsystem så kan du läsa filer från hårddisken.
Du kan också bara kasta i en live-cd av linux/bsd så kan du läsa från hårddisken.
Jag rekommenderar ubuntu om du är nybörjare, läs runt lite i "övriga operativsystem" del här på flashback så hittar du säkert. Eller kolla in ubuntu.com

Okej, Det är en bärbar dator och jag vill inte ta ur hårddisken, har faktiskt en ubuntu skiva liggande här hemma, kan du beskriva hur jag kmr åt filerna efter att jag satt i skivan?
Citera
2008-09-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
Okej, Det är en bärbar dator och jag vill inte ta ur hårddisken, har faktiskt en ubuntu skiva liggande här hemma, kan du beskriva hur jag kmr åt filerna efter att jag satt i skivan?
Tokbra guide här(hittade på google): http://www.ubuntugeek.com/widows-ntfs-partitions-readwrite-support-made-easy-in-ubuntu-feisty.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in