2008-09-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jooosse
Ok sorry. jo men samtidigt, varför ska han sitta i hennes knä och inte sin flickväns? Beror på situationen, är det massor med lediga platser så föredrar jag nog om min pojkvän går och sätter sig där istället för i en tjejkompis knä, förstår du hur jag tänker? Och som sagt, får inte han sitta i någons knä så ska ju inte jag heller få det, ska ju vara lika villkor.
Av nyfikenhet, är det vanligt att killar sitter i tjejers knän? Tänkte lite på att många killar lär väl överlag väga mer än tjejer och således bör det vara obekvämt för tjejen :P
Citera
2008-09-07, 19:30
Medlem
EmmaRuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakn
Beror ju självklart på hur det går till. Skulle jag säga till en tjej att hon ser bra ut så behöver det inte betyda att jag vill sätta på henne bums som många tror, utan jag kanske bara vill vara snäll.

Nu till en sak inom samma ämne, ungefär.

Min tjej går hos en frisör. Väldigt snäll och trevlig, snackade mycket i början med henne, sen gick det till kramar och komplimanger. Sen börjar han snacka om att dom ska bli ihop i nästa liv. Ja lite över gränsen i snacket om man säger så. Och nu i veckan så ringde han upp min tjej, han sa att han hade bytt mobil och la in nummer och att han kände för att ringa, han frågar henne hur man hyr ut rum på lättast sätt då han har ett ledigt rum i sin lägenhet, då säger min tjej att han kan lägga upp det på blocket, varpå han svarar att han inte vill att vem som helst ska bo där utan någon som hon.

Jag tycker att han gått över gränsen helt klart. Sen kan jag väll lägga till att kan är över 40 och min tjej är 19. Han har även fru och barn.

Har inte kollat så ordentligt med tjejen om hon ska fortsätta gå där, men jag ska göra det så fort jag kommer ihåg att göra det

1. Han har varken fru eller barn.
2. Jag ska fortsätta gå hos honom, för han klipper väldigt bra, men jag tänker säga till honom att har gått över gränsen. Skärper han sig inte, slutar jag gå hos honom.
Citera
2008-09-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard88
Situationen är följande; ni har en partner, det har ingen betydelse om ni är gifta eller om ni varit tillsammans i ett par månader.

Tycker ni att det är okej att småflirta på jobb, mataffären eller krogen?

Jag anser att det inte är omoraliskt att flirta lite oskyldigt i mataffären eller på jobbet.

Har man det minsta gnutta självdiciplin så kan man hålla det på just den nivån, och ingenting mer.

Vad anser ni?

jag tycker att oavsett man är tillsammans med någon eller inte är man trotts allt människa. och det skulle vara omöjligt att inte titta på andra man blir attraherad av (för det blir man hur mycket man än älskar sin kille/tjej). det skulle vara omänskligt att inte göra det. och det är klart att man kan småflirta lite till en viss gräns, jag tror det bara "kryddar" ens förhållande lite och hur många oskyldiga vardagsflirtar man har borde inte spela någon roll så länge man i slutet av dagen går till den man älskar
Citera
2008-09-10, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honestly
jag tycker att oavsett man är tillsammans med någon eller inte är man trotts allt människa. och det skulle vara omöjligt att inte titta på andra man blir attraherad av (för det blir man hur mycket man än älskar sin kille/tjej). det skulle vara omänskligt att inte göra det. och det är klart att man kan småflirta lite till en viss gräns, jag tror det bara "kryddar" ens förhållande lite och hur många oskyldiga vardagsflirtar man har borde inte spela någon roll så länge man i slutet av dagen går till den man älskar

Visst kan man titta, det är som du skriver lite svårt att låta bli men förstår inte varför man tvunget känner det där behovet av att börja flirta med personen ifråga? Vet inte om jag håller med om att det kryddar ens förhållande, på vilket sätt skulle det göra det? Känns som en dålig ursäkt för att man ska slippa ha dåligt samvete eller inse att man är en jäkligt osäker person som behöver bekräftelse av andra än sin egen partner för att känna att man faktiskt har en chans hos någon annan. Men det är ju bara jag..
Citera
2008-09-10, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SaLZa-
Av nyfikenhet, är det vanligt att killar sitter i tjejers knän? Tänkte lite på att många killar lär väl överlag väga mer än tjejer och således bör det vara obekvämt för tjejen :P

Jag körde vidare på någon annans exempel så du kanske inte behöver hänga upp dig alltför mycket på det. Men skulle tro att det inte är så vanligt nej..
Citera
2008-09-10, 09:23
Medlem
nwts avatar
Mycket intressant ämne.
Jag talade häromdan om för min kille att jag inte finner det ok att be om bilder på andra flickor på nätet, även om det bara är på skämt (detta var bilder ang bröst) då jag tycker att jag finns här och då kan han be om bild på mig och mina bröst.
Detta tog han bra och förståeligt.

Känner man ett obehag över någonting, eller att man inte riktigt är överens så varför inte säga det?

Jag är en Väldigt osäker person, och detta gör även att jag kan råka lägga över min osäkerhet på honom, det gör att vi bråkat om många saker som egentligen bara varit skitsaker.

Men just med flirtar, jag tycker att har man flickvän/pojkvän så behöver man fan inte flirta med någon annan, för nej, det kryddar inte, det skapar bara oro och tankar som inte ens är nödvändiga.

Flirtar kan vara helt oskyldiga eller så kan de leda till annat, varför ens ta risken? Jag har aldrig flirtat med någon sen jag blev tillsammans med min pojkvän, och jag förväntar mig faktiskt att samma sak gäller för honom.
Citera
2008-09-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwt
Mycket intressant ämne.
Jag talade häromdan om för min kille att jag inte finner det ok att be om bilder på andra flickor på nätet, även om det bara är på skämt (detta var bilder ang bröst) då jag tycker att jag finns här och då kan han be om bild på mig och mina bröst.
Detta tog han bra och förståeligt.

Känner man ett obehag över någonting, eller att man inte riktigt är överens så varför inte säga det?

Jag är en Väldigt osäker person, och detta gör även att jag kan råka lägga över min osäkerhet på honom, det gör att vi bråkat om många saker som egentligen bara varit skitsaker.

Men just med flirtar, jag tycker att har man flickvän/pojkvän så behöver man fan inte flirta med någon annan, för nej, det kryddar inte, det skapar bara oro och tankar som inte ens är nödvändiga.

Flirtar kan vara helt oskyldiga eller så kan de leda till annat, varför ens ta risken? Jag har aldrig flirtat med någon sen jag blev tillsammans med min pojkvän, och jag förväntar mig faktiskt att samma sak gäller för honom.

Precis, man kanske ser flirtandet som en kul grej i början men sedan kommer det precis som du skriver skapa tankar i skallen och så leder det till en massa onödigt tjafs om något som egentligen inte betydde någonting så varför ens gå den vägen?
Citera
2008-09-10, 12:44
Medlem
nwts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooosse
Precis, man kanske ser flirtandet som en kul grej i början men sedan kommer det precis som du skriver skapa tankar i skallen och så leder det till en massa onödigt tjafs om något som egentligen inte betydde någonting så varför ens gå den vägen?
Tror bestämt att vi tänker i samma banor, håller med många av dina tidigare inlägg i tråden också. Väldigt trevligt att veta =)
Citera
2008-09-10, 13:15
Medlem
tuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakn
Han har även fru och barn.

Sa du inte att han var frisör?
Citera
2008-09-10, 14:01
Medlem
dawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beq
Jag personligen tycker att det är okej att hångla upp andra (killar som tjejer) om man gör det som en kul grej, på fester exempelvis.

Nu måste du väl ändå skämta här. Och eftersom ingen annan verkar ha reagerat så kan jag inte göra annat än att anta att killarna här tycker att det låter helt rimligt att ens tjej hånglar upp andra killar på fester bara som en kul grej. Kom igen nu? Vaa?

Citat:
Ursprungligen postat av nwt

+1
Citera
2008-09-18, 11:58
Medlem
beqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard88
'

Många påstår sig ha den här synen på ett förhållande.

Då har jag en följdfråga; krävs det inte en väldigt stark relation för att kunna stå pall för någonting sådant, dvs; ingen svartsjuka överhuvudtaget?

Ja, det är ju helt klart en fördel om man inte alls är svartsjuk om man vill ha det på det sättet. Vi hade varit tillsammans i mer än 1 år och 3 månader, när det kändes lite knakigt, och jag började bli svartsjuk. Då blev det självklart jobbigt, men samtidigt ville jag inte bryta det. Jag vill att det ska vara lite fritt. Jag vill kunna kyssa någon killkompis på fester och dylikt, och då ska min pojkvän kunna göra detsamma med sina tjejkompisar.
Citera
2008-09-18, 12:01
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Jag flirtar inte, men om jag nu vanligtvis gjorde det och redan var upptagen så skulle jag inte behöva flirta.

Jag är så trygg i mig själv redan så jag behöver inte söka bekräftelse från främmande människor genom att flirta...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in