2008-09-05, 01:42
Medlem
Min far sitter på Windows 2k och helt plötsligt kommer ett felmeddelande upp som säger att "firefox.exe/IE har genererat ett problem och kommer att stängas av Windows. Du måste starta om programmet. En fellogg skapas."

Har även problem med att program inte går att öppna längre, minns inte exakt vad det står men det kommer upp ett felmeddelande som liknar det andra.
Datorn startar även om sig då och då.

Att den startar om sig kan ju förklaras med att det är glapp någonstans eller överhettning men jag kan inte se de orsakerna förklara problemen jag har med mjukvaran. Det händer ganska ofta och är sjukt störande.

Han har kört scans med avast, trendmicro, windowscare, malwarebytes' anti-malware och regcure. Det funkade några timmar efter det men har kommit tillbaka nu.
Citera
2008-09-05, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Txakoli
Har även problem med att program inte går att öppna längre, minns inte exakt vad det står men det kommer upp ett felmeddelande som liknar det andra.

Det kom upp nu och vad som står är "Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000142). Klicka på OK för att avsluta programmet."
Citera
2008-09-05, 09:46
Medlem
927s avatar
firefox.exe/IE ?? antingen är det väl ie eller ff..

sker detta i några speciella sammanhang, på några speciella sidor?

används ie 6 och ff 3?
Citera
2008-09-05, 12:55
Medlem
Vad jag menade med ff/ie är att det händer samma sak med båda två. Det är väl framförallt FB och Youtube som det händer på men det händer på alla sidor till och från, vet inte om d skulle kunna vara Java lr ngt i så fall som bråkar.

Men då återstår ju frågan om varför programmen låser sig, alltså inte går att öppna.

FF v. 1.9.0.3105
IE v. 6.0.2800.1106
Citera
2008-09-05, 13:27
Medlem
927s avatar
installera http://download.mozilla.org/?product...os=win&lang=tr

uppdatera javan till 1.6_(5,6 eller 7)

fixa flash vers 9 eller 10 (tror man måste installera en flash till varje browser)

vad gäller dom andra programmet så måste du skriva vilket det gäller ev felmeddelande. det kan va nåt problem med genvägar så gå in i programmets mapp och klicka på exe filen för att starta programmet.
tex C:\Program\Winamp\winamp.exe
Citera
2008-09-05, 14:54
Medlem
Problemen med att programmen inte vill öppna är inte genvägarna. Det gäller alla program, kan inte öppna någonting, får inte ens upp aktivitetshanteraren.
Och det felmeddelande som kommer upp är "Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000142). Klicka på OK för att avsluta programmet."
Citera
2008-09-05, 14:59
Medlem
927s avatar
vilket program, kan va nåt med dll filer
Citera
2008-09-05, 15:06
Medlem
Det är det allmänna meddelandet. Samma meddelande kommer upp för alla program som jag försöker starta, enda skillnaden är att det specificerar vilket program det gäller upp till höger. Annars är det samma meddelande.
Jaja kanske bara ska installera om Windows då xDD
Citera
2008-09-05, 15:16
Medlem
927s avatar
minns du när det börja (ungefärligt datum)?
Citera
2008-09-05, 15:19
Medlem
25e augusti
Citera
2008-09-05, 15:30
Medlem
927s avatar
hm, kör du uppdateringarna mauellt från ms när dom kommer, isf är det inte en uppdatering som ställer til det för dom kommer runt den 10:e varje månad

du har inte dubletter av antivirusprogram eller brännarprogram i datorn?

ingen risk du köra den här filen
http://www.trendsecure.com/portal/en...HiJackThis.exe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in