Bor i stockholm och är 23, och träffade en väldigt söt, lugn och smart tjej ungefär 300 mil norrut, när jag var på besök för en vecka sen. Hon är 22. Vi har snackat och messat hela veckan. Hon kommer till mig imorn för att sova över en natt.
Även om vi inte bokstavligen har uttalat att vi ens tycker om varandra eller gjort antydan på att vi är mer än vänner så känns det underförstått att det som finns mellan oss är djupare än vänskap. Hur djupt vet jag inte.
Så min fråga är helt enkelt vad man kan förvänta sig av den här sortens kontakt.
Säg till exempel att natten blir över förväntan, att vi blir riktigt förtjusta i varandra, och vill ha mer. Vad skulle avståndet ta med sig för problem då? Har aldrig haft relationer på distans men har ofta hört att de inte är att rekommendera. Men vi är ju rätt så upptagna personer ändå, så vi skulle inte kunna träffas ofta även om vi bodde nära liksom.
Men det skulle vara kul att få höra lite råd och erfarenheter i alla fall
En annan lite mer akut sub-fråga är vad man kan hitta på i Stockholm en fredag kväll (i morgon) om det visar sig att energin finns att "göra något" i stället för att sitta hemma. Rekommenderar ni något speciellt? Tänkte typ restaurang/krog/spelning eller a nåt sånt.. vad säger ni?