2008-09-04, 19:48
Medlem
Hejsan jag har en HP Pavilion stationär dator som har ett "litet" problem.

Det är så att från början var de vista home premium som var installerad så jag skulle försöka formatera lådan o sätta in XP SP3... jag vet inte hur jag lyckades förstöra den men nu så fastnar datorn alltid i biosen och vägrar gå vidare, jag har gåt lite igenom biosen genom F10 knappen men inget hjälpte.
Nu när jag sätter in XP o bootar den så kommer de gamla vanliga "tryck på en tangent för att starta med xp skivan" så jag klickar då på en tangent men sen blir hela jävla skärmen bara svart, skärmen är fortfarande på men de e bara svart, inget kommer upp, sen när jag klickar på CTRL+ALT+DEL så startas datorn om..

Snälla kan ngn hjälpa mig??

tack på förhand
Citera
2008-09-04, 20:37
Medlem
slashing_swords avatar
Hade ett liknande problem tidigare jag med, dock med en Dell, och hade datorn någorunda fungerande. Det var så att jag behövde uppdatera mitt BIOS av nån anledning för att kunna lägga in XP igen, samt en del andra drivrutiner som behövdes installeras igen, vet inte varför men funkade i alla fall sen igen.

Har du testat så att du vet att skivan du gjort fungerar? Den är inte repig, eller har datafel? Testa med nån annan annars så länge? I värsta fall om inget lyckas kan du ju beställa hem en UBUNTU skiva och installera och sen felsöka vad som gick fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in