2008-09-03, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Har hon inte råd med ett täcke så kan hon hålla käften och välja att sova hos mig tills hon har pengarna till täcke och kudde. Eller nästa alternativ, vänta tills den dag då systern sover hos en kompis (hon har inga) men det kommer aldrig hända men skulle det hända så lånar jag hennes säng och täcke

Vad är du för en fattig snål jävel?
Du är en skam för det manliga könet

Täcke och kudde, 500 spänn. Och det är du som kommer att använda det.

Vilken snikgeorge
Citera
2008-09-03, 09:43
Medlem
Är täcke och kudde problemet så köp egna som du har hos henne, det är väl inget att snacka om.

Men jag förstår dig, hela situationen suger ju röv. Sova två st på 80 cm går väl knappast. I samma rum som lillasyrran verkar minst sagt udda.
Citera
2008-09-03, 10:13
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Är täcke och kudde problemet så köp egna som du har hos henne, det är väl inget att snacka om.

Men jag förstår dig, hela situationen suger ju röv. Sova två st på 80 cm går väl knappast. I samma rum som lillasyrran verkar minst sagt udda.

Jo visst vettu, så kommer deras andra gäster använda dessa? nej täcke och kudde är något man ska erbjuda i sitt hem om man kräver att gäster ska stanna. Vill man inte erbjuda det får man återkomma med krävandet när man har dessa detaljer!
Citera
2008-09-03, 15:16
Medlem
Citat:
så kommer deras andra gäster använda dessa?

Skulle bli mer förbannad om dom nu har så lite platser som du säger, då gästerna får krypa ner hos någon av dom
Citera
2008-09-03, 18:04
Medlem
RenegadeTourists avatar
Jag personligen skulle välja soffan i din situation, men å andra sidan har jag förmågan att sova gott i nästan vilken situation som helst.

Visst kan man ja tycka att tjejen din borde skaffa extra täcke och kudde men eftersom hon inte gör det är det väll för fan enkelt för dig att köpa åt henne så blir allt så mycket enklare och alla blir glada. Om båda du och hon är för snåla för att köpa extra täcke och kudde så förtjänar ni nog obekvämligheten.
Citera
2008-09-03, 18:18
Moderator
^Eazs avatar
När jag sov med exet hemma hos mig (140cm säng) så hade vi 6 kuddar + ett gigantiskt duntäcke (stort nog så det täcker hela sängen + lite till) + att vi alltid lade ett täcke på golvet bredvid sängen ifall någon av oss skulle bli för varm eller om någon av oss (läs: ^Eaz) tog det stora mjuka duntäcket under natten.

Första 4 månaderna så bodde jag på ett jävla skitställe, och hade en 90cm säng, det var en plåga, båda var trötta och jävliga på morgonen, vi kom nästan överens att inte sova ihop under veckodagarna då detta ledde till att vi var trötta på jobbet.

Sen efter det att jag flyttade till ett bättre ställe, så funkade hela sovgrejen mycket bättre.

Orsaken att vi inte sov hos henne var att hon bodde rätt långt utanför Staden, så blev rätt långt till jobbet för mig.
Citera
2008-09-03, 19:45
Medlem
sickpuppys avatar
Nu kom jag just på... Var inte du killen som försökte pressa sin flickvän att suga av dig tills hon började gråta? Hm, men själv kan du alltså inte tänka dig att sova obekvämt någon gång i månaden, eller lägga ut ett par hundringar för täcke och kudde för hennes skull.

Jag tycker visserligen fortfarande hela sova över-grejen låter idiotisk, men jag upphör aldrig att fascineras över vilken uppoffring somliga förväntar sig av sin partner jämfört med sin egen uppoffringsvilja.
Citera
2008-09-03, 20:12
Medlem
Citat:
Nu la jag denna i relationer eftersom att jag avskyr människor som inte kan erbjuda lite gästvänlighet och att jag inte går ihop med dessa under denna standard.

Hur gör ni själva? sover som en kratta eller en kung?
Det borde betyda att du avskyr din flickvän. Gör slut, i så fall.

Nu till frågan. Jag sover oftast ensam i en 110 cm säng. Ibland får jag nattligt besök. Hon får då dela säng med mig (med tillgång till egen kudde). Han sover på soffan, eventuellt med en filt över sig, men ofta är han så full så han däckar utan att bry sig om att fråga efter några gästvänligheter. Min TV är på 21 tum, men saknar dessvärre fjärrkontroll. Jag har Internet-tillgång.
Citera
2008-09-03, 20:13
Medlem
Fours avatar
Tipsa henne om att slänga ut sin gamla soffa och köpa en bäddsoffa istället som hon kan ha till sina gäster! Exempelvis den här från IKEA som bara kostar tusen spänn: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10087106

Verkar hon inte ett dugg villig att göra det så kan du erbjuda dig att bidra med 250:- om hennes syrra också gör det och så säger du att det bara blir en femhundring för hennes del. Om hon sen inte ens är villig att spara ihop 500 spänn för att du ska kunna sova gott hos henne så får du vända den här snålheten mot henne helt enkelt. Säg då att du gärna sover över hos henne ändå... men bara på vilkoret att du får sova i sängen (med kudden såklart) medans hon tar madrassen eller soffan. (Hon får kanske t.o.m. bättre plats i soffan?!) Blir hon väldans tjurig, så säg att hon bara behöver stå ut tills julafton för du fick just världens bästa julklapps idé för henne... Flippar hon ur helt då, så säg att du bara skojade och fråga om ni inte kan gå på loppis och kolla efter en vanlig soffa som du kan få plats att sova över i. Hon kan lätt få en för under 500:- och har hon inte råd att med det, så vet jag inte vad.

Jo förresten, en sista lösning är att se till att ni/någon knullar/festar sönder den nuvarande soffan för då blir hon så illa tvungen att skaffa en ny! Jag förstår att det kan vara en principsak att du inte ska behöva bidra till det här men ibland så är det bäst att skita i sina principer och bara göra det som är smidigast.
Citera
2008-09-03, 22:26
Medlem
Dark Intentionss avatar
Ta med dig din egen kudde och ditt täcke?

Det finns jäkligt billiga täcken och kuddar, om du nu inte vill lämna kvar dem hos henne kan du ju ha dem i bilen eller ta med dem när du väl ska dit.
Citera
2008-09-04, 08:34
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Nu kom jag just på... Var inte du killen som försökte pressa sin flickvän att suga av dig tills hon började gråta? Hm, men själv kan du alltså inte tänka dig att sova obekvämt någon gång i månaden, eller lägga ut ett par hundringar för täcke och kudde för hennes skull.

Jag tycker visserligen fortfarande hela sova över-grejen låter idiotisk, men jag upphör aldrig att fascineras över vilken uppoffring somliga förväntar sig av sin partner jämfört med sin egen uppoffringsvilja.

Jag pressade inte, tjejer lipar för ingenting. Men det hör inte till saken. Vill hon så gärna att jag sover fixar hon täcke och kudde. Tillsvidare sover vi hos mig som har den utrustningen, jag ligger inte sömnlös en natt när jag göra motsattsen.
Citera
2008-09-04, 08:51
Medlem
Charmas avatar
"I nöd och lust" som de säger.
Tänk vad du/ni kommer uppskatta när hon/ni flyttar till egen lägenhet och ni skaffar dubbelsäng med två täcken

Seriöst råd: Köp en 120cm bred uppblåsbar luftmadrass och placera den på golvet så enskilt som det nu går i en så liten lägenhet (i köket, duschen eller så...). Ni får bra med plats och kan ha sex i fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in