2008-09-02, 23:23
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Min tjej är 19 år, systern är yngre. Dom delar lägenhet (31 kvm = ett enda rum)
Okej. Fair enough (även om jag tycker det är riktigt skumt att man väljer att dela en 1:a på 31kvm med en annan person).

Finns väl inte så mycket att säga till tjejen din än att du tycker det är
Opraktiskt, obekvämt och tråkigt att sova över hos henne pga de skäl du lagt fram här och hoppas hon förstår.

Om inte kan du ju alltid fråga om hennes syster vill/får vara med. (Sorry men någon skulle sagt det förr eller senare ).
Citera
2008-09-02, 23:24
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00010000
Okej. Fair enough (även om jag tycker det är riktigt skumt att man väljer att dela en 1:a på 31kvm med en annan person).

Finns väl inte så mycket att säga till tjejen din än att du tycker det är
Opraktiskt, obekvämt och tråkigt att sova över hos henne pga de skäl du lagt fram här och hoppas hon förstår.

Om inte kan du ju alltid fråga om hennes syster vill/får vara med. (Sorry men någon skulle sagt det förr eller senare ).

haha!

Men det säger ju sig självt. Om du hade två barn i ungefär samma ålder, skulle dom få en varsin lägenhet av dig eller skulle dom få nöja sig med en som dom får dela på?
Citera
2008-09-02, 23:29
Medlem
Och vad är anledningen till att hon inte kan sova hos dig?
Citera
2008-09-02, 23:30
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboo_re
Och vad är anledningen till att hon inte kan sova hos dig?

Kan kan hon väl, men hon vill väl att jag ska besöka/sova hos henne också.
Citera
2008-09-02, 23:36
Medlem
siisters avatar
Gästvänligt av henne, idioti av dig att tacka ja gång på gång trots att du inte vill
Citera
2008-09-02, 23:40
Medlem
Citat:
Att bli inbjuden till någon som inte kan erbjuda mer än en plats på ett golv utan madrass, en hård prydnadskudde och en fillt, finns det något otrevligare än detta?

Eller som mig, jag sover aldrig hos min flickvän av den enkla anledningen att jag får dela täcke med henne (nattetid kommer våra kroppar inte överens utan varsitt täcke.), jag får använda hennes tjocka hårda prydnadskudde som hon har i soffan och tillsist jag delar säng med henne, en 80 cm bred våningsäng (flickvän nere & syster på överslafen).

Resultat av detta:

Trött
ont i kroppen
märken på kroppen efter sängkanten
pissigt morgonhumör

Det var motiveringen till att inte sova där.

NU kommer motivering varför hon alltid ska sova hos mig:

120 cm bred säng
varsit täcke
varsin sovkudde
mjuk säng
28 tums tv mot deras 14 tummare
Internet uppkoppling och dator
Ingen annan än oss själva som delar samma rum
Vi kan ha sex

Nu la jag denna i relationer eftersom att jag avskyr människor som inte kan erbjuda lite gästvänlighet och att jag inte går ihop med dessa under denna standard.

Hur gör ni själva? sover som en kratta eller en kung?

Tycker man ska ha sittplatser i en lägenhet så det räcker och blir över, åtminstone så man kan hämta en stol ur köket eller något sådant.
Själv vill jag ha utrymme i en säng då det är dags att sova, gillar inte att ligga så tätt ihop tryckta om det inte gäller kel innan läggdags eller precis innan det är dags att sova. Ett eget täcke ska man lätt ha! Annars så slutar det med att antingen hon eller jag ligger utan täcke, om det sistnämnda händer så slutar det endå med att hon ligger utan täcke till slut Så det är för hennes eget bästa som hon bör ha fixat ett varsitt täcke.

Hade gjort som du i en sån situation och åkt hem o sovit jag med.

Men mer plats i sängen åt folket!
Citera
2008-09-02, 23:42
Medlem
00010000s avatar
Citat:
haha!

Men det säger ju sig självt. Om du hade två barn i ungefär samma ålder, skulle dom få en varsin lägenhet av dig eller skulle dom få nöja sig med en som dom får dela på?
Dom skulle, precis som jag gjorde, få skaffa egna lägenheter (även om jag naturligtvis skulle underlätta processen genom att ställa upp som borgenär och kanske handpenningen om det skulle behövas).

Jag har tre syskon och det skiljer inte många år mellan oss men inte fan köpte våra föräldrar lägenheter till oss (även om dom haft råd att köpa en sjyst två åt var och en av oss) när vi vart 18+.

Vi gjorde som vanligt folk gör, dvs pluggade och jobbade, sparade pengar, tog examen, började jobba heltid och när provanställningarna lett till fast anställning gick vi till banken med våra lönebesked och föräldrar som borgenärer om det behövdes, skaffade oss ett lån och köpte oss varsin bostadsrätt istället.

Få lägenheter av sina föräldrar, WTF???
Citera
2008-09-02, 23:44
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Gästvänligt av henne, idioti av dig att tacka ja gång på gång trots att du inte vill

gång på gång? hon frågade en gång, jag tackade ja och slaggade över. Sen har jag tackat nej.
Citera
2008-09-02, 23:45
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00010000
Dom skulle, precis som jag gjorde, få skaffa egna lägenheter (även om jag naturligtvis skulle underlätta processen genom att ställa upp som borgenär och kanske handpenningen om det skulle behövas).

Jag har tre syskon och det skiljer inte många år mellan oss men inte fan köpte våra föräldrar lägenheter till oss (även om dom haft råd att köpa en sjyst två åt var och en av oss) när vi vart 18+.

Vi gjorde som vanligt folk gör, dvs pluggade och jobbade, sparade pengar, tog examen, började jobba heltid och när provanställningarna lett till fast anställning gick vi till banken med våra lönebesked och föräldrar som borgenärer om det behövdes, skaffade oss ett lån och köpte oss varsin bostadsrätt istället.

Få lägenheter av sina föräldrar, WTF???

För att avståndet från hemmet till skolan är för långt? dom får inack.

Edit: ta din tidsmaskin från tillbaka i framtiden och dundra tillbaka till 1800-talet.
Citera
2008-09-02, 23:48
Medlem
Pavarottis avatar
28" TV och Internet är ju ett måste !

Men som sagt finns ju ingen anledning att du ska sova hos henne om ni varken kan ha sex, sova eller prata.
Citera
2008-09-02, 23:49
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilleman
Tycker man ska ha sittplatser i en lägenhet så det räcker och blir över, åtminstone så man kan hämta en stol ur köket eller något sådant.
Själv vill jag ha utrymme i en säng då det är dags att sova, gillar inte att ligga så tätt ihop tryckta om det inte gäller kel innan läggdags eller precis innan det är dags att sova. Ett eget täcke ska man lätt ha! Annars så slutar det med att antingen hon eller jag ligger utan täcke, om det sistnämnda händer så slutar det endå med att hon ligger utan täcke till slut Så det är för hennes eget bästa som hon bör ha fixat ett varsitt täcke.

Hade gjort som du i en sån situation och åkt hem o sovit jag med.

Men mer plats i sängen åt folket!

Precis! Äntligen som gert fulking säger! :P

Självklart ska man ha utrymme. Okej att man ligger så trångt på natten att man måste hålla om varandra, mysigt.. mycket mysigt och mycket kärlek över saken. Men det är ju bara dom första 10 min tills man somnar, sen börjar helvetet med det kalla kriget om täcket och armbågar hit och dit.

Igentligen är min säng för smal (120 cm), men det får duga så länge vi inte är sambos. När vi blir sambos kommer det lätt bli 140 cm säng minst!
Citera
2008-09-02, 23:51
Medlem
Marmosets avatar
Jag tycker att du gott kan köpa de saknade attiraljerna i present till henne - du blir glad, hon blir glad = alla vinner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in