2008-09-02, 08:39
Medlem
DBBSs avatar
Svår grej det där..visst har jag klivit över gränsen några gånger under mitt liv..men det är faktiskt skillnad på sex o kärlek jag är gift,men min man sitter just nu,så vad jag gör under tiden är min ensak..jag älskar han inte mindre för det..men celibat i flera år..nej tackvilken hemsk kvinna jag är va
2008-09-02, 08:40
Medlem
Force-Walkers avatar
Kille
21 år
några förhållanden
Aldrig varit otrogen!

Inför dödsstraff på otrohet tycker jag
2008-09-02, 08:48
Medlem
Känsligt ämne för många det här.

För det första vill jag säga att många verkar se otrohet som en direkt ond handling, men ni ska samtidigt ha jävligt klart för er att väldigt få otrohetsaffärer innefattar nån som helst planering, utan det är sånt som har råkat hända. Isolerade engångsgrejer som egentligen kanske inte betyder så mycket än just för stunden.

När det gäller lögnerna och "manipulationen" säger det ju sej självt att det är sånt som kommer in i bilden EFTER att de där incidenterna har inträffat. Man vill helt enkelt se till att rädda det förhållande som man trots allt trivs i (Annars hade man ju stuckit ifrån det?)

Till topic så är jag tjej, 21 år gammal och har haft rätt många och korta förhållanden (i 3-månadersklassen) sen dess att jag började intressera mej för killar. Otrogen har jag varit ett flertal gånger. Det är inget jag är stolt över men samtidigt inget jag ska behöva gå och gräma mej över hela livet heller!
2008-09-02, 08:59
Medlem
19 år, 2 stycken förhållanden ā 2 år vardera. Aldrig varit och kommer aldrig vara otrogen. Tar det lugnt med drickan för att vara på säkra sidan. Otrogen är man väl ändå pga att man är missnöjd med något i förhållandet?
2008-09-02, 09:23
Medlem
FallenMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotgrrrrl

För det första vill jag säga att många verkar se otrohet som en direkt ond handling, men ni ska samtidigt ha jävligt klart för er att väldigt få otrohetsaffärer innefattar nån som helst planering, utan det är sånt som har råkat hända. Isolerade engångsgrejer som egentligen kanske inte betyder så mycket än just för stunden.

Det finns inget sådant som att råka vara otrogen... Låt oss dra ett dåligt exempel; "ni ska ha jävligt klart för er att väldigt få mord (dråp) innefattar nån som helst planering" (nej jag jämför inte otrohet med mord.. bara nästan). Om man "råkar" vara otrogen så har man medvetet eller omedvetet försatt sig i den situationen och sedan varit svag nog att stå emot. Misstolka mig rätt, jag säger inte att jag skulle vara stark nog att stå emot men jag skulle aldrig försätta mig i en plats där tillfället kommer.
2008-09-02, 09:39
Medlem
Kille
Tidigt 80 tal
Haft egentligen bara ett "seriöst" förrhållande. Otrogen ca 10-15 ggr under den perioden.
Variation och omväxling förnöjer!

edit: ca 4 år varande förhållandet ska kanske tilläggas.
Senast redigerad av Jon_ 2008-09-02 kl. 09:53.
2008-09-02, 09:41
Medlem
Belenuss avatar
Citat:

När det gäller lögnerna och "manipulationen" säger det ju sej självt att det är sånt som kommer in i bilden EFTER att de där incidenterna har inträffat. Man vill helt enkelt se till att rädda det förhållande som man trots allt trivs i (Annars hade man ju stuckit ifrån det?)

Till topic så är jag tjej, 21 år gammal och har haft rätt många och korta förhållanden (i 3-månadersklassen) sen dess att jag började intressera mej för killar. Otrogen har jag varit ett flertal gånger. Det är inget jag är stolt över men samtidigt inget jag ska behöva gå och gräma mej över hela livet heller!

Då hade vi rätt. Föga förvånansvärt.
2008-09-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallenMaster
Det finns inget sådant som att råka vara otrogen... Låt oss dra ett dåligt exempel; "ni ska ha jävligt klart för er att väldigt få mord (dråp) innefattar nån som helst planering" (nej jag jämför inte otrohet med mord.. bara nästan). Om man "råkar" vara otrogen så har man medvetet eller omedvetet försatt sig i den situationen och sedan varit svag nog att stå emot. Misstolka mig rätt, jag säger inte att jag skulle vara stark nog att stå emot men jag skulle aldrig försätta mig i en plats där tillfället kommer.
Jaså det kan man inte?! Nä men tack för att du upplyste mej om det då, för jag måste ju vara unik på nåt sätt då tydligen eftersom jag har lyckats råka vara det inte bara en utan flera gånger. Hur menar du att man ska undvika att försätta sej i situationer där otrohet kan uppstå? Ska man hållas inspärrad i lägenheten eller? Sluta dricka? Sluta gå på fester? JAg hoppas du inser att dina antydningar andas en hel del medeltid.
2008-09-02, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belenus
Då hade vi rätt. Föga förvånansvärt.
Får jag fråga vad du menar med detta?
2008-09-02, 09:48
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Jaså det kan man inte?! Nä men tack för att du upplyste mej om det då, för jag måste ju vara unik på nåt sätt då tydligen eftersom jag har lyckats råka vara det inte bara en utan flera gånger. Hur menar du att man ska undvika att försätta sej i situationer där otrohet kan uppstå? Ska man hållas inspärrad i lägenheten eller? Sluta dricka? Sluta gå på fester? JAg hoppas du inser att dina antydningar andas en hel del medeltid.

Nä men du ska sluta ligga med andra killar medans du är i ett förhållande. Tack men nej tack helt enkelt....
2008-09-02, 09:58
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Får jag fråga vad du menar med detta?

Minns du inte?! I sådana fall kan det lika gärna vara.
2008-09-02, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlienBilly
Hur måga här (tjejer respektive killar) har alltid varit trogna eller otrogna ?

Jag tror inte att monogmi är människans starka sida, så vad jag vill uppnå i denna tråd är någon form av statestik över trohet hos flashbackarna.

Mitt eget exempel:

----
Kille
runt 30 år
varit i förhållanden av och till de senaste 10 åren
varit otrogen mot flera av mina flickvänner vid ett flertal tillfällen, (givetvis inte min nuvarande).
Har hellre haft en eller flera älskarinnor än "one night stands".
----

Så, är ni andra lika otrogna eller är det bara jag som är ett svin ?

Det där är väl något man växer ifrån när man hittar rätt, eller är det bara önsketänkande från min sida? Jag har varit otrogen.. när jag var 16-17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in