2026-07-22, 22:35
Medlem
karjus avatar
"Mein Kampf" av Adolf Hitler ger en bra inblick i varför vi befinner oss där vi befinner oss idag.

Herman Lindqvists "Historien om Sverige"-serie. Dessa kan mer än gärna kompletteras med Peter Englunds "Ofredsår" och "Den oövervinnerlige" ifall man vill njuta av svensk historia på fantastisk prosa.
Citera
2026-07-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karju
"Mein Kampf" av Adolf Hitler ger en bra inblick i varför vi befinner oss där vi befinner oss idag.

Herman Lindqvists "Historien om Sverige"-serie. Dessa kan mer än gärna kompletteras med Peter Englunds "Ofredsår" och "Den oövervinnerlige" ifall man vill njuta av svensk historia på fantastisk prosa.

Jag utgår från att du menar att det är Peter Englund som skriver fantastisk prosa, för inte kan det vara Herman Lindqvist. Den senare är jag beredd att utnämna till satsradningens mästare bland nu levande författare.
Citera
2026-07-23, 07:56
Medlem
karjus avatar
Ja, jag var väl otydlig där: givetvis syftar jag på herr Englund, ty Lindqvist är tämligen rörig av sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Jag utgår från att du menar att det är Peter Englund som skriver fantastisk prosa, för inte kan det vara Herman Lindqvist. Den senare är jag beredd att utnämna till satsradningens mästare bland nu levande författare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in