2008-09-01, 20:11
Medlem
epenefrins avatar
Hejsan. Skapar denna tråd då jag är ute efter matematik böcker. Jag är intresserad av att ha Matematik C / D . Även E i litterär form, och jag frågar er. Om ni har någon erfarenhet och något att rekommendera ut. Engelska som svenska kvittar. Bara det är bra, ingående och djup förklarande böcker.

Är inte intresserad av litteratur på internet, utan jag vill köra old - school stilen, då jag anser att detta är effektivast för just mig, vad gäller inlärning. Självklart vore lite "häftiga" sidor, exempelvis "övnings uppgifter matematik C" på internet intressant. Men just nu är jag ute efter böcker att lära mig ifrån.

Sedan är jag även intresserad av fysik & kemi. Så litteratur över den biten (naturvetenskap exempelvis) vore trevligt. Vill läsa om allt det logiska, trevliga, intressanta och spännande. Molekyler, rymden, atomer. Ja, you name it.

Jag är alltså ute efter att beställa böcker. Så ge mig gärna lite tips och råd

Have a good one

Regards,

epenefrin.
Citera
2008-09-01, 22:51
Medlem
Bokserien "Matematik 3000" är rätt populär i gymnasieskolan, det kanske vore något?

http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue =matematik+3000&title=matematik+3000&fromproduct=F alse
Citera
2008-09-01, 22:56
Medlem
epenefrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murwen
*snip*

Ser trevligt ut, ska googla lite på böckerna senare. Inget om fysik / kemi ?.
Citera
2008-09-01, 23:06
Medlem
darcodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epenefrin
Hejsan. Skapar denna tråd då jag är ute efter matematik böcker. Jag är intresserad av att ha Matematik C / D . Även E i litterär form, och jag frågar er. Om ni har någon erfarenhet och något att rekommendera ut. Engelska som svenska kvittar. Bara det är bra, ingående och djup förklarande böcker.

Är inte intresserad av litteratur på internet, utan jag vill köra old - school stilen, då jag anser att detta är effektivast för just mig, vad gäller inlärning. Självklart vore lite "häftiga" sidor, exempelvis "övnings uppgifter matematik C" på internet intressant. Men just nu är jag ute efter böcker att lära mig ifrån.

Sedan är jag även intresserad av fysik & kemi. Så litteratur över den biten (naturvetenskap exempelvis) vore trevligt. Vill läsa om allt det logiska, trevliga, intressanta och spännande. Molekyler, rymden, atomer. Ja, you name it.

Jag är alltså ute efter att beställa böcker. Så ge mig gärna lite tips och råd

Have a good one

Regards,

epenefrin.

Skolan bör väl tillhandahålla de böcker du behöver för ovan nämnda kurser?

Om du är intresserad av att läsa ytterligare matte kan jag rekommendera http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9144033664. Den tar upp både grundläggande satslogik, mängdlära, talteori, kombinatorik mm. Intressant läsning för att få en lite bredare förståelse för hur matematiken är uppbyggd.
Citera
2008-09-02, 10:45
Bannlyst
Vi kör med 4000-serien i skolan.
Citera
2008-09-02, 12:32
Medlem
epenefrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darcode
Skolan bör väl tillhandahålla de böcker du behöver för ovan nämnda kurser?

Om du är intresserad av att läsa ytterligare matte kan jag rekommendera http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9144033664. Den tar upp både grundläggande satslogik, mängdlära, talteori, kombinatorik mm. Intressant läsning för att få en lite bredare förståelse för hur matematiken är uppbyggd.

Såg skön ut. Ska kolla mer på den också. "grundläggande kunskap för förstaårselver på universitet". Ja, det låter faktist riktigt intressant .

But still, inget om fysik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in